درحال بارگذاری

گروه: بین الملل / حوزه آمریکا اروپا/بین الملل/ایران شناسه: ۹۲۵۷۴۲۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۶ : ۱۱ دیدگاه: ۰

آمریکا تیک‌تاک را به خاطر امنیت ملی خود فیلتر می‌کند

آمریکا تیک‌تاک را به خاطر امنیت ملی خود فیلتر می‌کند در روزهای اخیر، مجلس نمایندگان آمریکا ضمن معرفی تیک‌تاک به‌عنوان «تهدید برای امنیت ملی آمریکا»، لایحه ممنوع شدن این شبکه اجتماعی را با عنوان «قانون حفاظت از آمریکایی‌ها در مقابل برنامه کنترل‌شده توسط دشمن خارجی»، تصویب کرد.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي «نيک رو» به نقل از شبکه آمریکایی NBC: «مجلس نمایندگان آمریکا لایحه‌ای را تصویب کرد که می‌تواند تیک‌تاک را در ایالات‌متحده ممنوع کند و این لایحه را به مجلس سنا ارسال کرد.»بر اساس این گزارش، یکی از دلایل ممنوع کردن تیک‌تاک این است که آمریکا قصد دارد به مالک آن فشار وارد کند تا تیک‌تاک را از شرکت اصلی چینی خود یعنی «بایت دنس» جدا کرده و آن را واگذار نماید. این لایحه با موافقت 352 نماینده از هر دو حزب دموکرات و جمهوری‌خواه تصویب شد. این در حالی است که با توجه به تعداد نمایندگان، تنها کافی بود 290 نفر به آن رأی دهند. این موضوع نشان‌دهنده عزم جدی اکثر سیاستمداران آمریکایی برای فیلتر و ممنوع کردن تیک‌تاک است.

مایک جانسون، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا دراین‌باره گفت: «چین از تکنولوژی برای تضعیف اقتصاد و امنیت آمریکا استفاده می‌کند و تیک‌تاک می‌تواند به داده‌های آمریکایی دسترسی داشته باشد. کنگره مخالف جاسوسی چین از آمریکایی‌هاست.» جالب آن‌که این نگرانی‌های آمریکا، دقیقا همان رفتاری است که ایالات‌متحده از طریق تکنولوژی و فضای مجازی، نسبت به سایر کشورها انجام می‌دهد.

بایدن نیز از این لایحه حمایت کرد و گفت اگر به دست او برسد، آن را به‌عنوان قانون امضا خواهد کرد. جالب آنکه اسم این لایحه را، «حفاظت از آمریکایی‌ها در مقابل برنامه کنترل‌شده توسط دشمن خارجی» نامیدند. کریستوفر ری، رئیس فعلی FBI نیز تیک‌تاک را به‌عنوان تهدیدی برای امنیت ملی معرفی کرد.
البته درگذشته نیز محدودیت‌های متعددی برای تیک‌تاک ایجاد شده بود پیش‌ازاین فرمانده سایبری شهر نیویورک، استفاده از تیک‌تاک در دستگاه‌های دولتی را ممنوع اعلام کرده بود. کاخ سفید نیز در 27 فوریه به مدت 30 روز مهلت داد تا این برنامه را از تمامی دستگاه‌های دولتی پاک کنند. مجلس نمایندگان نیز داشتن این برنامه را برای اعضای خود ممنوع کرده بود.
بررسی‌ها نشان می‌دهد پای اسرائیل در ماجرا ممنوعیت تیک‌تاک در میان است. تد کروز، سناتور پرنفوذ آمریکا و یکی از حامیان سرسخت رژیم صهیونیستی، در نشست خبری اخیر خود با موضوع تیک‌تاک، یکی از دلایل ممنوعیت آن را انتشار محتوای ضد اسرائیلی در پلتفرم تیک‌تاک دانست.

نیکی هیلی، کاندیدای ریاست جمهوری آمریکا در این رابطه گفته بود: «ما باید تیک‌تاک را ممنوع کنیم. زیرا به ازای هر 30 دقیقه‌ای که مخاطب تیک‌تاک را می‌بیند، 17 درصد ضدصهیونیست و حامی حماس می‌شود.»

اکثر شبکه‌های اجتماعی و فضاهای سایبری، به‌طور مستقیم یا باواسطه، زیر نظر حاکمیت آمریکا قرار دارد یا هم‌راستا با سیاست‌های آن فعالیت می‌کنند. در این ‌بین تعداد معدودی از شبکه‌های اجتماعی همچون تیک‌تاک، زیر سلطه آمریکا نیست و ایالات‌متحده این پلتفرم را به حال خود رها نکرده و دولت و کنگره تلاش فراوانی برای ممنوع کردن این شبکه اجتماعی چینی به کار بسته‌اند.

اشتراک گذاری:
  • لینک کوتاه: https://www.nikru.ir/p/92574کپی شد

  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زیان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
    • پربازدیدترین ها
    • شبکه های اجتماعی
    • بازار
    • آخرین اخبار
    سایت تجاریایران تک دکورفروشگاه طبیب