درحال بارگذاری

گروه: بین الملل / حوزه آمریکا اروپا/بین الملل/ایران شناسه: ۸۸۶۶۸۲۸ آذر ۱۴۰۲ - ۴۷ : ۱۸ دیدگاه: ۰

اردوغان:

درباره کریدور غلات با «پوتین» دیدار می‌کنم

درباره کریدور غلات با «پوتین» دیدار می‌کنم رییس‌جمهور ترکیه امروز در سخنانی اعلام کرد: به‌زودی با رییس جمهور روسیه دیدار و اعلام خواهم کرد که کریدور غلات به هر نحوی به کارش ادامه دهد.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي «نيک رو» به نقل از مهر از یورو نیوز، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه امروز سه شنبه در پاسخ به سووالات خبرنگاران در مسیر بازگشت از سفر رسمی اش به مجارستان در ارتباط با جزئیات گفتگوی خود با جو بایدن رئیس جمهور آمریکا گفت: در گفتگو با بایدن مسؤولیت تاریخی آمریکا را به وی گوش‌زد کردم. جهان بیش از این چگونه باید فریاد خود را برای توقف اسرائیل به گوش دیگران برساند؟

رئیس جمهور ترکیه اضافه کرد: آمریکا دیگر باید به این درخواست‌ها (آتش بس در غزه) گوش دهد. اسرائیل نه تنها فلسطینیان و غزه، بلکه تمام بشریت را هدف قرار می‌ دهد.

اردوغان در مورد جزئیات بیشتر این گفتگوی تلفنی گفت: (رییس جمهور آمریکا) گفت که «شما از موافقت مجلس ترکیه با عضویت سوئد در ناتو اطمینان حاصل کنید، من هم از موافقت کنگره با فروش اف- ۱۶ اطمینان حاصل کنم.

رئیس جمهور ترکیه همچنین در مورد دیدار مقامات حماس و فتح گفت: باور دارم که ترکیه می‌تواند اقدامات زیادی در این رابطه انجام دهد. همزیستی مسالمت‌آمیز جنبش حماس و فتح ضروری است. مساله ای در مورد عدم رایزنی فتح و حماس وجود ندارد. رایزنی می‌ کنند و امکان گسترش آن نیز وجود دارد.

اردوغان افزود: هرگونه تحول مثبت درباره مساله جنگنده های اف- ۱۶ از طرف آمریکا و قول‌ هایی که کانادا داده است باعث ایجاد نگاه مثبت پارلمان ترکیه (به عضویت سوئد در ناتو) خواهد شد.

وی افزود: تعهداتی از سوی سوئد (در مورد عضویت در ناتو) که در نشست ویلنیوس به ما اعلام شده، وجود دارد. منتظر تحقق آنها هستیم و تحولات را از نزدیک پیگیری می کنیم.

رئیس جمهور ترکیه افزود: به زودی با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه دیدار و اعلام خواهم کرد که کریدور غلات به هر نحوی به کارش ادامه دهد. امیدوارم با دریافت پاسخ‌های مثبت به مسیر خود ادامه دهیم.

اردوغان در مورد موضع اتحادیه اروپا در مورد عضویت ترکیه تاکید کرد: اینکه سال هاست ترکیه با موانع سیاسی منتظر نگه داشته می‌ شود، اشتباه است. اتحادیه اروپا دیگر باید از این اشتباه دست بردارد.

 

اشتراک گذاری:
  • لینک کوتاه: https://www.nikru.ir/p/88668کپی شد

  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زیان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
    • پربازدیدترین ها
    • شبکه های اجتماعی
    • بازار
    • آخرین اخبار
    سایت تجاریایران تک دکورفروشگاه طبیب