درحال بارگذاری

گروه: بین الملل / حوزه آمریکا اروپا/بین الملل/ایران شناسه: ۵۲۸۳۱۲۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۴۸ : ۰۶ دیدگاه: ۰

واکنش آمریکا به حمله موشکی به مراکز موساد در اربیل

 واکنش آمریکا به حمله موشکی به مراکز موساد در اربیل وزارت امور خارجه آمریکا به حمله موشکی بامداد امروز به دو مرکز موساد در اربیل عراق واکنش نشان داد.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي «نيک رو» به نقل از فارس، برخی منابع عراقی بامداد یکشنبه از شنیده‌شدن صدای انفجارهای مهیب در شهر «اربیل» در منطقه کردستان عراق خبر دادند و کانال «صابرین‌نیوز» گزارش داد که ده‌ها انفجار شهر اربیل را لرزانده است.

پس از انتشار اخبار اولیه، شبکه الجزیره گزارش کرد که  «ساختمان جدید و در حال ساخت کنسولگری آمریکا در اربیل»، هدف حمله موشکی امشب بود.

در همین راستا، یکی از مقام‌های ارشد وزارت خارجه آمریکا در گفت‌وگو با شبکه الجزیره ضمن محکوم کردن این حمله گفت: «حمله شرم‌آور به کنسولگری خود در اربیل را محکوم می‌کنیم و مقامات عراقی و کُرد در حال بررسی این حادثه هستند».

این مقام آمریکایی همچنین گفت که مجتمع کنسولگری آمریکا هیچ آسیبی ندیده است و «حمله به کنسولگری آمریکا در اربیل تلفات یا خسارتی بر جای نگذاشت».

از طرف دیگر مقام‌های آمریکایی به سرعت ایران را عامل این حملات اعلام کرند و روزنامه آمریکایی «وال استریت ژورنال» گزارش کرد که مقام‌های آمریکایی مدعی شده‌اند که حمله موشکی بامداد یکشنبه که در مجاورت کنسولگری جدید در حال ساخت آمریکا در شمال عراق فرود آمد، از ایران نشأت گرفته است.

طبق این گزارش، این مقام‌های آمریکایی گفته‌اند که مجتمع کنسولگری آمریکا هدف قرار گرفته نشده است و به پرسنل آمریکایی نیز آسیبی وارد نشده است و افزودند که دقیقاً از این‌که چه چیزی هدف قرار گرفته شده است، اطلاعی ندارند و این حمله در دست تحقیق است.

روزنامه وال استریت ژورنال همچنین گزارش کرد که مقام‌های آمریکایی گفته‌اند که حملات موشکی بامداد امروز، انتقام حملات هوایی روز دوشنبه هفته گذشته رژیم صهیونیستی در سوریه بوده است و «سعید خطیب‌زاده» سخنگوی وزارت خارجه ایران پس از این حملات گفته بود که ایران گام‌هایی را برای مسئول نگه داشتن رژیم صهیونیستی انجام خواهد داد.

طبق این گزارش، وزارت خارجه آمریکا با صدور بیانیه‌ای گفته است: دولت عراق و دولت اقلیم کردستان در حال بررسی این حادثه هستند.ما این حمله ظالمانه و نمایش خشونت را محکوم می‌کنیم.»

پیش از این صابرین‌نیوز به نقل از یک منبع امنیتی نوشت: «دو مرکز آموزشی پیشرفته متعلق به موساد اسرائیل در اربیل در شمال عراق با موشک‌های بالستیک مورد حمله قرار گرفتند».

مدیرکل فرودگاه بین‌المللی اربیل به شبکه رووداو گفت که حمله موشکی امشب هیچ پروازی را تحت تأثیر قرار نداده و همه پروازها طبق برنامه انجام می‌شود.

اشتراک گذاری:
  • لینک کوتاه: https://www.nikru.ir/p/52831کپی شد

  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زیان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
    • پربازدیدترین ها
    • شبکه های اجتماعی
    • بازار
    • آخرین اخبار
    سایت تجاریایران تک دکورفروشگاه طبیب