درحال بارگذاری

گروه: هنر و رسانه / حوزه سینما و تئاتر/ایران شناسه: ۲۶۰۵۶۲۹ مهر ۱۴۰۰ - ۳۷ : ۱۳ بازدید: ۲۸۶دیدگاه: ۰

فیلم «قهرمان» به کارگردانی اصغر فرهادی نماینده سینمای ایران در مراسم اسکار ٢٠٢٢ شد

فیلم «قهرمان» به کارگردانی اصغر فرهادی نماینده سینمای ایران در مراسم اسکار ٢٠٢٢ شد فیلم قهرمان ساخته اصغر فرهادی به عنوان نماینده ایران برای معرفی به جوایز اسکار 2022 انتخاب شد.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي «نيک رو»، هیئت معرفی نماینده سینمای ایران به مراسم اسکار، فیلم سینمایی «قهرمان» ساخته اصغر فرهادی را به عنوان نماینده این کشور به منظور شرکت در جوایز اسکار 2022 انتخاب کرد.

رائد فریدزاده، دبیر و سخنگوی هیات معرفی فیلم ایرانی به اسکار در این باره گفت: کار این هیئت با توجه به تغییر قوانین اسکار بهترین فیلم خارجی‌زبان و تغییر مهلت زمانی شرکت در ادوار اخیر به دلیل شیوع ویروس کووید-19، با بررسی 44 فیلم اکران شده ایرانی آغاز شد و سپس اعضای هیئت انتخاب به یک فهرست متشکل از 3 فیلم رسیدند.

وی افزود: در ادامه هیئت، با بازخوانی مقررات به بازبینی و بررسی تخصصی فیلم‌ها پرداختند و پس از رای‌گیری و تجمیع نظرات، از میان 3 فیلم «دشت خاموش»، «بندربند» و «قهرمان»، فیلم قهرمان به کارگردانی اصغر فرهادی به عنوان گزینه نهایی انتخاب شد و با امضای اعضای این هیئت، به عنوان نماینده سینمای ایران به مراسم اسکار سال 2022 معرفی خواهد شد.

محمدعلی نجفی، کارگردان و رئیس هیئت مدیره خانه سینما، پریوش نظریه، بازیگر، مهدی سجاده‌چی، فیلمنامه‌نویس، محمدمهدی عسگرپور، کارگردان و دبیر جشنواره جهانی فیلم فجر، شادمهر راستین، فیلمنامه‌نویس، فریدون جیرانی، فیلمنامه‌نویس و کارگردان، رسول صدرعاملی، تهیه‌کننده و کارگردان، رامین حیدری فاروقی، کارگردان و رائد فریدزاده، دبیر شورای بین‌الملل ومعاون بین‌الملل بنیاد سینمایی فارابی اعضای هیئت معرفی نماینده ایران به فرهنگستان علوم و هنر‌های سینمایی اسکار 2022 را تشکیل می‌دهند.

اشتراک گذاری:
  • لینک کوتاه: https://www.nikru.ir/p/26056کپی شد

  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زیان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
    • پربازدیدترین ها
    • شبکه های اجتماعی
    • بازار
    • آخرین اخبار
    سایت تجاریایران تک دکورفروشگاه طبیب