درحال بارگذاری

گروه: بین الملل/بین الملل/ایران شناسه: ۸۱۵۳۵۳۰ تیر ۱۴۰۲ - ۵۹ : ۱۷ دیدگاه: ۰

طالبان:

مانع هرگونه حمله از افغانستان به سایر مناطق می شویم

مانع هرگونه حمله از افغانستان به سایر مناطق می شویم امیرخان متقی سرپرست وزارت خارجه افغانستان در دیدار با آصف درانی نماینده ویژه پاکستان در امور افغانستان گفت که ضرر افغان‌ها به کسی نرسیده و آنها مانع هرگونه حمله از این کشور به سایر مناطق می شوند.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي «نيک رو» به نقل از ایرنا از خبرگزاری آوا، دیدار متقی با این مقام پاکستانی چند روز پس از حملات شبه نظامیان به سربازان پاکستان در ایالت بلوچستان صورت می گیرد؛ حمله ای که در پی آن ارتش پاکستان نسبت به این گونه حملات از افغانستان هشدار داد و اعلام کرد در صورتیکه طالبان کاری انجام ندهند نیروهای امنیتی پاکستان وارد عمل می شوند.

ارتش پاکستان در بیانیه‌ای که هفته گذشته صادر کرد، نگرانی دیگر اسلام‌آباد را مشارکت اتباع افغان در اقدامات تروریستی در پاکستان دانست و از دولت طالبان خواست به این امور رسیدگی کند.

اما سخنگوی وزارت خارجه طالبان در توئیتی در واکنش به این موضع گیری اسلام آباد در رشته توییتی نوشت که «افغان‌ها هرگز به کسی آسیب نمی‌رسانند. ما اجازه نمی‌دهیم از خاک ما علیه هیچ کشوری استفاده شود و همیشه برای صلح و ثبات در منطقه تلاش می‌کنیم».

سرپرست وزارت امورخارجه طالبان در ادامه این دیدار از فرصت بسیار خوب برای رشد اقتصاد افغانستان، آغاز طرح ها و افزایش تجارت میان دو طرف خبر داد.

عبدالقهار بلخی سخنگوی وزارت امورخارجه طالبان در اظهاراتی اعلام کرد که نماینده ویژه پاکستان در این دیدار از آمادگی اسلام‌آباد برای ایجاد و اجرای سازوکارهای دوجانبه در زمینه‌های سیاسی و اقتصادی برای احیای جاده تورخم - جلال آباد (منطقه مرزی میان افغانستان و پاکستان) خبر داد.

سخنگوی وزارت امورخارجه طالبان در ادامه افزود: درانی به درخواست در زمینه حل مشکلات زندانیان افغان در پاکستان و چالش های تاجران افغان در آن کشور «قول همکاری کامل» داده است.

گفته می شود در این دیدار نماینده‌ ویژه پاکستان به دلیل تامین ثبات و امنیت سراسری در افغانستان به متقی تبریک گفته است.

پیشتر یک رسانه پاکستانی به نقل از منابعی دولتی این کشور گزارش داده بود که درانی موظف شده است پیام روشن اسلام آباد را به حکومت افغانستان انتقال داده و هشدار دهد که صبر پاکستان پایان یافته است.

به ادعای مقامات اسلام آباد، حملات طالبان پاکستانی در این کشور پس از روی‌کارآمدن طالبان در افغانستان افزایش یافته است. اما مقامات طالبان این ادعای کشور همسایه را رد می کنند.

اشتراک گذاری:
  • لینک کوتاه: https://www.nikru.ir/p/81535کپی شد

  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زیان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
    • پربازدیدترین ها
    • شبکه های اجتماعی
    • بازار
    • آخرین اخبار
    سایت تجاریایران تک دکورفروشگاه طبیب