درحال بارگذاری

گروه: سیاست/ایران شناسه: ۷۰۴۵۸۲۹ آبان ۱۴۰۱ - ۰۶ : ۱۹ بازدید: ۳۱۲دیدگاه: ۰

بیانیه شاعران و نویسندگان آذربایجان درباره وقوع اغتشاشات در کشور

بیانیه شاعران و نویسندگان آذربایجان درباره وقوع اغتشاشات در کشور حدود دو ماه است که اغتشاشاتی در میهن عزیزمان رخ می دهد. اکنون دیگر عملکرد و اهداف گردانندگان اغتشاشات برای همه روشن شده است. ایجاد آشوب در خیابانها و مراکز آموزشی، آتش زدن اموال عمومی و خصوصی، آتش زدن مساجد و حوزه های دینی و حسینیه ها، تخریب مقابر شهدای دین و وطن، تعرض به نوامیس مردم و بانوان محجبه، اقدامات تروریستی ...

پايگاه خبري تحليلي «نيک رو»،

بسم الله الرحمن الرحیم

الَّذِينَ قَالَ لَهُمُ النَّاسُ إِنَّ النَّاسَ قَدْ جَمَعُوا لَكُمْ فَاخْشَوْهُمْ فَزَادَهُمْ إِيمَانًا وَقَالُوا حَسْبُنَا اللَّهُ وَنِعْمَ الْوَكِيلُ

 «آن مؤمنانی که چون مردم (منافق) به آنها گفتند: لشکری بسیار بر علیه شما مؤمنان فراهم شده، از آنان در اندیشه و بر حذر باشید، (این تبلیغات) بر ایمانشان بیفزود و گفتند: تنها خدا ما را کفایت کند و او نیکو وکیل و کارسازی است»

حدود دو ماه است که اغتشاشاتی در میهن عزیزمان رخ می دهد. اکنون دیگر عملکرد و اهداف گردانندگان اغتشاشات برای همه روشن شده است. ایجاد آشوب در خیابانها و مراکز آموزشی، آتش زدن اموال عمومی و خصوصی، آتش زدن مساجد و حوزه های دینی و حسینیه ها، تخریب مقابر شهدای دین و وطن، تعرض به نوامیس مردم و بانوان محجبه، اقدامات تروریستی و قتل و کشتار حافظان امنیت و کودکان و زنان، سوزاندن پرچم مقدس ایران، دیکتاتور خواندن ولایت فقیه، این آزاده ترین و وارسته ترین رهبر، و دیگر اعمال غیرانسانی و جنایتکارانه نشان میدهد که زنجیره اغتشاشگران و دولتهای تشکیل دهنده این زنجیره ظلمانی، سه هدف را دنبال می کنند: مبارزه با اسلام و حاکمیت اسلام، ایجاد جنگ و خونریزی داخلی، و تهدید یکپارچگی و تمامیت ارضی ایران (کشور اهل بیت ع)

شواهد و اتفاقات نشان میدهد که توطئه ای بزرگ و تاریخی توسط شیطان بزرگ و شیاطین خرد علیه ملت بزرگ ایران در حال اجراست. اینک دولتهای اجنبی در هجوم به ایران، چنان نقاب از رخ برافکنده اند که رئیس جمهور حواس پرت امریکا بی شرمانه میگوید: «ایران را آزاد خواهیم کرد، نگران نباشید!؟» پیش از این نیز با همین رویکرد، تهاجم وحشیانه به افغانستان و عراق را آزاد کردن این کشورها خوانده بودند!


باور داریم که بحول و قوه الهی و عنایات اهل بیت ع، خاصه حضرت صاحب الامر (عج)، ملت بزرگ ایران این توطئه و کید عظیم را نیز به کمال درهم‌ خواهدشکست، چنان که نشانه های شکست ذلیلانه دشمن آشکار شده است. ملتی مقاوم و آبدیده که با راهبری زعیم حکیم خود بارها از گردنه های خون و خطر عبور کرده است، این بار نیز پرچم افتخار را بر ستیغ پیروزی به اهتزاز درخواهدآورد.

انتظار داریم مراجع تصمیم گیر و مدیران عالی با عبرت آموزی از این ماجرا نکات ذیل را درکانون توجه و تامل قرار دهند:

۱-  تاثیر ایران در تحولات جهانی و تغییر هندسه قدرت در جهان و تلاش کشورها برای کسب جایگاه در نظام چندقطبی آینده و جایگاه بلندی که ایران قدرتمند، پیشرفته و مستقل در نظام جدید جهانی خواهد داشت، بی تردید یکی از مهم ترین و اصلی ترین علل سرمایه گذاری دشمنان برای ایجاد مشکلات در مسیر قطار پیشرفت ایران است. بیگانگان با مشاهده سرعت پیشرفت و نفوذ روزافزون ایران در منطقه،   سعی دارند با القای حس ناامیدی به مردم، سیاهنمایی روشناییها، ایجاد تقابل قومی و مذهبی، هیچ انگاری موفقیتهای تاریخی، و حتی تشکیل و احیا و تجهیز گروههای تروریستهای، موانعی در مسیر پیشرفت ایجاد کنند. هنر مدیریت انقلابی این است که با ایجاد تحول در سامانه های مدیریتی و به کارگیری مدیران توانمند و به حاشیه راندن حرافان و تنبلها و ناکارآمدها، نگذارد عملیاتهای ایذایی دشمن از سرعت پیشرفت بکاهد.

۲- متولیان امور در حوزه های مختلف امنیتی، فرهنگی و... با درک سریع تحولات و توطئه های آتی از نشانه ها، بر حوادث سبقت جویند و نگذارند دشمن در خانه ما آشوب و بلوا راه اندازد. علاج واقعه قبل از وقوع باید کرد نیز اگر دولتهایی که مقاماتشان وقیحانه از اغتشاشگران حمایت کرده اند یا مانند دولت آلمان حرکت تجزیه طلبانه علیه ایران راه انداخته اند، مجازات نشوند، بدیهی است که به شرارتهای خود ادامه خواهندداد.

۳- کارآمدسازی دستگاه های حکومتی برای جلب رضایت مردم مورد اهتمام ویژه قرار گیرد.بدون داشتن فرهنگ و رفتار و جهت گیری انقلابی، دستگاههای مختلف به دستگاه های بی خاصیت و ناراضی تراش و بودجه خور و کم بازده و پرتوقع تبدیل میشوند.

۴- تحکیم وحدت و هویت ملی در دستور کار نهادهای مختلف به ویژه صدا و سیما، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، آموزش و پرورش، وزارت علوم و... قرار گیرد.

شبکه های استانی در مناطق مرزی، رنگ و بوی شبکه های قومی دارد و مروج وحدت ملی نیست.

وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان متولی هنر و ادب و فرهنگ در حکومت برآمده از انقلاب اسلامی، بار دیگر ناکارآمدی خود را برای انسجام بخشی اهالی فرهنگ و هنر در جبهه انقلاب نشان داد!

۵- ۲۲ سال پیش در ۱۹تیر۱۳۷۹ راهبر حکیم انقلاب به صراحت بر مقابله دولت - به ویژه وزارت کشور و دیگر مراجع-  با جریان تجزیه قومی تاکید کردند. اگر مسئولان امر طی ۲۲ سال به صورت جدی به امر مقابله مدبرانه، عمیق، علمی و تبلیغاتی با جریان تجزیه قومی در داخل و حامیان آنها در خارج می پرداختند، امروز شاهد افزایش فعالیتهای گروه های تروریستی تجزیه طلب و شیوع بیماریهای سیاسی و فکری قومیتی در میان اقلیتی از جوامع مرزی مان نبودیم.

در سایه برخی بی توجهی ها، کار به جایی رسیده که تبلیغات تجزیه طلبانه درباره ایران، به برنامه تکراری برخی شبکه های تلویزیونی بادکوبه و آنکارا تبدیل شده و حتی رئیس دولت باکو که اقلیتی از آذریهای شیعه جدا شده از ایران را در قلمرو فرمانروایی خود دارد، برای آذربایجان و تبریز خط و نشان می کشد!؟

۶- جامعه فرهنگ‌و هنر و ادب کشور، جامعه ای سالم است. اقلیتی از افراد موسوم به سلبریتی که با بیگانگان همنوا شده اند، نه هنرمند، که بازیگرند و تحت کارگردانی قرار دارند.

برخی نیز سکوت کرده اند و فقط دوستدار امکانات جمهوری اسلامی هستند. از اینها تعجب آورتر، سکوت و عدم موضع گیری شفاف مدیرانی است که باد در غبغب، خود را «مدیر فرهنگی یا سیاسی و...» می نامند!

ما صریح می گوییم که طرفدار اسلام، ملت ایران و جمهوری اسلامی هستیم. ما سکوت نمی کنیم، ما طرفدار صدها هزار شهیدیم که خونشان برای پاسداری از این کشور و نظام و ملت بر خاک ریخته است. ما طرفدار تداوم استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی هستیم.

۷- با گذشت حدود دو ماه از ماجرای اغتشاشات و شهادت ده ها تن از حافظان امنیت و مردم بیگناه در جنایات وحشیانه و  تروریستی، لطمه خوردن کسب و کارها، و تداوم سیاست صبورانه و مظلومانه و رأفت آمیز حاکمیت با اغتشاشگران، برخورد قاطع و قانونی و‌ کارساز و ریشه سوز با سامان دهندگان و کارگردانان و صحنه گردانان اغتشاشات، به «مطالبه مردمی» تبدیل شده است. عدم پاسخگویی فوری به این مطالبه بر حق، نارضایتی اکثریت مردم را در پی دارد.

با تداوم اغتشاشات، طمع دشمنان افزونتر شده و مقامات امریکایی و انگلیسی، سخنانی بر زبان می آورند که بوی تعرض میدهد.

۸-  در پایان با استظهار به قدرت لایزال پروردگار متعال و اعلام تبعیت از زعیم والامقام و نایب امام و رهبر نظام، و سپاس از فداکاریها و ایثارگریهای پاسداران گوهر امنیت و آرامش، اهمیت وحدت کلمه و اتحاد و همدلی، «حول اسلام و ایران و انقلاب و رهبری» را یادآور میشویم. اطمینان قلبی و قاطع داریم که امروز امن، آینده روشنتر و سرشار از خوشبختی و تداوم‌ پیروزهای درخشان، در گرو وحدت، همدلی و همسویی و همآوایی ماست.


جمعی از شاعران و نویسندگان آذربایجان  آبان ۱۴۰۱

علی شهودی          شاعر
حسن زرنقی          شاعر
خلیل آسانی حائر   شاعر
قربان زارعی ادیب  شاعر
لیلا میرزایانفر        شاعر
مهدی عبادی          شاعر
؟ کبیر               نویسنده
سالک رحیمی        شاعر
حامد شبخیز     نویسنده
امیر رستمی          شاعر   
اصغر فرشچی عدلی تبریزی شاعر
دکتررسول ابراهیمی نویسنده
حسین آردی         شاعر
کاظم پوررادی      شاعر
سیدبشیرحسینی میانجی شاعر
حجت الاسلام سید جواد مولانا  نویسنده
محمدرضا صادقی شیدا شاعر
ستار رزاقی                  شاعر
راضیه پناهی                شاعر
اکبر رضایی تبریزی         نویسنده
علی اشرفی راد             شاعر
علیرضا عباسی احسان    شاعر
الیاس ملک پور              شاعر
جمشید فتحی              شاعر
علی احمدپور ترکمانی    نویسنده
مهدیه محمدیان            شاعر
احسان بدر خانی           شاعر
جابرولدپور مژده اردبیلی شاعر
دکتر امین صادقی          شاعر
سجاد صفری                 شاعر
دکترمیرکاظم سیداکبری  شاعر
صابردایی                 نویسنده
بهمن نخلستانی  صوفی  شاعر
حسین فتاحی فاتح       شاعر
سهیلا باقریان             شاعر
۳۶_ امیرحسین دوست زاده  شاعر
_دکتر رضا شیبانی        شاعر
_ حجت الاسلام نوری    شاعر
_سیدحسین جوان بار    شاعر
_ سید مسعود نقیب     نویسنده و  شاعر
_ علیرضا سعدی           شاعر
_جوانی                       شاعر
_ علی بهاری                 شاعر
_صابر ثمودی                شاعر
_رضا غلامپور دلپاک      شاعر
_حاج حسن رسالور        شاعر
_رستم شاهمرادی سرای  شاعر
_اصغر بنی حسینیان      شاعر
-حاج حسین پاینده خاشع شاعر
-حسن رائف                 شاعر
-حاج اسدالله محمدی فایز شاعر
-مجاهد تبریزی             شاعر
-حسینعلی علی پور       شاعر
-استادحسین حسنی افشردشاعر
-جلال محمدی                شاعر
حجه الاسلام والمسلین یاسین پورعلی، نویسنده و استاد دانشگاه

علی داننده، پژوهشگر و مدیر کل پیشین فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی

حسین فرهادی مراغه ای، شاعر

محمد صابرکبیر، پژوهشگر

حجه الاسلام والمسلمین رضا مطهری، پژوهشگر

ابراهیم آقازاده، روزنامه نگار

۶۲ ایوب عبدی جهانگیر، کارگردان و نمایشنامه نویس
رضا قلیزاده علیار       نویسنده
شهناز تارمحمدی            شاعر
محمد هوشمند مدهوش  شاعر
رضا پور غفار  فعال فرهنگی و نویسنده
مصطفی قلیزاده           شاعر
امیرحسین زارعیان       شاعر  
ابراهیم ترابی مرند        شاعر

حبیب طاهری، پژوهشگر و کارشناس فرق و مذاهب

دکتر میکائیل جمالپور، نویسنده و استاددانشگاه

اصغر رضایی، روزنامه نگار

محمد رضایی، روزنامه نگار

محمدعلی شیدایی، پژوهشگر و دبیر جامعه فرهنگیان آذربایجان شرقی

مجید محبوبی، نویسنده و شاعر

محمدرضا شجاعی، شاعر

اکبر جعفری، روزنامه نگار

بیت الله جعفری، شاعر

 دکتر حسن کربلایی، روزنامه نگار

ادامه دارد ...

اشتراک گذاری:
  • لینک کوتاه: https://www.nikru.ir/p/70458کپی شد

  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زیان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
    • پربازدیدترین ها
    • شبکه های اجتماعی
    • بازار
    • آخرین اخبار
    سایت تجاریایران تک دکورفروشگاه طبیب