درحال بارگذاری

گروه: بین الملل/بین الملل/ایران شناسه: ۸۹۱۸۱۹ دی ۱۴۰۲ - ۵۵ : ۱۳ دیدگاه: ۰

هجوم شهرک نشینان و سربازان اسرائیلی به مصرف مواد آرام بخش

 هجوم شهرک نشینان و سربازان اسرائیلی به مصرف مواد آرام بخش وضعیت روانی شهرک نشینان صهیونیستی بعد از عملیات طوفان الاقصی از هر زمان دیگری بحرانی‌تر است.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي «نيک رو» به نقل از فارس، مسعود بصیری، کارشناس مسائل غرب آسیا در برنامه «کافه خبر» رادیو سلامت با بیان اینکه وضعیت روانی سربازان اسرائیلی قابل پیش‌بینی بود گفت: این‌ها کسانی هستند که جنگ را یک جنگ هالیوودی و یک پیروزی دائم و صحنه‌های تلویزیونی پر از موفقیت تصور می‌کنند ولی درعمل زمانی که از خانواده دور می‌شوند، داشته‌های دنیوی را از دست رفته می‌بینند، دچار بحران روانی می‌شوند.

وی افزود: سربازان اسرائیلی اعتقادی به باور‌های ایدئولوژیک پس از مرگ و دریافت پاداش در دفاع از سرزمین ندارند زیرا بسیاری از آن‌ها تعلقی به سرزمینشان ندارند.

کارشناس مسائل غرب آسیا تأکید کرد: اساساً سربازان غربی وابستگی‌های سرزمینی، اعتقادی و ایدئولوژیکی نسبت به آنچه در بین جوامع شرق و مسلمانان می‌بینیم، ندارند. به ویژه اینکه اکثر سربازان رژیم صهیونیستی از سایر نقاط جهان وارد ارتش شده و علقه‌ی خاصی ندارند.

به گفته دکتر بصیری اکثر سربازان ارتش رژیم اشغالگر، مزدوراند یعنی در قبال دریافت حقوق کار می‌کنند. حتی به تازگی حماس ویدیویی را منتشر کرده که نشان می‌دهد اسرائیل از یکی از کشور‌های منطقه سرباز اجیرکرده است.

وی یادآور شد: بزرگترین دسته نظامی رژیم صهیونیستی متشکل از ملیت‌های آمریکایی و فرانسوی است.

بصیری با اشاره به اینکه آمار‌ها نشان می‌دهد مردم این سرزمین دارای درجه نظامی‌اند افزود: ۸ میلیون اسرائیلی نظامی بوده و ۱ تا ۲ میلیون نفر در میدان جنگ حاضرند و ۴۰۰ هزار نفر به گفته خودشان در تیپ‌ها؛ گروه‌ها و دسته‌های مختلف نطامی هستند.

کارشناس مسائل غرب آسیا در پایان خاطرنشان کرد: علی رغم تجهیزات و نفرات ارتش اشغالگر، آن‌ها نتوانسته‌اند در برابر مقاومت مردم غزه به نتایجی برسند و هم اینک در باتلاق روانی به دنبال تشکیل تیم‌های روانشناسی و درمان مشکلات روانی سربازانشان هستند.

اشتراک گذاری:
  • لینک کوتاه: https://www.nikru.ir/p/89181کپی شد

  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زیان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
    • پربازدیدترین ها
    • شبکه های اجتماعی
    • بازار
    • آخرین اخبار
    سایت تجاریایران تک دکورفروشگاه طبیب