درحال بارگذاری

گروه: اجتماعی / حوزه محیط زیست و گردشگری/ایران شناسه: ۸۲۰۱۷۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۹ : ۱۳ دیدگاه: ۰

سازمان هواشناسی خبر داد؛

هشدار طغیان رودخانه‌ها در ۱۳ استان

هشدار طغیان رودخانه‌ها در ۱۳ استان سازمان هواشناسی طی اطلاعیه‌هایی با اشاره به فعالیت سامانه بارشی نسبت به احتمال سیلاب ناگهانی، آب‌گرفتگی معابر و طغیان رودخانه‌ها در ۱۳ استان هشدار داد.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي «نيک رو»، اطلاعیه‌های سازمان هواشناسی به شرح زیر است؛

 

توصیف سامانه: نفوذ سامانه بارشی و رشد ابرهای همرفتی

زمان پایان: دوشنبه 1402/05/09

نوع مخاطره: رگبار، رعدوبرق، وزش باد نسبتا شدید و احتمال بارش تگرگ

منطقه اثر:

یکشنبه 1402/05/08: شمال آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان، مازندران، غرب گلستان، ارتفاعات استان‌های قزوین، البرز و تهران، جنوب کرمان، شمال و شرق هرمزگان، دامنه و ارتفاعات جنوب سیستان و بلوچستان، جنوب و شرق فارس.

دوشنبه 1402/05/09: اردبیل، شمال استان‌های آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی، گیلان، مازندران، غرب گلستان، دامنه و ارتفاعات هرمزگان، جنوب و شرق فارس، دامنه و ارتفاعات جنوب سیستان و بلوچستان.

اثر مخاطره: احتمال آب‌گرفتگی معابر، احتمال جاری شدن روان‌آب و احتمال سیلاب و بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها و مسیل‌ها، صاعقه، وزش باد، در نواحی مستعد خیزش گردوخاک، احتمال خسارت به سازه‌های موقت از جمله بنرها، داربست‌ها و تابلوهای تبلیغاتی و احتمال شکستن درختان کهنسال.

توصیه: احتیاط و اجتناب از تردد و توقف در حاشیه رودخانه ها و مسیلها، احتیاط در هرگونه فعالیتهای کوهنوردی، اجتناب از اسکان و برپا کردن چادرهای مسافرتی در حاشیه و بستر مسیل‌ها، احتیاط در سفرهای برون‌شهری به‌ویژه در اطراف رودخانه‌ها، احتیاط در جابجایی عشایر، آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی و پاک‌سازی دهانه پل‌ها، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها.

 

توصیف سامانه: افزایش گرادیان فشاری

زمان پایان: دوشنبه 1402/05/09

نوع مخاطره: وزش بادشدید و در نواحی مستعد گرد و خاک

منطقه اثر:

یکشنبه 1402/05/08: خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، شمال سیستان و بلوچستان، سمنان، یزد، اصفهان، قم، کرمان، مرکزی، جنوب تهران، جنوب البرز.

دوشنبه 1402/05/09: خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، شمال سیستان و بلوچستان، سمنان، یزد، اصفهان، قم، کرمان، مرکزی، جنوب تهران، جنوب البرز.

اثر مخاطره: در مناطق مستعد خیزش گردوخاک، کاهش شعاع دید و کاهش کیفیت هوا (احتمال رخداد طوفان شن در شرق کشور)، احتمال خسارت به تجهیزات شهری و برون شهری از جمله سقوط بنر، تابلوهای تبلیغاتی، داربست‌ها و سازه‌های موقت، احتمال سقوط اشیا از ارتفاعات و احتمال شکستن نهال‌ها و درختان کهنسال.

توصیه: احتیاط و اجتناب از رفت وآمد های غیر ضروری برای افراد سالمند و بیمارهای تنفسی و قلبی، پرهیز از فعالیت کویرنوردی، احتیاط در تردد جاده‌ای، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، احتیاط در فعالیت‌های عمرانی، احتیاط در عبور و مرور و عدم پارک خودرو در حاشیه ساختمان‌های نیمه کاره و درختان کهنسال و محدودیت در فعالیت‌های کشاورزی.

اشتراک گذاری:
  • لینک کوتاه: https://www.nikru.ir/p/82017کپی شد

  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زیان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
    • پربازدیدترین ها
    • شبکه های اجتماعی
    • بازار
    • آخرین اخبار
    سایت تجاریایران تک دکورفروشگاه طبیب