درحال بارگذاری

گروه: بین الملل / حوزه سیاست خارجی/ایران شناسه: ۴۲۴۶۶۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۴ : ۲۰ دیدگاه: ۰

اولیانوف پس از دیدار با باقری:

هماهنگی میان روسیه و ایران برای موفقیت مذاکرات وین حائز اهمیت است

هماهنگی میان روسیه و ایران برای موفقیت مذاکرات وین حائز اهمیت است نماینده روسیه در سازمان های بین المللی مستقر در وین در پیامی توئیتری دیدار خود با رئیس هیات مذاکره کننده ایران را مفید توصیف کرد و بر اهمیت هماهنگی بین هیات های دو طرف تاکید نمود.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي «نيک رو» به نقل از مهر، نماینده روسیه در سازمان‌های بین المللی مستقر در وین گفتگوی روز جمعه خود با رئیس هیأت ایران در مذاکرات وین برای برچیدن تحریم‌ها را سودمند ارزیابی کرد.

بر اساس این گزارش، «میخائیل اولیانوف» در صفحه توئیتر خود نوشت: دیدار بسیار مفیدی با جناب آقای علی باقری کنی داشتم.

وی افزود: هماهنگی نزدیک بین دو هیات یکی از پیش نیازهای ادامه و تکمیل موفقیت آمیز مذاکرات بر سر بازگرداندن برجام و رفع تحریم‌ها است.

نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین المللی مستقر در وین پیش از این هم تأکید کرده بود که مسکو با ضرب‌الاجل‌های ساختگی در مذاکرات وین مخالف است.

«میخائیل اولیانوف» روز جمعه در پیامی توییتری با ضرب‌الاجل‌های ساختگی در مذاکرات وین که با هدف برچیدن تحریم‌های ضدایرانی در جریان است، مخالفت کرد.

نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین المللی در وین در این خصوص نوشت: اعضای برجام به همراه آمریکا (بدون حضور ایران) برای ارزیابی وضعیت جاری در مذاکرات وین دیدار کردند.

وی در این ارتباط اضافه کرد: همکاران غربی، همانطور که علناً این کار را انجام می‌دهند، بر لزوم نهایی کردن مذاکرات در اسرع وقت تأکید کردند. روسیه هم احساس فوریت دارد؛ اما مخالف ضرب الاجل های ساختگی است.

گفتنی است که هشتمین دور از گفتگوهای برچیدن تحریم‌ها از ۶ دی ماه با برگزاری نشست کمیسیون مشترک برجام به ریاست علی باقری مذاکره کننده ارشد جمهوری اسلامی ایران و «انریکه مو را» معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا آغاز شده است و کماکان ادامه دارد که البته غربی‌ها با متوسل شدن به تاکتیک ضیق وقت و تعیین ضرب‌الاجل‌های ساختگی برای پایان مذاکرات موجب ایجاد تنش‌های روانی می‌شوند.

 

اشتراک گذاری:
  • لینک کوتاه: https://www.nikru.ir/p/42466کپی شد

  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زیان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
    • پربازدیدترین ها
    • شبکه های اجتماعی
    • بازار
    • آخرین اخبار
    سایت تجاریایران تک دکورفروشگاه طبیب