درحال بارگذاری

گروه: اجتماعی / حوزه شهری/ایران شناسه: ۹۲۶۲۹۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۴۷ : ۱۷ دیدگاه: ۰

رایزنی شهرداری تهران با دولت برای احداث متروی ورامین

رایزنی شهرداری تهران با دولت برای احداث متروی ورامین سخنگوی شهرداری تهران از پایان حفاری متروی اسلامشهر خبر داد و گفت: رایزنی‌ها با دولت برای احداث متروی ورامین ادامه دارد. در صورت نیاز شهرداری پایتخت آمادگی مساعدت برای تکمیل این خط ویژه مترو را دارد.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي «نيک رو» به نقل از فارس، عبدالمطهر محمدخانی سخنگوی شهرداری تهران ، درباره آخرین وضعیت تکمیل خطوط مترو برای شهرهای اقماری، اظهار داشت: در هفته‌ای که گذشت عملیات حفاری 10 کیلومتر تکه جنوبی خط 6 متروی پایتخت به سمت شهرری به پایان رسید. دستگاه حفاری مکانیزه تونل (TBM) در مراسمی در نزدیکی حرم سیدالکریم، از دل زمین بیرون آمد. وی با بیان آنکه تکه جنوبی خط 6 با هدف خدمت‌رسانی به اهالی محترم شهرری درحال احداث است، بیان داشت: این تکه 5 ایستگاه خواهد داشت که مهم‌ترین آنها، ایستگاه حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) است. با بهره‌برداری از این ایستگاه در سال آتی، شهروندان می‌توانند از دورترین نقاط شمال‌غرب تهران کمتر از یک ساعت به زیارت مشرف بشوند. یک ایستگاه دیگر نیز در تقاطع با پایانه راه‌آهن تهران و خط 1 احداث خواهد شد.سخنگوی شهرداری تهران با اشاره به تقاطعات مناسب خط 6 با دیگر خطوط تونلی پایتخت، تصریح کرد: همین ایستگاه‌های تبادلی جذابیت سفر این خط را بویژه برای اهالی ری افزایش می‌دهد.

امیدواریم با بهره‌برداری از همه ایستگاه‌ها، شاهد کاهش استفاده از خودروهای تک‌سرنشین و تعدیل ترافیک خیابان‌های جنوبی پایتخت باشیم.محمدخانی با یادآوری افتتاح ایستگاه متروی پرند در آذرماه 1402، خاطرنشان کرد: برآوردها نشان می‌دهد بهره‌برداری از این ترمینال و اتصال آن به خطوط تونلی پایتخت می‌تواند تا روزانه 15هزار مسافر را جذب کند. این ایستگاه ششمین ایستگاه مترویی بود که در سال جاری به بهره‌برداری رسید و با افتتاح سه ایستگاه دیگر در روزهای پایانی سال، رکورد افتتاح 9 ایستگاه در یک سال ثبت شد که آمار کم‌نظیری است.
وی به آغاز عملیات حفاری تکه شمالی خط 7 نیز اشاره کرد و گفت: دو ایستگاه نیز در منتهای شمالی این خط پیش‌بینی شده که با همکاری قرارگاه سازندگی خاتم در حال احداث است.

پیش‌بینی می‌شود ایستگاه آخر این خط که ویژه اهالی محترم حصارک و دانشجویان دانشگاه علوم و تحقیقات تدارک دیده شده تا سال آتی به بهره‌برداری برسد. با افتتاح این ایستگاه تا 15درصد به ظرفیت متروی پایتخت اضافه می‌شود.سخنگوی شهرداری تهران هم‌چنین از پایان حفاری متروی اسلامشهر خبر داد و افزود: هم‌چنین رایزنی‌ها با دولت محترم برای احداث متروی ورامین هم ادامه دارد. در صورت نیاز شهرداری پایتخت آمادگی مساعدت برای تکمیل این خط ویژه مترو را هم دارد.محمدخانی در پایان ابراز امیدواری کرد با تکمیل خطوط اقماری متروی تهران علاوه بر افزایش رفاه و کاهش هزینه شهروندان محترم، با کاهش بار ترافیک خودروهای ورودی به پایتخت، شاهد روان شدن هرچه بیشتر عبور و مرور بویژه در ساعت‌های اوج تردد باشیم.

اشتراک گذاری:
  • لینک کوتاه: https://www.nikru.ir/p/92629کپی شد

  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زیان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
    • پربازدیدترین ها
    • شبکه های اجتماعی
    • بازار
    • آخرین اخبار
    سایت تجاریایران تک دکورفروشگاه طبیب