درحال بارگذاری

گروه: بین الملل/بین الملل/ایران شناسه: ۶۲۱۵۲۹ تیر ۱۴۰۰ - ۵۰ : ۱۵ بازدید: ۲۰۲دیدگاه: ۰

سوریه:

حملات اسرائیل به مثابه اعلام ورشکستی است

حملات اسرائیل به مثابه اعلام ورشکستی است وزارت خارجه سوریه حمله هوایی رژیم صهیونیستی به مناطقی در استان حلب را محکوم کرد و آن را نشانه ورشکستی این رژیم و شکست طرح‌های آن دانست.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي «نيک رو» به نقل از تسنیم، وزارت امور خارجه سوریه در واکنش به حمله شب گذشته رژیم صهیونیستی به مواضعی در جنوب حلب، اعلام کرد که حملات تروریستی این رژیم مانع از ادامه عملیات ضد تروریستی ارتش سوریه نخواهد شد.

وزارت خارجه سوریه امروز سه‌شنبه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که مقامات اشغالگر اسرائیل در ساعت 23:37 شب گذشته در راستای سیاست‌های هدفمند و مبتنی بر «تروریسم دولتی» و ارائه کمک مستمر به گروه‌های تروریستی مسلح و نقض مکرر قطعنامه‌های شورای امنیت اقدام به حمله هوایی به اراضی سوریه در منطقه «السفیره» واقع در جنوب شرق حلب کرده است.

به گزارش خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، وزارت خارجه این کشور تأکید کرد: «این حمله بزدلانه اسرائیل همانند حملات سابق با عید سعید قربان مصادف بود و مقامات اشغالگر پیشتر قبل از عید میلاد نیز حمله مشابهی داشتند که با حملات راکتی گروهک جبهه النصره به برخی از مناطق استان حلب و شمال استان حماه همزمان است و این حملات از استان ادلب صورت می‌گیرد که در اشغال این گروهک‌ها بوده و اشغالگر آمریکایی و ترکیه‌ای از این گروهک‌ها حمایت نامحدودی دارند».

سوریه، گروهک‌های تروریستی را شریک رژیم صهیونیستی دانست و گفت که این رژیم منشور سازمان ملل و قوانین بین المللی و همه قطعنامه‌های شورای امنیت را نقض می‌کند؛ قطعنامه‌هایی که بر احترام به حاکمیت سوریه و وحدت و سلامت اراضی این کشور تأکید دارد.

در بیانیه وزارت خارجه سوریه همچنین آمده است: «جمهوری عربی سوریه این حمله را به مثابه اعلام ورشکستی اسرائیل و اعلام شکست نقشه مخرب غرب و اسرائیل می‌‌داند و به اسرائیل در باره پیامدهای خطرناک تداوم این حملات به بهانه‌های وواهی و دوغین و حمایت این رژیم از گروه‌‌های تروریستی مسلح و اشغال اراضی عربی از جمله جولان اشغالی سوریه هشدار می‌دهد و مسئولیت این اقدامات را متوجه این رژیم می‌داند».

وزارت خارجه سوریه همچنین تأکید کرد:‌ «حملات تروریستی اسرائیل هرگز نمی‌تواند گروهک‌های تروریستی مزدور این رژیم مانند جبهه النصره، داعش و کلاه سفیدها را حمایت کند؛ گروهک‌هایی که هر از گاهی با استفاده از حملات شیمیایی ساختگی در استان ادلب به دنبال ایجاد تحریکات جدیدی هستند تا ارتش عربی سوریه را به انجام این حملات متهم کنند».

در ادامه بیانیه وزارت خارجه سوریه آمده است: «سوریه تأکید دارد که این حملات اسرائیل و اقدامات تروریستی و جنایتکارانه آن هرگز نخواهد توانست ارتش سوریه را از هدف ملی خود و ادامه عملیات ضد تروریستی و انجام وظایف خود بر اساس قانون اساسی در راستای مقابله با تروریست‌ها و حامیان اسرائیلی آن منحرف کند».

وزارت خارجه سوریه همچنین در نامه‌ای به شورای امنیت سازمان ملل متحد مجدداً، این شورا را در جریان مسئولیتات خود براساس منشور سازمان ملل قرار داد و خواستار محکوم کردن این حملات شد.

اشتراک گذاری:
  • لینک کوتاه: https://www.nikru.ir/p/6215کپی شد

  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زیان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
    • پربازدیدترین ها
    • شبکه های اجتماعی
    • بازار
    • آخرین اخبار
    سایت تجاریایران تک دکورفروشگاه طبیب