درحال بارگذاری

گروه: سیاست/ایران شناسه: ۹۱۸۶۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۵۴ : ۰۹ دیدگاه: ۰

مقابل هجوم غرب چه كنيم؟

مقابل هجوم غرب چه كنيم؟ به پرسش در مقابل هجوم غرب چه كنيم بايد پاسخي عملي داد. پاسخ عملي آن است از فرصت انتخابات براي تحكيم مباني «جمهوريت» و ترويج «اسلاميت» استفاده کنیم. ما براي حل مشكلات كشور نياز به اقتدار ملي داريم تا به رفاه ملي برسيم . گفتمان «ايران قوي» هيچ وقت نبايد از دستور كار مردم و انقلابيون خارج شود.

پايگاه خبري تحليلي «نيک رو»،
1- خدا رحمت كند مرحوم جلال آل احمد را ، او در اردیبهشت سال 1346يك سال قبل از فوت خود به يك جلسه پرسش و پاسخ در دانشگاه تبريز به ميان دانشجويان رفت.
اولين مطلبي كه در اين نشست مطرح كرد اين بود كه ؛ «خودتان را براي آينده روشن آماده  كنيد» . او خطاب به دانشجويان گفت : «با نحوه نفوذ استعمار نو آشنا شويد.»
او از غرب‌زدگي سخن گفت و با طرح اين سؤال كه آخرين مسئله‌اي كه به آن انديشيده‌ايد چيست فضاي نشست پرسش و پاسخ را به اين سمت هدايت كرد كه ؛ «مقابل هجوم غرب چه كنيم؟»
او در اين وادي سفارش كرد : « تا مي‌توانيد بخوانيد، بحث كنيد و بينديشيد تا به نتايجي برسيد.»
او سخنان خود را با اين جمله به پايان برد : «امام زماني (عج) كه منتظر ظهورش هستيم درتن تك تك ما نشسته است. من مبلغ هيچ چيز جز حق نيستم كار ما روشنفكران اين است كه سؤال ايجاد كنيم در جستجوي مجهول و عنقا باشيم.»
2- نهاد علم در كشور و به تبع آن ، جامعه روشنفکران واقعی ما در دهه 40 و 50 در پاسخ به اين سؤال كه با هجوم غرب چه كنيم به تأسيس جمهوري اسلامي به رهبري امام (ره) رسيد.اكنون 45 سال است با مبارزه مستمر در همه حوزه‌ها گفتمان فهم اميدوارانه از آینده را ساختارمند كرده است و در حوزه فهم «اسلاميت» و درك «جمهوريت» در مرتبت رفيعي ايستاده است.
حوزه، دانشگاه و دانشجويان به عنوان نهاد علم در كشور با سدّ نفوذ استعمار نو پنجه در پنجه امپرياليسم و صهيونيسم بين‌الملل انداخته و فرسنگ‌ها آنها را در سنگر 50 سال پيش كه در برابر پيشرفت كشور كنده بودند عقب رانده است. سلطه آمريكا در منطقه در حال فروپاشي است. سايه انقلاب اسلامي در غرب آسيا و حتي در ديگر نقاط جهان را به خوبي مي شود ديد.
3- ملت بزرگ ايران در 11 اسفند به پاي صندوق‌هاي رأي مي‌روند تا با حضور حماسي خود در پاي صندوق‌هاي رأي روح تازه‌اي به كالبد حكمراني بدمند.
انتخابات مجلس شوراي اسلامي و خبرگان پرتعدادترين انتخاب شونده را در انتخابات‌هاي پس از انقلاب دارد.رقابت جدي و قوي در اين دوره ديده مي شود. طبيعي است مشاركت را ارتقاء مي‌دهد و يك ركورد جديد به جاي خواهد گذاشت.
مردم اميد دشمن را در بي‌رونق كردن انتخابات با حضور وسيع و گسترده خود از بين خواهند برد. با اين انتخابات، سنگ بناي جديدي در ريل‌گذاري براي حل مشكلات مردم ايجاد خواهد شد.
آن زمان كه جلال آل احمد در دانشگاه تبريز در مذمت غرب‌زدگي سخن مي‌گفت و پرسش «مقابل هجوم غرب را چه كنيم؟» را مطرح مي‌كرد . فهرست نمايندگان مجلس در سفارتخانه‌هاي غرب جمع‌بندي مي‌شد. امروز كه دست آنها كوتاه شده است مي‌بينند فهرستي ندارند حكم به تحريم انتخابات مي‌دهند. اين حكم نشان مي‌دهد انتخابات ما آزاد و رقابت جدي است و ملت فارغ از مداخله خارجي مي‌خواهد سرنوشت خود را تعيين كند. قدر اين نعمت را بايد بدانيم.
اصل اين است كه مردم حاكم هستند. مردم حاكمان را عوض مي‌كنند . رجوع به آراي مردم واقعي است و اين يكي از بزرگترين دستاوردهاي انقلاب اسلامي است.
به پرسش صدر مقاله كه در مقابل هجوم غرب چه كنيم بايد پاسخي عملي داد. پاسخ عملي آن است از فرصت انتخابات براي تحكيم مباني «جمهوريت» و ترويج «اسلاميت» استفاده کنیم.
ما براي حل مشكلات كشور نياز به اقتدار ملي داريم تا به رفاه ملي برسيم . گفتمان «ايران قوي» هيچ وقت نبايد از دستور كار مردم و انقلابيون خارج شود.

محمدكاظم انبارلويي

اشتراک گذاری:
  • لینک کوتاه: https://www.nikru.ir/p/91862کپی شد

  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زیان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
    • پربازدیدترین ها
    • شبکه های اجتماعی
    • بازار
    • آخرین اخبار
    سایت تجاریایران تک دکورفروشگاه طبیب