درحال بارگذاری

گروه: سیاست / حوزه مجلس/ایران شناسه: ۸۹۷۴۵۲۰ دی ۱۴۰۲ - ۵۳ : ۲۲ دیدگاه: ۰

قالیباف در دیدار رئیس مجلس الجزایر:

کشورهای اسلامی از همه ظرفیت‌هایشان برای حمایت از ملت فلسطین استفاده کنند

 کشورهای اسلامی از همه ظرفیت‌هایشان برای حمایت از ملت فلسطین استفاده کنند بسیار مهم است که کشورهای اسلامی از همه ظرفیت‌های خود برای حمایت از ملت مظلوم فلسطین استفاده کنند.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي «نيک رو» به نقل از فارس، «ابراهیم بوغالی» رئیس مجلس الجزایر در حاشیه برگزاری اولین نشست کمیته فلسطین مجمع مجالس آسیایی(APA) که عصر امروز (چهارشنبه، 20 دی ماه1402) در تهران برگزار شد، با محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت‌وگو کرد.

قالیباف در این دیدار با بیان اینکه کشورهای اسلامی که در حوزه فلسطین فعال هستند باید برای انسجام همه کشورها در راستای حمایت از فلسطین فعالیت کنند، گفت: بسیار مهم است که کشورهای اسلامی از همه ظرفیت‌های خود برای حمایت از ملت مظلوم فلسطین استفاده کنند.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به برخی نکات در حوزه روابط دوجانبه میان ایران و الجزایر، بیان داشت: اکنون فرصت مغتنمی برای گسترش روابط دو کشور در حوزه روابط اقتصادی به وجود آمده است که می‌توانیم با هماهنگی‌های بیشتر آن‌ها را به‌ویژه در زمینه ترانزیتی از جمله دریایی و هوایی توسعه دهیم.

وی افزود: الجزایر می‌تواند مبدأیی برای توزیع کالا، امکانات فنی و مهندسی و دانش‌بنیان و پایه‌ای برای تبادل تجاری و داد و ستدها در حوزه‌های مختلف در حوزه کشورهای شمال آفریقا باشد.

رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم توسعه روابط پارلمانی بتواند در نهایت به توسعه روابط دو دولت و در نهایت توسعه اقتصادی ایران و الجزایر بیانجامد.

«ابراهیم بوغالی» نیز در این دیدار ضمن قدردانی از میزبانی جمهوری اسلامی ایران، گفت: مسأله فلسطین صرفاً یک مسأله عقیدتی برای الجزایر نبوده بلکه پیوند تاریخی میان دو کشور وجود دارد تا جایی که محله‌ای در فلسطین به نام محله الجزایری‌ها وجود داشته و شهدایی در راه مبارزه با رژیم صهیونیستی تقدیم کرده‌ایم که مزار آن‌ها در قدس شریف است.

رئیس مجلس الجزایر با بیان اینکه رژیم صهیونیستی در حال ارتکاب شنیع‌ترین جنایات علیه فلسطین است، یادآور شد: همین موضوع باید برای کشورهای اسلامی کافی باشد تا مقابل این رژیم بایستند، چرا که اگر حمایت‌های آمریکا از آن‌ها نبود، هرگز به جنایات خود ادامه نمی‌دادند.

وی با بیان اینکه امروز آرمان فلسطین نه تنها آرمانی اسلامی بلکه یک آرمان انسانی است که نیازمند ایجاد وحدت میان کشورهای عربی است، گفت: برخی کشورهای غیرعربی و غیرمسلمان از جمله برخی کشورهای آمریکای جنوبی و مرکزی و حتی اروپایی مواضعی قوی در برابر رژیم صهیونیستی گرفته‌اند و این در حالی است که مواضع برخی کشورهای عربی و اسلامی در این حوزه ضعیف بوده است از این رو باید اقدامی کرد تا همه کشورهای عربی و اسلامی برای تشکیل کشور فلسطین به پایتختی قدس شریف متحد شوند.

وی با بیان اینکه اطمینان داریم جمهوری اسلامی ایران یک قدرت اقتصادی محسوب شده و امکانات زیادی در این کشور وجود دارد، گفت: ما می‌توانیم با استفاده از ظرفیت‌های موجود در کشور ایران و با گسترش همکاری‌های دوجانبه، اقتصاد هر دو کشور را توسعه دهیم.

رئیس مجلس الجزایر در پایان با بیان اینکه این کشور مسأله فلسطین را یک مسأله اساسی می‌داند، گفت: ما به موضع‌گیری‌های ایران در قبال فلسطین که موضع‌گیری اصیل، قاطعانه و راستین است، افتخار می‌کنیم.

اشتراک گذاری:
  • لینک کوتاه: https://www.nikru.ir/p/89745کپی شد

  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زیان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
    • پربازدیدترین ها
    • شبکه های اجتماعی
    • بازار
    • آخرین اخبار
    سایت تجاریایران تک دکورفروشگاه طبیب