درحال بارگذاری

گروه: اجتماعی / حوزه انتظامی و حوادث/ایران شناسه: ۸۰۶۰۹۱۳ تیر ۱۴۰۲ - ۳۰ : ۱۰ دیدگاه: ۰

سردار رادان:

پلیس به دنبال افق‌های جدید در تعاملات بین‌المللی است

پلیس به دنبال افق‌های جدید در تعاملات بین‌المللی است فرمانده انتظامی جمهوری اسلامی ایران گفت: پلیس ایران به دنبال افق های جدید در تعاملات بین المللی است و در این راستا، از ظرفیت همکاری با کشورهای همسو و دوست بهره خواهد گرفت.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي «نيک رو» به نقل از ایرنا، سردار سرتیپ پاسدار احمدرضا رادان افزود: در ماه های اخیر، فرماندهان و کارشناسانی از پلیس کشورهای مختلف جهان از پلیس ایران بازدید کرده اند و درخواست تعامل، همکاری، آموزش و استمرار ارتباطات را داشته اند.
وی اظهار داشت: علاوه بر این، پلیس ایران از اعضای فعال در پلیس بین الملل است و همواره نقطه نظرات و آرای ما در این سازمان بین المللی تأثیرگذار بوده است و نقشی موثر و پویا را ایفا کرده ایم.
آخرین وضعیت مرزهای شرقی
فرمانده انتظامی جمهوری اسلامی ایران در بخش دیگری از این گفت و گو که در حاشیه سفر اخیر وی به مسکو انجام شد، در پاسخ به پرسشی درباره آخرین وضعیت مرزهای شرقی کشور نیز گفت: در مرز با افغانستان به واسطه فراهم نبودن امکانات و نبود اراده و یا تسلط لازم از سوی مقامات کشور همسایه، همواره با مشکلاتی همچون مسائل امنیتی، انتظامی و ورود غیرمجاز مهاجرین روبرو هستیم.
وی اظهار داشت: به واسطه هوشیاری، مرزبانان ایرانی، تسلط کافی بر عبور و مرور و کنترل مرز مشترک با افغانستان وجود دارد.
سردار رادان ادامه داد: در مرزهای مشترک با پاکستان نیز به واسطه اینکه در بخشی از این مرز، کشور همسایه نسبت به انسداد مرز اقدام کرده است، وضعیت بهتری را نسبت به مرز افغانستان شاهد هستیم اما این بدان معنا نیست که از جانب آن مرز هم شاهد مشکلاتی نباشیم.
وی در این زمینه به رخداد اخیر درگیری در برجک «مزه سر» اشاره کرد و گفت: این رخداد به شهادت چند مرزبان ایرانی منجر شد اما این رویداد نقطه عطف دیگری برای خلق حماسه و دفاع از مرزهای جمهوری اسلامی ایران توسط مرزبانان کشورمان رقم خورد.
حمله تروریستی و ناجوانمردانه سی ام اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ اشرار و معاندان و تلاش آنها برای ورود به کشور با مقاومت مرزبانان دلیر و غیرتمند برجک مرزبانی «مزه سر» هنگ مرزی سراوان روبه رو شد که در این درگیری متاسفانه پنچ تن از مرزبانان کشورمان به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.
سردار رادان فرمانده انتظامی کل جمهوری اسلامی ایران پیش از این سه شنبه ششم تیرماه ۱۴۰۲ به دعوت گارد ملی روسیه به مسکو سفر کرد و با برخی مقامات این کشور درباره توسعه مناسبات انتظامی و امنیتی گفت و گو کرد.

اشتراک گذاری:
  • لینک کوتاه: https://www.nikru.ir/p/80609کپی شد

  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زیان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
    • پربازدیدترین ها
    • شبکه های اجتماعی
    • بازار
    • آخرین اخبار
    سایت تجاریایران تک دکورفروشگاه طبیب