درحال بارگذاری

گروه: بین الملل / حوزه سیاست خارجی/ایران شناسه: ۷۸۹۷۹۱۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۵ : ۱۳ دیدگاه: ۰

امیرعبداللهیان:

اگر اروپایی‌ها مورد بهره برداری سرویس‌های امنیتی خارجی قرار نگیرند، دلیلی بر بازداشتشان نیست

 اگر اروپایی‌ها مورد بهره برداری سرویس‌های امنیتی خارجی قرار نگیرند، دلیلی بر بازداشتشان نیست وزیر امور خارجه درباره گفت‌وگوی تلفنی‌ با همتای بلژیکی با بیان اینکه ایران کشوری امن و مقصدی مطمئن برای گردشگران است، گفت: اگر برخی اتباع اروپا مورد بهره برداری سرویس‌های امنیتی خارجی قرار نگیرند، دلیلی بر بازداشت آنها وجود ندارد.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي «نيک رو» به نقل از فارس، حسین امیرعبداللهیان و حجا لحبیب وزرای خارجه جمهوری اسلامی ایران و بلژیک جمعه شب ۱۲ خرداد تلفنی گفت‌وگو کردند. وزیر خارجه بلژیک پیش از این در توئیتی از تماس تلفنی با همتای ایرانی خود درباره آزادی دو تبعه ایرانی - اتریشی و یک تبعه دانمارکی خبر داده بود.

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران نیز امروز (شنبه) ۱۳ خرداد ماه در توئیتی در این باره نوشت: در تماس تلفنی خانم حاجا لحبیب وزیر خارجه بلژیک مذاکراتی مثبت و مفید داشتیم.

وزیر خارجه با بیان اینکه ایران حوزه بزرگ تمدنی- فرهنگی است، یادآور شد: اگر برخی اتباع اروپا مورد بهره برداری سرویس‌های امنیتی خارجی قرار نگیرند، دلیلی بر بازداشت آنها وجود ندارد.

امیرعبداللهیان همچنین خاطرنشان کرد: ایران کشوری کاملا امن و مقصدی مطمئن و جذاب برای گردشگران است.

روز گذشته دولت بلژیک از آزادی سه تبعه ایرانی - اتریشی و یک تبعه دانمارکی خبر داد و وزیر خارجه اتریش هم اعلام کرد که مسعود مصاحب و کامران قادری که در ایران در بازداشت به سر می‌بردند، آزاد شده‌اند.

کاظم غریب‌آبادی معاون قوه قضائیه و دبیر ستاد حقوق بشر روز گذشته (جمعه) در این باره در توئیتی نوشت: مسعود مصاحب و کامران قادری، دو تبعه ایرانی که چهار سال و نیم و هفت سال و نیم از حبس خود (بخش اعظم حکم حبس) را سپری کرده بودند و یک تبعه دانمارکی به دلایل انساندوستانه امروز آزاد شدند.

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و خانم «حجا لحبیب» وزیر امور خارجه بلژیک ۲۲ اردیبهشت ماه نیز تلفنی گفت‌وگو کردند. براساس این گزارش، موضوعات مورد علاقه و همکاری‌های کنسولی از جمله موضوعات مورد گفت‌وگو در تماس تلفنی امروز وزرای خارجه ایران و بلژیک بود.

اشتراک گذاری:
  • لینک کوتاه: https://www.nikru.ir/p/78979کپی شد

  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زیان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
    • پربازدیدترین ها
    • شبکه های اجتماعی
    • بازار
    • آخرین اخبار
    سایت تجاریایران تک دکورفروشگاه طبیب