درحال بارگذاری

گروه: بین الملل/بین الملل/ایران شناسه: ۸۲۳۱۱۱۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۳۶ : ۱۷ دیدگاه: ۰

شرط دشوار عربستان برای عادی‌سازی روابط با تل‌آویو

 شرط دشوار عربستان برای عادی‌سازی روابط با تل‌آویو رسانه‌های عبری می‌گویند عربستان در ازای عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی موانعی ایجاد و شرط کرده است که به برنامه هسته‌ای دست یابد.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي «نيک رو»، روزنامه صهیونیستی هاآرتص گزارش داده است که سران رژیم صهیونیستی پس از سفر جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا به عربستان منتظر دریافت «اخبار مثبت» در مورد پیشرفت عادی سازی روابط تل‌آویو و ریاض هستند.

با این حال، به نظر می‌رسد عربستان شروط غیرممکنی را برای عادی سازی روابط تعیین کرده و به گفته این رسانه‌ها بهتر است مقامات تل آویو احساس راحتی خیال نکرده و عجله نکنند.

از جمله شروط دشوار ریاض کسب رضایت تل‌آویو برای غنی سازی اورانیوم در عربستان و ساخت رآکتور هسته‌ای در این کشور است. همچنین، ایجاد اتحاد دفاعی بین ریاض و واشنگتن از دیگر شروط مطرح شده از سوی عربستان است.

هاآرتص در انتهای گزارش خود نوشته است کنگره آمریکا به ایجاد اتحاد دفاعی با عربستان چندان مایل نیست، زیرا چنین امری برای آمریکا منفعتی ندارد و ممکن است این کشور را درگیر برخی درگیری‌های منطقه‌ای کند. همچنین به گفته هاآرتص، تل‌آویو هیچ تاثیری روی پروژه هسته‌ای عربستان ندارد.

روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارونوت» نیز به نقل از یک مقام صهیونیست در این خصوص گفت که رفتار جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در قبال «تل آویو»، عربستان را به این باور رساند که «اسرائیل» حمایت آمریکا را از دست داده است.

فیصل بن فرحان آل سعود، وزیر امور خارجه عربستان در ماه ژوئن در کنفرانس خبری مشترک با همتای آمریکایی خود گفته بود: «ما معتقدیم که عادی‌سازی به نفع منطقه است و منافع قابل توجهی برای همه به همراه خواهد داشت. اما بدون یافتن راهی به سوی صلح برای مردم فلسطین، هر عادی سازی مزایای محدودی خواهد داشت».

اشتراک گذاری:
  • لینک کوتاه: https://www.nikru.ir/p/82311کپی شد

  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زیان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
    • پربازدیدترین ها
    • شبکه های اجتماعی
    • بازار
    • آخرین اخبار
    سایت تجاریایران تک دکورفروشگاه طبیب