درحال بارگذاری

گروه: اجتماعی / حوزه انتظامی و حوادث/اصفهان/ایران شناسه: ۳۸۳۵۷۱۱ دی ۱۴۰۰ - ۳۷ : ۲۰ بازدید: ۵۸۴دیدگاه: ۰

رئیس پلیس فتا استان اصفهان مطرح کرد:

کلاهبرداری به بهانه «هدیه نقدی مشترکان خوش حساب»

کلاهبرداری به بهانه «هدیه نقدی مشترکان خوش حساب» رئیس پلیس فتا استان اصفهان گفت: بر اساس گفته‌های یک شاکی، فرد ناشناسی در تماس صوتی واتساپ خبر از برنده شدن هدیه نقدی مشترکان خوش حساب داده و پس از جلب اعتماد، کل موجودی حساب که مبلغ ۳۰۰ میلیون ریال بود را برداشت می‌کند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «نیک‌رو» از اصفهان، سرهنگ سید مصطفی مرتضوی با اشاره به یک گزارش کلاهبرداری 30 میلیونی اظهار داشت: پس از شکایت شهروندی مبنی بر برداشت از حساب وی به صورت غیرمجاز، موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتای استان اصفهان قرار گرفت.
رئیس پلیس فتا استان اصفهان ادامه داد: شاکی در اظهارات خود بیان کرد فرد ناشناسی در تماس صوتی واتساپ من را برنده هدایای نقدی مشترکان خوش حساب معرفی کرد که پس از جلب اعتماد و دریافت شماره کارت به بهانه ارسال شناسه واریز، کد پیامک شده را دریافت و کل موجودی حساب که مبلغ ۳۰۰ میلیون ریال بود را برداشت کرد.


وی با بیان این که متهم با دریافت اطلاعات کارت بانکی و انجام خرید اینترنتی در واقع رمز دوم یک‌بار مصرف که بانک برای شاکی ارسال کرده را از وی دریافت و با این روش حسابش را خالی کرده، عنوان کرد: در نهایت کارشناسان پلیس با انجام اقدامات تخصصی فرد کلاهبردار را شناسایی و با هماهنگی مقام قضائی وی را دستگیر کردند.


مرتضوی با اشاره به شگردهای جدید کلاهبرداران هشدار داد: مجرمان سایبری با سوءاستفاده از نام سازمان‌ها با ایجاد حساب کاربری جعلی در شبکه‌های اجتماعی به نام دستگاه‌هایی همچون صدا و سیما یا ارتباطات سیار اعتماد شهروندان را جلب و با پیشنهادات اغواکننده آن‌ها را ترغیب به اعلام اطلاعات کارت بانکی جهت دریافت جوایز نقدی و سپس دریافت رمز دوم یک‌بار مصرف جهت برداشت از حساب می‌کنند.

اشتراک گذاری:
  • لینک کوتاه: https://www.nikru.ir/p/38357کپی شد

  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زیان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
    • پربازدیدترین ها
    • شبکه های اجتماعی
    • بازار
    • آخرین اخبار
    سایت تجاریایران تک دکورفروشگاه طبیب