درحال بارگذاری

گروه: اجتماعی / حوزه محیط زیست و گردشگری/ایران شناسه: ۹۲۸۹۰۷ فروردین ۱۴۰۳ - ۲۱ : ۱۲ دیدگاه: ۰

سازمان هواشناسی کشور اعلام کرد؛

هشدار هواشناسی برای سواحل دریای خزر

هشدار هواشناسی برای سواحل دریای خزر سازمان هواشناسی با صدور هشدار سطح نارنجی برای سواحل دریای خزر از فعالیت سامانه بارشی در برخی مناطق و خروج این سامانه طی امروز سه‌شنبه از کشور خبر داد.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي «نيک رو» به نقل از تسنیم، پیش‌بینی کلی نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی نشان می‌دهد امروز، سه‌شنبه، فعالیت سامانه بارشی در برخی مناطق استان‌های خراسان شمالی، خراسان رضوی،‌ خراسان جنوبی، کرمان،‌ گلستان،‌ ارتفاعات البرز شرقی و شمال هرمزگان است و به‌تدریج از کشور خارج می‌شود.

امروز با گذر متناوب امواج تراز میانی جو در برخی مناطق استان‌های واقع در شمال غرب کشور بارش و وزش باد روی می‌دهد.

چهارشنبه علاوه بر شمال غرب در استان‌های واقع در سواحل دریای خزر و خراسان شمالی بارش،‌ وزش باد و کاهش نسبی دما پیش‌بینی شده است.

پنجشنبه در برخی مناطق مرکز و شمال شرق در برخی ساعات ابرناکی و رگبار پراکنده باران گاهی رعدوبرق، وزش باد و در ارتفاعات بارش برف پیش‌بینی می‌شود. روز جمعه گستره بارش‌ها در برخی مناطق مرکز، شرق، شمال شرق و جنوب شرق و شنبه در برخی مناطق شمال غرب و ارتفاعات زاگرس مرکزی و جنوبی است.

سه‌شنبه در سواحل دریای خزر افزایش دما و چهارشنبه کاهش دما پیش‌بینی می‌شود. امروز خلیج فارس و چهارشنبه خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان مواج است.

توصیف سامانه: افزایش سرعت وزش باد و افزایش ارتفاع امواج دریا

زمان شروع: عصر سه‌شنبه 1403/01/07

زمان پایان: چهارشنبه 1403/01/08

نوع مخاطره: افزایش بیشینه سرعت وزش باد در محدوده 24 تا 36 نات (گاهی بیش از 40 نات) و افزایش بیشینه ارتفاع امواج تا 1.7 متر در سواحل و بیش از 2 متر در فراساحل

منطقه اثر:

سه‌شنبه 1403/01/07: مناطق ساحلی و دور از ساحل استان‌های گیلان و مازندران.

چهارشنبه 1403/01/08: مناطق ساحلی و دور از ساحل استان‌های گیلان، مازندران و گلستان در دریای خزر.

اثر مخاطره: خطر غرق شدن شناگرها، آسیب به قفس‌ها و احتمال پاره شدن تورهای صیادی، احتمال خسارت به قایق و شناورهای کوچک، آسیب به شناورهای سبک و اختلال در فعالیت‌های ساحلی و فراساحل و احتمال خسارت به تأسیسات دریایی.

توصیه: منع فعالیت‌های شیلاتی و تفریحی، منع تردد شناورهای سبک، منع ورود و خروج کشتی‌ها به بنادر، منع فعالیت‌های پشتیبانی صنایع فراساحل و آماده‌باش برای مواجهه با خسارت احتمالی توسط فعالان دریایی.

اشتراک گذاری:
  • لینک کوتاه: https://www.nikru.ir/p/92890کپی شد

  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زیان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
    • پربازدیدترین ها
    • شبکه های اجتماعی
    • بازار
    • آخرین اخبار
    سایت تجاریایران تک دکورفروشگاه طبیب