درحال بارگذاری

گروه: فرهنگ / حوزه حج و زیارت و وقف/ایران شناسه: ۸۰۰۱۱۲ تیر ۱۴۰۲ - ۳۵ : ۱۱ دیدگاه: ۰

پیام حجت الاسلام قمی به مناسبت روز تبلیغ؛

تلاش داریم سازمان تبلیغات اسلامی به نهاد راهبری و پشتیبانی جریان مردمی تبلیغ اسلامی نزدیک‌تر شود

تلاش داریم سازمان تبلیغات اسلامی به نهاد راهبری و پشتیبانی جریان مردمی تبلیغ اسلامی نزدیک‌تر شود هر چند سازمان تبلیغات اسلامی، از ارکانِ ترویج و توسعه‌ی فرهنگ دینی در کشور است، اما پُرواضح است که همه باید در امر تبلیغِ اسلام، مشارکت داشته باشیم.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي «نيک رو» به نقل از روابط عمومی سازمان تبلیغات، هم‌زمان با سالگرد تأسیس سازمان تبلیغات اسلامی و روز تبلیغ، حجت‌الاسلام محمد قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، در پیامی تبلیغ را متعیّن به فعالیتی حکومتی ندانست، بلکه آن را وظیفه‌ای مردمی خطاب کرد و گفت: تبلیغ دولتی نیست و همه‌ی آحاد مؤمنین، به قدرِ تعلق و بهره‌مندی از معارف دینی، در این امر خطیر، سهیم بوده و هستند.

متن کامل پیام به شرح زیر است:

اقتضای نهضت توحیدی انقلاب اسلامی، صف‌بندیِ میان دو جبهه‌ی حق و باطل است و لاجرم دشمنی‌ها و تقابل‌هایی را برمی‌انگیزد. به‌ویژه در دورانی که حربه‌ی سرسلسله‌ی دشمنی، یعنی ابلیس و اعوانِ قسم‌خورده‌اش؛ قلب مضامینِ دینی، بی‌تفاوت‌سازی مردم نسبت به دین، نشر انحرافات و ترویج زشتی‌هاست؛ پیش‌بُردِ نهضتِ نشر خوبی‌ها –به مثابه‌ی قیامِ مجاهدانه- بر تک تک ما مفروض است.

هر چند سازمان تبلیغات اسلامی، از ارکانِ ترویج و توسعه‌ی فرهنگ دینی در کشور است، اما پُرواضح است که همه باید در امر تبلیغِ اسلام، مشارکت داشته باشیم. تبلیغ؛ وظیفه‌ای حکومتی و یا متعیّن در یک صنف و قشرِ خاص یا یک نهادِ سازمانی و دولتی نیست و همه‌ی آحاد مؤمنین، به قدرِ تعلق و بهره‌مندی از معارف دینی، در این امر خطیر، سهیم بوده و هستند.

البته تعمیق، تفقّه و تفکر برای فهمِ باطن و حقیقتِ معارفِ اصیل و کاربردیِ اسلامِ نابِ محمدی (ص) و همچنین ارتقای دستگاه محاسباتیِ معادباور و در یک کلام «رشد عقلانیت دینی»، وظیفه‌ی هر مؤمنِ دلسوزی‌ست که در اصل، هر آنکه دل و جان و ذهن خود را به خدا سپرده باشد؛ با گفتار، کردار، ظاهر و باطنش مبّلغ دین خواهد بود.

بدون شک توقع می‌رود که در مسئله‌ی تبلیغ، به عمق و غنای بیشتری برسیم و صد البته هم واقفیم که آنچه امروز در ساحتِ تبلیغ می‌گذرد، از آن غنا و ژرفای اصیلِ اسلامی فاصله دارد. اما بخش‌های تخصصی سازمان تبلیغات اسلامی در عرصه‌های مختلفِ تبلیغ و ترویج اسلامِ نابِ محمدی (ص) با دو رسالت اصلی «تبیین و عرضه‌ی فکر و فرهنگ و معارف اسلامی با توجه به نیازهای روز و با نوآوری در ادبیات و روش‌ها» و «رصد و مقابله‌ی هوشمندانه با تهاجمات فکری و فرهنگی و تبلیغی و رسانه‌ای دشمنان دین و انقلاب و کشور» فعال و مشغول به خدمت‌رسانی مخلصانه هستند.

تلاش داریم این سازمان -در عین خدمت‌رسانی و پشتوانه بودن برای حرکت‌های خودجوش مردمیِ برآمده از روح و جان‌های پاک- به جایگاه اصلی خود یعنی تبدیل شدن به نهادِ راهبری و پشتیبانی جریانِ مردمیِ تبلیغ اسلامی نزدیک‌تر شود. چه آنکه حرکت‌های مؤمنانه و مجاهدانه‌ای که در مدار افق‌گشایی ولیّ جامعه و مبتنی بر اندیشه‌ها، بیانات و انتظارات امامین انقلاب اسلامی باشد را پشتیبانی و حمایت نموده و خواهیم نمود.

همه‌ی ما خادمانِ نهضتِ تبیینِ اسلامِ ناب، کمر همت بسته‌ایم که با درک اقتضائات اجتماعیِ تبلیغ و فهمِ این نکته که فطرت انسان به‌طور طبیعی در پیِ حرف تازه و نو می‌گردد، در این بازار متنوع و متکثرِ فکری و ذائقه‌ای، به زبان روز از معارف حقه دینِ مبین خود سخن بگوییم و با پیوند زدن حلقه‌های زنجیره تولیدات فرهنگی و همچنین با محوریت قراردادن مسئله‌ی جهاد تبیین (در همه برنامه‌ریزی‌ها و خروجی‌ها) ضمن توجه به توسعه مخاطب، آن حقیقت روشن را (با همه ملاحظات و دقت‌های بسیاری که برای خود تعریف و تعیین نمودیم) بازنمایی و روایت‌پردازی نمائیم.

همدلی بر پایه مشترکات، بین فعالان و موثرین سپهر فرهنگی انقلاب اسلامی را از مهم‌ترین الزاماتِ طی این طریق می‌دانیم و معتقدیم که مُصلح خود باید صالح باشد؛ لذا علی‌رغم همه‌ی مجاهدت‌های بی‌وقفه و مخلصانه‌ی دوستان، همکاران و عزیزانِ همراه در ساحت تبلیغ، با اشراف بر کاستی‌ها، پذیرای نقدها، نظرات و پیشنهادات همه مسئولین و هم‌وطنان مؤمن و شریف خود هستیم.

با سپاس خاضعانه از ساحت مقدس پروردگار و با تضرع و خشوع، سر بر سجده‌ی شکر می‌گذارم که توفیق خدمت به مردمی شریف را به واسطه‌ی امر ولیّ حکیم و فرزانه‌مان بر دوش ما نهاد و ضمن طلب شرح صدر، توفیق هدایت، اعطای فرقان و معرفت اختیار در این مسیر سخت و مقدس، به عنوان کمترین خادم نهضت تبیین اسلام ناب از همه‌ی آن‌هایی که در این سال‌ها در این وادی مقدس عمر خود را مصروف داشته و دارند کمال تشکر و خاکساری را به عمل می‌آورم.

محمد قمی

خادم نهضت اسلام ناب

اشتراک گذاری:
  • لینک کوتاه: https://www.nikru.ir/p/80011کپی شد

  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زیان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
    • پربازدیدترین ها
    • شبکه های اجتماعی
    • بازار
    • آخرین اخبار
    سایت تجاریایران تک دکورفروشگاه طبیب