درحال بارگذاری

گروه: فرهنگ/ایران شناسه: ۱۷۲۰۲۱۵ شهریور ۱۴۰۰ - ۵۹ : ۱۹ بازدید: ۵۸۲دیدگاه: ۰

اتاق جنگ علیه محرم

اتاق جنگ علیه محرم محرم امسال نیز رو به پایان است و در آستانه اربعین حسینی قرار داریم. علی‌رغم وضعیت کرونایی کشور، شاهد حضور پرشور مردم در مراسم عزاداری امام حسین در سراسر کشور بودیم.

پايگاه خبري تحليلي «نيک رو»، محرم امسال نیز رو به پایان است و در آستانه اربعین حسینی قرار داریم. علی‌رغم وضعیت کرونایی کشور، شاهد حضور پرشور مردم در مراسم عزاداری امام حسین در سراسر کشور بودیم. شور و شعور حسینی هر ساله نه در  ایران بلکه در سطح جهان در حال گسترش است و دشمن به‌خوبی دریافته که تا این شور و شعور وجود دارد نخواهد توانست به اهداف شومش که تسلط بر مردم ایران است دست پیدا کند. با بررسی کوتاهی در فضای مجازی درمی‌یابیم که برنامه‌ای گسترده و سراسری برای تخریب قیام امام حسین علیه‌السلام و جلوگیری از حضور مردم در مراسم عزاداری از سوی اتاق جنگ دشمن در خارج و سربازان پیاده‌نظام آن در داخل در حال شکل‌گیری و اجراست. این جنگ تمام‌عیار در فضای مجازی که انعکاسی از فضای خارجی نیز می‌باشد به دو شکل صورت می‌گیرد: یکی با توهین و جسارت به ساحت مقدس امام حسین و بی‌احترامی به حادثه‌ عاشورا و عزاداران حسینی. دوم تحلیل و نقد به‌ اصطلاح علمی و روان‌شناسی عزاداری کربلا.
 برای هر دو، نمونه‌هایی را ذکر می‌کنم:
مورد اول: در روز عاشورا عده‌ای به‌اصطلاح ایرانی در خارج از کشور (برخی کشورهای غربی) در مقابل عزاداران حسینی دست به تجمع زدند و انواع توهین‌ها را به ساحت مقدس امام حسین علیه‌السلام و عزاداران روا داشتند که در شبکه‌های مجازی نیز انعکاس پیدا کرد. این رفتار غیر‌انسانی که بر خلاف بدیهی‌ترین حقوق انسانی است متأسفانه هر سال تکرار می‌شود.
مورد دوم: تحلیل به‌اصطلاح علمی و روان‌شناسی.
فردی روان‌شناس در پاسخ به سؤال تلفنی خانمی درباره اثرات حضور در مراسم عزاداری امام حسین علیه‌السلام اظهار می‌دارد که شرکت در مراسم عزاداری امام حسین هم موجب ترویج خشونت می‌شود و هم موجب این می‌شود که روح انسان غمگین شود و غم بر زندگی انسان سایه افکند.
دکتر سروش نیز که با پشت پا زدن به همه‌ اصول اعتقادات به‌عنوان پیاده‌نظام علمی غرب، بر ضد اسلام در خارج از کشور فعالیت می‌کند به شیعه اعتراض می‌کند که چرا برای شهادت امامان خویش عزاداری می‌کنند در حالی که خلفای اهل تسنن مثل عمر و عثمان نیز کشته شدند ولی آن‌ها هیچ عزاداری نمی‌کنند! وی نیز با تحلیلی به‌اصطلاح علمی عزاداری را موجب از بین بردن شادی و غلبه‌ غم بر زندگی می‌داند. امروز از این چرندیات و خزعبلات در فضای مجازی بسیار گسترده شده است. این نقدهای به اصطلاح اجتماعی و علمی روز به روز در فضای مجازی بیش‌تر می‌شود.
چرا این ‌همه هجوم علیه امام حسین و محرم و عاشورا؟
آن‌ها به‌خوبی دریافته‌اند که عنصر عاشورا در تاریخ و در حال حاضر بزرگ‌ترین عامل بیداری و دمیدن روح حماسه و مقاومت در برابر صاحبان زر و زور و تزویر و جهان سلطه است. آن‌ها دریافته‌اند که عامل حدوث و بقای انقلاب اسلامی همین عاشوراست.
آن‌ها دریافته‌اند ملتی که عاشورا دارد ذلت ندارد. آن‌ها دریافته‌اند که همه‌ تهاجم نرم آن‌ها در برابر ۱۰ روز عزاداری و نوحه‌سرایی و مجالس وعظ و سخنرانی در ماه محرم خنثی می‌شود.
آن‌ها دریافته‌اند که حماسه حسینی و عزاداری‌ها مرزهای کشورهای شیعه مثل ایران و عراق را درنوردیده و به‌تمامی جهان در حال گسترش است. آن‌ها می‌دانند که حماسه‌ حسینی و راهپیمایی اربعین است که قادر است بزرگ‌ترین تجمع بشری را به‌صورت خودجوش ایجاد کند.
آن‌ها از این تجمع و از این روح ایثار و فداکاری و مهربانی و برادری در میان مسلمانان و شیعیان قرار و آرام خود را از دست‌ داده‌اند.
آن‌ها به تجربه دریافته‌اند که حماسه حسینی مهم‌ترین عامل در جذب و هدایت کودکان، نوجوانان و به‌طورکلی نسل جوان به‌سوی اسلام انقلابی است.
آن‌ها می‌دانند که تا محرم و عزاداری برای سرور و سالار شهیدان وجود دارد نقشه‌های شوم آن‌ها عقیم خواهد ماند.
محرم دانشگاه تربیت عشاق برای شهادت است و ملتی که شهادت دارد اسارت ندارد؛ و همه‌ واهمه‌ آن‌ها از همین است.
از این‌روست که با هزار لشکر آمده‌اند. همه‌ سرسپردگان از مفسدین و بی‌بندوبارها تا عالم‌نماهایی مثل سروش و امثال او را بسیج کرده‌اند تا عرض خود را ببرند و موجب زحمت شیعیان و دلدادگان امام حسین علیه‌السلام شوند. در این میان نباید شیعه‌ انگلیسی را که در لباسی دیگر به نبرد با امام حسین علیه‌السلام برخاسته فراموش کرد.
امروز جنگی همه‌جانبه با حسین علیه‌السلام و یارانش در جریان است. عاشورا تمام نشده است. لشکریان یزید همچنان در صف‌آرایی علیه جبهه حق ایستاده‌اند. دشمن همه‌ امکاناتش را بسیج کرده است تا بار دیگر حسین و یارانش را در کربلا به شهادت برساند و بدن‌های آن‌ها را مُثله کند. ولی هیهات! که خون حسین در رگ‌های میلیون‌ها عاشق آزاده جریان پیداکرده و از 72 سرو قامت سال 61 هجری قمری میلیون‌ها آزاده‌ نیک‌سیرت قد برافراشته‌اند.

اما سخنی با یزیدیان امروز که می‌خواهند نور خدایی امام حسین علیه‌السلام را به خیال خام خود خاموش کنند. خوب است از جلادانی که در طول تاریخ در برابر امام حسین ایستادند ولی با خاک یکسان شدند، درس بگیرند.
متوکل ملعون 3 بار مزار مطهر امام حسین علیه‌السلام را تخریب کرد، شب در حالت مستی به دست پسرش منتصر با خواری و ذلت به درک واصل شد.
 رضاخان ملعون از سال 1309 شمسی مراسم عزاداری امام حسین علیه‌السلام را ممنوع کرد و در شب عاشورا به بهانه روز تولدش، کارناوال شادی به راه انداخت. همین فرد با ذلت و خفت از خاک ایران رانده و در فاضلاب خانه‌ای به درک واصل شد.
 صدام ملعون به بهانه سرکوب شیعیان، حرم مطهر امام حسین علیه‌السلام را به گلوله بست با خواری و خفت بر سر چوبه‌ دار رفت.
محمدرضا شاه خائن پهلوی ماه محرم سال 56 در دهن‌کجی به عزای امام حسین علیه‌السلام با رئیس‌جمهور آمریکا، بساط مشروب‌خواری به راه انداخت و محرم سال بعدش از ایران رانده و با ذلت و خواری به درک واصل شد.
از این قبیل در تاریخ فراوان است. همه‌ جنایتکارانی که در واقعه‌ عاشورا نقش داشتند از جمله خود یزید بن معاویه طولی نکشید که به درک واصل شدند.
با آل علی هر که درافتاد ورافتاد        آخر به درک رفت و به روحش شرر افتاد
و اینک تکلیف ما چیست؟
1) تبلیغ دقیق و عالمانه قیام امام حسین با هر امکانی که وجود دارد؛ اعم از فضای مجازی، تشکیل مجالس وعظ و سخنرانی و برگزاری مراسم عزاداری و چاپ کتاب و ...
2) شرکت گسترده در مجالس عزای امام حسین علیه‌السلام با رعایت پروتکل‌ها در این ایام
3) تطبیق رفتار، اخلاق و به‌طور کلی سبک زندگی بر اساس آموزه‌های برگرفته از مکتب اهل‌بیت علیهم‌السلام خصوصاً امام حسین علیه‌السلام
4) پرهیز از رفتارهای نابخردانه در عزاداری‌ها و سینه‌زنی‌ها که موجب وهن عزاداری امام حسین علیه‌السلام و سوءاستفاده دشمنان می‌گردد.

دکتر نصرالله شفیعی

اشتراک گذاری:
  • لینک کوتاه: https://www.nikru.ir/p/17202کپی شد

  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زیان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
    • پربازدیدترین ها
    • شبکه های اجتماعی
    • بازار
    • آخرین اخبار
    سایت تجاریایران تک دکورفروشگاه طبیب