درحال بارگذاری

گروه: اجتماعی / حوزه شهری/ایران شناسه: ۴۰۵۸۵۲۲ دی ۱۴۰۰ - ۲۴ : ۱۱ بازدید: ۴۳۱دیدگاه: ۰

معاون هماهنگ‌کننده امور عمرانی استانداری اصفهان خبر داد:

نهایی شدن بسته راهکارهای احیای زاینده‌رود

نهایی شدن بسته راهکارهای احیای زاینده‌رود معاون هماهنگ‌کننده امور عمرانی استانداری اصفهان گفت: در ابتدای فعالیت ما برنامه مدونی برای حل مسأله آب در استانداری وجود نداشت، این برنامه با مشارکت دانشگاه، صنف کشاورزان و سایر دستگاه‌های اجرایی با یک مجموعه راهکارهایی طراحی و تدوین شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «نیک‌رو» از اصفهان، مهران زینلیان در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان این که مسأله اصلی ما در استانداری آب است، اظهار داشت: مسأله آب فقط به مشکل کشاورزان محدود نمی‌شود، بلکه مواردی چون فرونشست، آلودگی هوا و ریزگردها هم تبعات خشکی زاینده رود است.
معاون هماهنگ‌کننده امور عمرانی استانداری اصفهان افزود: در ابتدای فعالیت ما برنامه مدونی برای حل مسأله آب در استانداری وجود نداشت، این برنامه با مشارکت دانشگاه، صنف کشاورزان و سایر دستگاه‌های اجرایی با یک مجموعه راهکارهایی طراحی و تدوین شد.
وی با بیان این که در این بسته منافع ۴ استان دیده شده، تشریح کرد: معتقدیم همه چهار استان به آب نیاز دارند، اما آب مناطق دیگر باید از حوضه‌های غیر از زاینده‌رود تأمین شود؛ برای دراز مدت حوضه زاینده‌رود مصارفی درنظر گرفته شده است، اما منابعی نداریم بنابراین میزان مصارف ما خیلی بیشتر از منابع در دسترس ماست و باید مصارف مجاز ما کاهش یابد.


زینلیان با اشاره به اینکه محور اصلی این بسته کاهش مصارف است، گفت: محور دیگر، حذف مصارف و بارگذاری‌های غیرمجاز و محور سوم تأمین منابع آبی جدید است، اعتقاد ما بر این است که آب‌هایی بر خلاف قانون از حوضه زاینده‌رود خارج شده است که باید به این حوضه بازگردد و محور چهارم کیفیت مدیریت آب است و باید سعی کنیم از آبی که وجود دارد به نحو مطلوب استفاده کنیم.
وی در رابطه با پروژه کوهرنگ ۳ عنوان کرد: لازم است مسیرهایی آزادسازی شود و به کسانی که در این مسیر صاحب زمین بوده‌اند بابت این دارایی ها پول پرداخت شود که کوتاهی وزارت نیرو است و باید خودش حل کند؛ پروژه گلاب که دارای ابعاد پدافند غیرعامل بوده و بحث آب شرب ۶ میلیون نفر وابسته به آن است از دیگر طرح‌های انتقال آب است که باید به سرانجام برسد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان با تاکید بر این که اجازه بارگذاری‌های جدید را نمی‌دهیم، تصریح کرد: هیچ صنعت جدیدی که خواستار آب باشد مجوز نمی‌گیرد، اجازه توسعه صنایع پر آب‌بر را اصلاً نمی‌دهیم و دنبال این هستیم که صنایع پر آب‌بر از آب خلیج فارس استفاده کنند، همچنین باید از آب پساب استفاده کنند تا میزان بارگذاری‌ها روی حوضه زاینده‌رود کاهش یابد.


به گفته زینلیان اصفهان رتبه نخست صرفه جویی در مصرف آب شرب را دارد، افزود: در استانداری اصفهان قرارگاه تحت عنوان قرارگاه آب تشکیل شده است که کارگروه‌های مختلفی دارد و یکی از کارگروه‌های این قرارگاه، کارگروه رسانه است.
ویبا بیان اینکه یکی از طرح‌های وزارت نیرو این بود که آب را ازطریق لوله به کشاورزان برساند، اظهار کرد: ما مخالف این طرح هستیم چرا که آب باید از طریق زاینده‌رود منتقل شود تا حوضه زاینده‌رود احیا شده و مشکلاتی نظیر تالاب گاوخونی و فرونشست زمین و خشک شدن آب‌خوان زاینده‌رود حل شوند.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان خاطرنشان کرد: هفته‌ای نیست که در سطح رئیس‌جمهور و در سطح معاونان دولت جلسه‌ای برای آب برگزار نشود، بنابراین همه در حال تلاش برای حل مشکل آب هستند.

اشتراک گذاری:
  • لینک کوتاه: https://www.nikru.ir/p/40585کپی شد

  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زیان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
    • پربازدیدترین ها
    • شبکه های اجتماعی
    • بازار
    • آخرین اخبار
    سایت تجاریایران تک دکورفروشگاه طبیب