درحال بارگذاری

گروه: جهان/ایران شناسه: ۹۳۶۳۹۳۰ فروردین ۱۴۰۳ - ۰۰ : ۲۱ موج جدید اسلام‌ستیزی در بریتانیا؛ شما حق ندارید در مدرسه نماز بخوانید!

به گزارش مشرق،کانال تلگرامی صدرا بریتانیا در مطلبی با عنوان موج جدید اسلام‌ستیزی در بریتانیا به موضوع عدم اجازه برای اقامه نماز در مدارس پرداخت و نوشت:

مسئولین مدرسه "جامعه مایکلا" که در شمال لندن قرار دارد، دیماه سال گذشته، طی اقدامی اسلام‌ستیزانه، مانع اقامه نماز ۳۰ دانش‌آموز در وقت نهار در حیاط این مدرسه شدند.

یکی از دانش‌آموز دختر، در اعتراض به سلب آزادی دینی در این مدرسه، به دادگاه عالی انگلیس شکایت کرد و خواستار اقامه نماز در حیاط مدرسه شد.

حالا با گذشت حدود سه ماه از این ماجرا، دادگاه عالی انگلیس حکم ممنوعیت اقامه نماز در این مدرسه را که از بین ۷۰۰ دانش‌آموزش حدودی نیمی از آنها مسلمانند، صادر کرد.

شماری از مطبوعات اسلام‌ستیز در انگلیس از جمله روزنامه دیلی اکسپرس با ابراز خوشحالی از این تصمیم، به نقل از مدیر مدرسه، رأی دادگاه عالی مبنی بر محرومیت دانش‌آموز مسلمان از انجام فریضه نماز را یک پیروزی برای همه مدارس بریتانیا معرفی کردند.

به دنبال صدور این رأی ضداسلامی دادگاه، کاترین بیربالسینگ، موسس و رئیس مدرسه «مایکلا» در برنت، شمال لندن، تصمیم قاضی دادگاه عالی را ستود و گفت: «این یک پیروزی برای همه مدارس بود».

مدیر مدرسه ادعا کرده است که مدرسه‌ها نباید توسط یک دانش آموز مجبور شوند که رویکرد خود را فقط به این دلیل که او تصمیم می گیرد چیزی در مدرسه را دوست ندارد، تغییر دهد.

این دانش‌آموز دختر مسلمان، ممنوعیت اقامه فریضه نماز در مدارس انگلیس را تبعیض‌آمیز خواند که بر ایمان وی تاثیر منفی دارد.

در این بین حمایت گسترده دستگاه قضایی و رسانه‌های انگلیس از این حرکت اسلام‌ستیزانه قابل تأمل است.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

اشتراک گذاری:
  • لینک کوتاه: https://www.nikru.ir/pi/93639کپی شد

  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زیان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
    • پربازدیدترین ها
    • شبکه های اجتماعی
    • بازار
    • آخرین اخبار
    سایت تجاریایران تک دکورفروشگاه طبیب