درحال بارگذاری

گروه: بین الملل/بین الملل/ایران شناسه: ۶۶۹۹۷۱۳ شهریور ۱۴۰۱ - ۴۲ : ۰۷ بازدید: ۴۵۰دیدگاه: ۰

اسرائیل در نقش ارباب غرب: آمریکا باید مفاد توافق هسته ای ایران را تغییر دهد

اسرائیل در نقش ارباب غرب: آمریکا باید مفاد توافق هسته ای ایران را تغییر دهد قانون‌گذاران اسرائیلی از تل‌آویو می‌خواهند همکاری‌های خود را با واشنگتن به منظور «بهبود» توافق هسته‌ای ایران تقویت کند.

پايگاه خبري تحليلي «نيک رو»، قانون‌گذاران اسرائیلی از تل‌آویو می‌خواهند همکاری‌های خود را با واشنگتن به منظور «بهبود» توافق هسته‌ای ایران تقویت کند.
در 2 سپتامبر، رام بن باراک، رئیس کمیته امور خارجه و دفاع کنست اسرائیل، در یک مصاحبه رادیویی گفت که «ما باید یک [نسخه بسیار بهتر از توافق هسته‌ای ایران ] را با مجازات های بسیار طولانی‌تری تهیه کنیم چیزی که در پیش نویس کنونی نمی بینیم».

آنچه اسرائیل می‌خواهد چیزی بهتر است. بن باراک افزود: چیزی بهتر به این معناست که به ایرانی‌ها بگویید گوش کنید، شما برنامه هسته‌ای نخواهید داشت.

یک روز پیش از آن، تامیر هیمن، مدیر موسسه مطالعات امنیت ملی (INSS)، گفت «تنها راه» برای جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای، انعقاد توافق با تهران است.

هیمن گفت: اخیرا مقامات اسرائیلی تلاش کرده اند بر موضع آمریکا تأثیر بگذارند و از امضای توافق با ایران جلوگیری کنند. با این حال، مهم است که به یاد داشته باشیم که ما به دنبال گزینه‌های عالی یا ایده‌آل نیستیم، بلکه به دنبال گزینه‌هایی هستیم که در حال حاضر در دست داریم: توافق یا عدم توافق»

این مقام اسرائیلی خاطرنشان کرد: در دوره کنونی تدوین یک توافق عالی که تمام منافع اسرائیل را تامین کند غیرممکن است، زیرا منافع مشترک قدرت‌های بزرگ با ما و همچنین دیدگاه‌های متفاوت در مورد نیات ایران در بلندمدت متفاوت است. "

تامیر هیمن گفت: «ایران اعلام کرده است که با هیچ امتیاز اضافی فراتر از امتیازات خود در سال 1394 ( 2015 ) و مطمئناً نه قبل از دستیابی به توافق برای بازگشت به توافق اساسی 2015 موافقت نخواهد کرد» وی با بیان اینکه «موضع ایران علیرغم شرایط سخت تحریم های اقتصادی در سال های اخیر تغییر نکرده است».گفت نیاز به وضع تحریم ها و فشار بیشتر علیه این کشور می باشد.

هیمن فاش کرد که مؤسسه امنیت ملی INSS  سناریوی عدم توافق هسته‌ای با ایران را تجزیه و تحلیل کرد و به این نتیجه رسید که ایران برنامه هسته‌ای خود را تا آستانه هسته‌ای شدن پیش خواهد برد موضوعی که آن را قادر می‌سازد تا در مدت کوتاهی به یک قدرت هسته‌ای تبدیل شود

هیمن تأکید کرد که اسرائیل باید از «مخالفت گسترده» با توافق هسته‌ای سال 2015 به پذیرش «تغییر جزئیات کوچک و فنی» برای بهبود وضعیت و اطمینان از بازگشت توافق به شرایط قبلی (2015)، یعنی سطح پایین غنی‌سازی، {برچیدن و تخریب سانتریفیوژها } و نظارت شدید آژانس بین المللی انرژی اتمی (IAEA). تغییر مسیر دهد

در مقابل، یاکوف آمیدور، سرلشکر سابق و مشاور امنیت ملی اسرائیل، کاخ سفید بایدن را به گمراه کردن دولت اسرائیل در مورد تماس با ایران از طریق یک کانال ارتباطی ناشناخته برای اسرائیلی‌ها، که خود اسرائیل بعداً کشف کرد، مقصر دانست.

اسرائیل در تلاش است تا با احیای احتمالی توافق هسته‌ای ایران و پایان تحریم‌های آمریکا علیه جمهوری اسلامی مخالفت خود را در این زمینه کنار بگذارد

و در پایان بد نیست به این نکته فیلیپ جیرالدی مامور سابق سازمان سیا و تحلیلگر مشهور روابط بین الملل در خصوص تبعیت واشنگتن و برخی از کشورهای  اروپایی از اسرائیل در مورد جنایات جنگی علیه مردم بی گناه فلسطین اشاره کنیم که می پرسد: « آیا آمریکا و غرب هیچ تحریمی علیه اسرائیل برای قتل و نابودی زنان و کودکان بیگناه فلسطینی و داشتن کلاهک های هسته ای وضع کرده اند؟

 


هیات تحریریه
تارنمای اونز ریویو
برگردان و تنظیم علی اصغر شهدی

اشتراک گذاری:
  • لینک کوتاه: https://www.nikru.ir/p/66997کپی شد

  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زیان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
    • پربازدیدترین ها
    • شبکه های اجتماعی
    • بازار
    • آخرین اخبار
    سایت تجاریایران تک دکورفروشگاه طبیب