درحال بارگذاری

گروه: جهان/ایران شناسه: ۹۲۹۳۰۸ فروردین ۱۴۰۳ - ۰۰ : ۱۹ بزرگترین ترس آمریکا و غربی ها از عملیات اسرائیل در رفح چیست؟ بزرگترین ترس آمریکا و غربی ها از عملیات اسرائیل در رفح چیست؟

به گزارش مشرق، کانال تلگرامی ایران،شهر خورشید در تحلیلی پیرامون حمله اسرائیل به رفح نوشت:

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفته است که آنها معتقدند حمله اسرائیل به رفح منجر به انزوای بیش از حد اسرائیل در جهان و شکاف کامل اسرائیل با شرکای اصلی اش خواهد شد.

واقعیت این است که بزرگترین ترس آمریکا و غربی ها از عملیات اسرائیل در رفح این است که ، اسرائیل اینبار هم مانند گذشته هیچ دستاوردی بدست نیاورد و از یک شکست دیگر در زمین نبرد تضعیف شود در حالیکه آنها به شدت از عکس العمل متحدین فلسطینی ها یعنی ایران و یارانش در محور مقاومت، آسیب خواهند دید.

از سوی دیگر، آمریکا به شدت نگران است که اقدامات اسرائیل در زمان تغییر نظم جهانی ، به دلیل کاهش نفوذ آمریکا در جنوب جهانی و ناتوانی این کشور در انجام هر کاری برای جلوگیری از پوشاندن جنایت وحشیانه اسرائیل ، منجر به افزایش نفوذ ایران و یارانش در بین ملت ها شود.

روند جنگ از ابتدا به همین منوال ادامه دارد و تلفات نظامی اسرائیل به طور پیوسته در حال افزایش است و از طرف دیگر مقاومت فلسطین هنوز در حد یک جنگ همه جانبه وارد کارزار نشده است و این به معنای وجود توان جنگی بالا و بقاپذیزی مقاومت است.

از روز اول جنگ منشا اصلی نگرانی نظامی آمریکا این بود که یک زمان بخاطر اسرائیل ناگهان خود را در یک جنگ و نبرد بزرگ و همه جانبه ببینید .

آنهم درست در زمانیکه چین به سرعت در حال رشد است و آمریکا در صورت وقوع چنین جنگی باید تا آخرین نفس در خاورمیانه بجنگدد و یا مجبور به پذیرش شکست خود و اسراییل شود و سپس باعث فرار آمریکا از منطقه شود و در آن زمان آمریکا نابودی حیاتی ترین پاسگاه امنیتی هژمون غرب را در منطقه غرب آسیا می بیند.

همچنین خطر زیادی وجود دارد که به دلیل تأثیر دومینو وار شکست اسرائیل، آمریکا نه تنها از سوریه و عراق اخراج شود بلکه ما شاهد نابودی کامل نفوذ آمریکا در سایر کشورهای منطقه باشیم.

کانون قدرت هیلاری سیا خواهان جنگ در اروپای شرقی و آرامش در منطقه فلسطین است و دیگر کانون قدرت اصلی آمریکا یعنی ترامپ پنتاگون خواهان آرامش در اروپا و همین منطقه غرب آسیا تا پایان انتخابات است، زیرا مسئله فلسطین تأثیر جدی بر پایگاه رأی کاندیدای مورد نظر این کانون قدرت دارد.

وقتی شبکه های مجازی را رصد می کنیم می بینیم که حتی حامیان ترامپ نیز طرفدار درگیری و جنگ گسترده در منطقه غرب آسیا تا زمان انتخابات نیستند.

پیش از این ما شاهد آن بودیم که بایدن و دموکرات ها نیز به دنبال آرامش تا زمان انتخابات هستند ، پس امروز شاهد یک زمینه مشترک در آمریکا برای جلوگیری از بحران بیشتر در منطقه غرب آسیا هستیم.

درست در میانه این مبارزه پیچیده کانون های قدرت و جناح های سیاسی در آمریکا، سردرگمی زیادی در داخل اسرائیل نیز به وجود آمده است زیرا سیاسیون خارج از دولت نتانیاهو نگران آن هستند که آمریکا تا یک جایی حاضر به هزینه کردن برای اسرائیل هستند.

این نکات باعث می‌شود که امروز در مورد مسئله فلسطین و اسرائیل برای کارشناسان همه چیز را بیش از پیش مبهم باشد و برای همین است که شاهد کاهش بسیار شدید تحلیل های درست هستیم. هرکس از دیدگاه خود صحبت می‌کند در صورتیکه باید از یک نگاه جامع تری استفاده کنند و نبود این بینش حساس و ظریف باعث می‌شود تحلیل ها اکثرا اشتباه باشند و یا تاریخ مصرف محدودی داشته باشند.

اگر دولت نتانیاهو و ارتش اسراییل بدون توجه به خواست آمریکا پیش برود، آن‌زمان است که آمریکا در مورد اینکه همزمان در جبهه روسیه یا چین، در جبهه دیگری در خاورمیانه بجنگد، دچار مشکل جدی می‌شود.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

اشتراک گذاری:
  • لینک کوتاه: https://www.nikru.ir/pi/92930کپی شد

  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زیان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
    • پربازدیدترین ها
    • شبکه های اجتماعی
    • بازار
    • آخرین اخبار
    سایت تجاریایران تک دکورفروشگاه طبیب