درحال بارگذاری

گروه: سیاست/ایران شناسه: ۶۳۲۵۳۳۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۹ : ۱۸ بازدید: ۱۰۲دیدگاه: ۰

بازخواني مختصات عصر امام خميني (ره)

بازخواني مختصات عصر امام خميني (ره) بشريت در «عصر ما» با يك خوانش انقلابي و سياسي روبه‌رو است كه نمي‌تواند «ناديده» و «ناشنيده» از آن عبور كند. عصري كه امام خامنه‌اي آن‌را «عصر خميني» نام نهاده است.

پايگاه خبري تحليلي «نيک رو»، بشريت در «عصر ما» با يك خوانش انقلابي و سياسي روبه‌رو است كه نمي‌تواند «ناديده» و «ناشنيده» از آن عبور كند. عصري كه امام خامنه‌اي آن‌را «عصر خميني» نام نهاده است.
امام خميني (ره) يك حكيم، فيلسوف ، يك سياستمدار با انديشه‌هاي وحياني و يك مبارز شجاع در عرصه مبارزه با تبهكاران عصر خود در داخل و خارج بود. او كسي نيست كه با يك بار «ديده شدن» آمده باشد. آتش انديشه‌هاي او در بيشه‌هاي بي‌باروبرگ نحله‌هاي الحادي و كفرآلود و شرك‌آميز عصر خود ياد او را زنده نگه داشته است.
سِرّ ديده شدن هماره امام (ره) در سپهر سياست جهاني آن بود كه «زميني» بود اما آسماني مي‌انديشيد و از آن بالاتر «آسماني» بود اما زميني حرف مي زد!
كساني كه نگاه زميني دارند و حاضر نيستند سرشان را به آسمان بلند كنند. كساني كه ارزش‌هاي آسماني را كه انبيا و اولياي الهي در طول تاريخ براي بشريت به ارمغان آورده‌اند منكرند. بي‌رحمانه بر او و ياران او و ملت او و امت او تاختند، اما نتوانستند در جنگ «سخت» و جنگ «نرم» بر او غلبه كنند.
چراكه امام (ره) با انديشه‌هاي ناب قرآني، آتشي در بيشه انديشه‌هاي عصر خود انداخته و جلوي رونق انديشه‌هاي معارض با اسلام را گرفته و در بازار سياست، سكه ليبراليسم و سوسياليسم را بي‌اعتبار كرده است.
جهان استكبار با همه يال و كوپال ارتش رسانه‌اي خود نتوانست اين نداي امام (ره) را به جهانيان كه فرمود ؛ «ما به فلك مي‌رويم عزم تماشا كه راست؟» را خاموش كند.
او در اين حركت خودي نمي‌ديد و با سرانگشت هدايت خود به جهان اسلام و مردم جهان فقط اعلام كرده بود؛ «قافله‌سالار ما فخر جهان مصطفاست.» او پرچمدار اسلام ناب محمدي و احياكننده نام پيامبر اعظم (ص) در عصر ما بود.
او با دشمنان ايران و جهان بشريت با منطق انالله و انااليه راجعون سخن مي‌گفت منطقي كه متضمن اقتدار ملي و اقتدار جهاني او بود و احدي ياراي هماوردي با اين منطق را نداشت.
بافتار و ساختار انديشه سياسي امام (ره) مولّد «قدرت هوشمند» است.اين قدرت ملت را به وادي «بازدارندگي» و از آنجا به جايگاه «اقدام پيشدستانه» در برابر توطئه‌هاي استبداد و استكبار جهاني رسانده است.
در مكتب امام (ره) كمترين جمود و انجماد و كهنگي ديده نمي‌شود . ملت ما و ملت‌هاي جهان با انديشه‌هاي امام (ره) به آگاهي واقعي و درك حقايق هستي رسيده‌اند و حاضر نيستند زير بيرق بردگي امپرياليسم جهاني بروند.
*
33 سال از ارتحال امام (ره) گذشته است. سِرّ مانايي و حضور امام (ره) در ملت ما و ملت‌هاي جهان «نوگويي» رهبري معظم انقلاب از ابعاد شخصت امام (ره) و «نوپردازي‌هاي» جديد از مكتب امام (ره) و غبارروبي از انديشه‌هاي ناب معنوي و روحي امام (ره) در جامعه است.
تمركزهاي نو به نوي رهبري روي انديشه‌هاي علمي و عملي امام (ره) در بحران‌ها تا مرز «حيرت‌انگيز بودن» و فتح قله‌هاي به ظاهر ناگشودني پيش مي‌رود و اين مهم ، حيات انقلاب اسلامي را تضمين مي‌كند.
درست 41 سال پيش منافقين با اعلام جنگ مسلحانه عليه ملت ايران روز 30 خرداد سال 60 در خيابان‌ها به جان مردم افتادند و ترورهاي سريالي را كليد زدند. 15 هزار نفر از ملت ايران را به خاك و خون كشيدند و رهبران و آزادگان ملت مثل شهيد بهشتي و شهيد باهنر، شهيد رجايي و 72 تن از اخيار ملت را به شهادت رساندند . آنها استوانه‌هاي اخلاق و عرفان و ادب را در چهارگوشه كشور قتل عام كردند و چهره‌هايي چون مدني، اشرفي‌اصفهاني ، صدوقي و دستغيب را جلوي هزاران تن از مردم عاشق روحانيت سلاخي كردند!
دستي تبهكار 5 روز پس از اين جنگ مسلحانه تن مولاي ما ، آقاي ما و عزيز دل ملت ايران را در مسجد ابوذر به بمب آلود. اما دستي از غيب برآمد و نگذاشت توطئه ترور عملياتي شود با آنكه تن رنجور او با حضور در جبهه‌هاي جنگ خسته بود اما خداوند او را با  ده‌ها زخم جانكاه حفظ كرد و 8 سال بعد با هدايت امام و درك انقلابي و بصيرت مردم و نخبگان جامعه، رهبري بعد از امام (ره) در او «متعين» شد.
او 33 سال است با خوانش‌هاي نو در بازخواني و بازتوليد انديشه امام خميني (ره) در حوزه‌هاي گوناگون همت مردانه و امانت دارانه داشته است.
او طي سه دهه گذشته با شجاعت وصف‌ناشدني بر ممشاي امام (ره) سيره امام (ره) را در قلمرو مبارزه با ستم و استبداد جهاني و امپرياليسم آمريكا و در دفاع از مظلومان را ادامه دادند و ذره‌اي از آن تخطي نفرمودند و اجازه انحراف هم به احدي ندادند
در منطق حكمراني علوي ، حكومت و حاكم حقوقي دارد كه بايد رعايت شود و نيز مردم هم حقوقي دارند كه حاكم بايد آن را رعايت كند. اين حقوق يك سويه و يك طرفه نيست در تجربه مردم‌سالاري ديني امامين انقلاب اسلامي شاهد شيرين‌ترين ، حماسي‌ترين ، لطيف‌ترين و واقعي‌ترين روابط حقوقي متقابل دولت– ملت در اين معركه بوديم.
ما بايد شاكر خداوند متعال به خاطر نعمت رهبري مبتني بر علم ، عدل ، تدبير ، شجاعت ، صدق و فداكاري باشيم. اگر قدر اين نعمت را ندانيم به سرنوشت شوم امت‌هاي پيشين كه از مسير اطاعت از اولياي خدا خارج شدند ، دچار خواهيم شد.
امام خامنه‌اي پس از امام (ره) فهرستي از كاركرد كارآمد در اداره انقلاب و كشور داشتند كه در كارنامه زير مي‌شود آن را فهرست كرد.
1- هدايت انقلاب اسلامي بر ممشاي مباني نظام و نظريه‌هاي متقن امام (ره) در حكمراني نبوي و علوي
2- عبور هوشمندانه و متهورانه كشور از بحران‌هاي سه دهه اخير در منطقه و جهان با كمترين هزينه
3- محاصره رژيم صهيونيستي در سرزمين‌هاي اشغالي و زنداني كردن اشغالگران در حصارها و ديوارهاي بتني 6 متري و نيز وارد كردن 10850 ضربه «سخت» در جنگ‌هاي 33 روزه ، 22 روزه و 52 روزه از طريق حزب‌الله لبنان و حماس و رزمندگان فلسطيني در درون سرزمين‌هاي اشغالي
4- پايان دادن به سلطه آمريكا در غرب آسيا و تحميل شكست به اشغالگران در افغانستان ، عراق ، سوريه و آغاز شمارش معكوس خروج آمريكا از منطقه و از كارانداختن راهبرد بزن در رو و شكست قطعي فتنه داعش در منطقه
5- مديريت و رهبري موفق سه جنگ نرم آمريكا عليه نظام اسلامي و ملت ايران در سال‌هاي 78 و 88 و 98 و برگرداندن اين شر به وادي دشمنان انقلاب در انتخابات 2020 آمريكا كه منجر به اشغال چند ساعته كنگره توسط مخالفان مسلح شد.
6- مديريت كشور در چارچوب قانون اساسي به گونه‌اي كه هر نهاد و دستگاهي در چارچوب قانون عمل كند.
7- پديداري فرصت‌هاي طلايي براي حضور مردم به‌ويژه جوانان در مديريت كشور و پيشرفت‌هاي خيره‌كننده علمي و فني
8- رساندن قدرت دفاعي كشور به شرايط «بازدارندگي» و از آن بالاتر به ايستگاه خطير «اقدام پيشدستانه». اين قدرت اكنون سايه جنگ را از كشور برداشته و چتر خود را روي حضور دشمن در منطقه گسترده است.
9- سالم‌سازي ساختارهاي اداري و حكومتي كشور با اتكا بر نظم مردم‌سالارانه
10- تحكيم وحدت ملي و انسجام اسلامي و پاسداشت آن در چارچوب مؤلفه‌هاي مردم‌سالاري ديني
11- هدايت هوشمندانه سياست خارجي بر مدار عزت ، حكمت و مصلحت و سلب هرگونه ماجراجويي از دشمن
12- اهتمام به حفظ و صيانت از فرهنگ دفاع مقدس و تكريم و تعظيم خانواده‌هاي شهدا و جانبازان و نگاهباني از شور انقلاب و فرهنگ شهادت‌طلبي و ترويج ادبيات مقاومت
13- اهتمام به اداره اقتصاد کشور و تأمين معيشت مردم در طوفان تحريم‌ها از طريق تأكيد روي اقتصاد مقاومتي و خنثي‌كردن تحريم‌ها و سرعت گرفتن كشور به سمت خودكفايي و توليد ملي
14- نگاه فرازماني به صيانت از «جمعيت» و كشف توطئه دشمن در تهديد و تحديد نسل و مقابله علني با اين پديده شوم
15- اهتمام به بسط و توسعه فرهنگ قرآن در جامعه ديني و ترويج فرهنگ اهل بيت (ع) با راهبرد 10 ميليون حافظ قرآن و حمايت مادي و معنوي از نهادهاي مردمي كه روي ترويج سبك زندگي قرآني و نظام‌سازي قرآني و تمدن‌آفريني كار مي‌كنند.
16- هدايت مديريت كلان كشور در مسير ايمان، تقوا، تخصص،كارايي و نشاط با تعيين دقيق سياست‌هاي كلي نظام در قلمروهاي گونه‌گون
17- اهتمام به سالم‌سازي ساختارهاي اداري كشور به منظور تأمين رضايت مردم در چارچوب مردم سالاري ديني با ارائه طريق به دولت‌هايي كه مستظهر به رأي مردم مي شوند و مسئولان كشور در ديدارهاي خصوصي و عمومي.
18- اهتمام به كادرسازي به‌ويژه در نيروهاي انتظامي و نظامي و ظهور شخصيت‌هاي تاريخ ساز در اندازه شهيد قاسم سليماني و شهيد حججي كه ملت در برابر عظمت حماسه آنها در پاسداشت نظام سر تعظيم فرود آوردند.
19- اهتمام به برون رفت از دوگانه «نهضت» و «نظام» و حفظ جوهره آرماني در نظام جمهوري اسلامي ، زير چتر «علم» و «عدل»
20- ايستادن در برابر جريان «زر»، «زور» و «تزوير» با راهبرد مبارزه با فقر ، فساد و تبعيض.

محمدكاظم انبارلويي

اشتراک گذاری:
  • لینک کوتاه: https://www.nikru.ir/p/63253کپی شد

  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زیان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
    • پربازدیدترین ها
    • شبکه های اجتماعی
    • بازار
    • آخرین اخبار
    سایت تجاریایران تک دکورفروشگاه طبیب