درحال بارگذاری

گروه: جهان/ایران شناسه: ۹۲۶۷۰۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰ : ۱۴ تسویه حساب با تیک تاک به دلیل پیروز شدن در جنگ روایت ها تسویه حساب با تیک تاک به دلیل پیروز شدن در جنگ روایت ها

به گزارش مشرق،کانال تلگرامی سرحدات فرهنگ در مطلبی به موضوع تیک تاک در آمریکا پرداخت و نوشت:

از زمان آغاز جنگ اسرائیل در غزه ویدئوهای با هشتگ Standwithpales‌tine بیش از ۲.۹میلیارد بار بازدید داشتند، درحالی‌که ویدئوهای با هشتگ حامیان اسرائیل تنها حدود ۲۰۰میلیون بازدیدکننده داشتند.

مجلس نمایندگان آمریکا هفته گذشته اپلیکیشن تیک تاک که بیش از ۱۷۰میلیون کاربر در آمریکا دارد را ممنوع اعلام کرد. براساس این لایحه که باید علاوه بر تصویب در مجلس سنا به امضای جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا نیز برسد «بایت دنس» شرکت مادر چینی تیک تاک ۶‌ماه فرصت دارد تا دارایی‌های خود را در آمریکا بفروشد.

داده‌های تیک تاک نشان می‌دهد که هشتگ «فلسطین آزاد» (freepales‌tine) در ۲‌ماه پس از جنگ غزه بیش از ۷۷۰میلیون بار تنها در آمریکا بازدیدکننده داشته است. احتمالا همین مسئله باعث شده تا گروه‌ها و لابی‌گران حامی اسرائیل در آمریکا، تیک تاک را به‌دلیل رویگردانی جوانان آمریکایی از سیاست‌های کاخ سفید در جنگ غزه مقصر بدانند.

واشنگتن پست نوشته که جاناتان گرینبلات مدیر اجرایی سازمان صهیونیستی ضدافترا، در یک تماس تلفنی افشا شده به مشکل تیک تاک در آمریکا اشاره کرده و این اپلیکیشن را عامل شکست دولت آمریکا (و در کنار آن اسرائیل) در جنگ روایت‌ها بر سر غزه خوانده است.

نورسین آتسوگلو گونی رئیس بخش روابط بین‌الملل در دانشگاه فنی یلدز استانبول به خبرگزاری آناتولی می‌گوید: «دولت آمریکا و لابی‌های حامی اسرائیل تیک تاک را به‌خاطر افزایش احساسات ضداسرائیلی در میان جوانان آمریکایی مقصر می‌دانند. هدف آنها حفاظت از منافع اسرائیل است. دولت و نمایندگان آمریکایی با ممنوعیت این پلتفرم‌ها به‌دنبال تحمیل روایت خود هستند، اما با چنین اقداماتی این واقعیت که اسرائیل متجاوز است تغییر نخواهد کرد، چون منابع اطلاعات دیگر به رسانه‌های سنتی محدود نمی‌شود و جوانان از طریق رسانه‌های اجتماعی در معرض نظرات و محتوای مختلف قرار می‌گیرند. آنها به وضوح می‌توانند واقعیت را ببینند و دیگر دروغ‌ها را باور نمی‌کنند.»

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

اشتراک گذاری:
  • لینک کوتاه: https://www.nikru.ir/pi/92670کپی شد

  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زیان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
    • پربازدیدترین ها
    • شبکه های اجتماعی
    • بازار
    • آخرین اخبار
    سایت تجاریایران تک دکورفروشگاه طبیب