درحال بارگذاری

گروه: بین الملل / حوزه آمریکا اروپا/بین الملل/ایران شناسه: ۸۵۹۴۳۲۵ مهر ۱۴۰۲ - ۳۴ : ۱۰ دیدگاه: ۰

السودانی در گفت‌وگو با بایدن بر موضع ثابت عراق در قبال غزه تاکید کرد

 السودانی در گفت‌وگو با بایدن بر موضع ثابت عراق در قبال غزه تاکید کرد رئیس‌جمهور آمریکا در تماس تلفنی با نخست‌وزیر عراق، به بررسی تحولات میدانی جاری در نوار غزه پرداخت و دو طرف بر ضرورت مهار درگیری کنونی میان رژیم صهیونیستی و مقاومت تاکید کردند.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي «نيک رو» به نقل از فارس، دفتر نخست‌وزیری عراق، امروز (سه‌شنبه، ۱۷ اکتبر)، از تماس تلفنی «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا با «محمد شیاع السودانی» نخست‌وزیر عراق خبر داد.
بر اساس بیانیه دفتر نخست‌وزیری عراق که نسخه‌ای از آن در خبرگزاری رسمی عراق (واع)، منتشر شد، السودانی و بایدن درباره تحولات میدانی جاری در اراضی فلسطینی رایزنی و بر اهمیت بسیج تلاش‌ها و اقدام مشترک برای حمایت از ثبات پایدار در منطقه و همچنین تلاش برای تقویت روابط مشارکتی دوجانبه بین عراق و ایالات متحده آمریکا بر اساس توافق چارچوب استراتژیک میان دو کشور تاکید کردند.

نخست‌وزیر عراق و بایدن، همچنین بر ضرورت مهار درگیری و اقدام برای جلوگیری از توسعه دایره جنگی که غیرنظامیان را هدف قرار می‌دهد و صلح و ثبات منطقه‌ای و بین‌المللی را تهدید می‌کند، تاکید کردند.

بر اساس این گزارش، السودانی در این گفت‌وگو بر موضع ثابت و اصولی عراق در قبال تحولات غزه و ضرورت بازگشایی کریدورهای انسانی و رساندن مایحتاج مردم نوار غزه به دستشان تاکید کرد و گفت که تداوم تجاوز به غزه، خشم ملت‌های منطقه و جهان را برمی‌انگیزد.

امروز ۱۱ روز از آغاز عملیات «طوفان الاقصی» علیه رژیم صهیونیستی آغاز می‌شود. عملیاتی که تاکنون دست‌کم به کشته شدن ۱۳۰۰ صهیونیست منجر شده و حملات وحشیانه و تلافی‌جویانه رژیم صهیونیستی به نوار غزه علاوه بر ویرانی مناطق مسکونی و زیرساخت‌های آن، به شهادت ۲۸۳۷ نفر و مجروحیت نزدیک به ۱۲ هزار نفر منجر شده است.

اشتراک گذاری:
  • لینک کوتاه: https://www.nikru.ir/p/85943کپی شد

  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زیان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
    • پربازدیدترین ها
    • شبکه های اجتماعی
    • بازار
    • آخرین اخبار
    سایت تجاریایران تک دکورفروشگاه طبیب