درحال بارگذاری

گروه: اقتصادی / حوزه راه و مسکن/اردبيل/ایران شناسه: ۶۳۹۵۰۱۳ تیر ۱۴۰۱ - ۱۴ : ۰۶ بازدید: ۱۵۱دیدگاه: ۰

معاون مسکن و ساختمان راه و شهرسازی اردبیل:

ثبت‌نام از متقاضیان نهضت ملی مسکن از ۱۵ تیر آغاز می‌شود

ثبت‌نام از متقاضیان نهضت ملی مسکن از ۱۵ تیر آغاز می‌شود معاون مسکن و ساختمان راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: با دستور وزیر راه و شهرسازی ثبت‌نام جدید از متقاضیان نهضت ملی مسکن از ۱۵ تیرماه در استان اردبیل نیز آغاز خواهد شد.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي «نيک رو» به نقل از مهر، محمد زارع حسین‌زاده اظهار کرد: مراحل ثبت‌نام متقاضیان در قالب طرح نهضت ملی مسکن در سال گذشته به انجام رسید و ما با پالایش نهایی متقاضیان سعی داریم تا مراحل احداث و واگذاری واحدها را به سرعت انجام دهیم.

وی تصریح کرد: در استان اردبیل در برنامه یک ساله ۱۵ هزار و ۸۸۳ واحد و در برنامه چهار ساله تولید ۶۳ هزار و ۵۳۱ واحد مسکن در استان اردبیل پیش‌بینی شده که در مجموع ثبت‌نام‌کنندگان ۹۳ هزار و ۲۶۳ نفر بودند.

معاون مسکن و ساختمان راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: از این تعداد ۵۶ هزار و ۹۸۳ نفر در شهر اردبیل و مابقی متقاضیان در سایر شهرهای استان ثبت‌نام انجام داده بودند که از این تعداد ۳۶ هزار و ۷۳۵ نفر واجد شرایط تشخیص داده شده و اسامی آنها به تأیید نهایی رسید.

حسین‌زاده افزود: از این تعداد ۲۵ هزار و ۶۱۸ نفر در شهر اردبیل و مابقی در سایر شهرها متقاضی نهایی مسکن تشخیص داده شدند که از این تعداد نیز ۱۲ هزار و ۶۵۳ نفر نسبت به افتتاح حساب اقدام کرده و پنج هزار و ۶۴۶ نفر واریزی مبلغ اولیه ۴۰ میلیون تومان را انجام دادند.

وی از تخصیص زمین برای اجرای این پروژه‌ها در شهرستان‌های مختلف به غیر از اردبیل خبر داد و خاطرنشان کرد: تاکنون برای ۲۳ هزار و ۴۹۱ واحد احداثی معادل ۱۰۰ هکتار زمین تأمین شده و تلاش بر این است تا در شهر اردبیل نیز به سرعت زمین مورد نیاز تأمین شود.

حسین‌زاده به قرارداد اجرایی برای احداث چهار هزار واحد مسکن در استان اشاره کرد و ادامه داد: عملیات اجرایی سه هزار و ۶۴۲ واحد شروع شده که در شهر اردبیل ۲ هزار و ۲۷۰ واحد از سال ۹۸ و در قالب اقدام ملی در حال انجام است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: ۵۴۰ واحد مسکن که عملیات اجرایی آنها پیشرفت ۷۰ تا ۹۰ درصدی دارد در اردبیل در سال‌جاری به بهره‌برداری خواهد رسید.

حسین‌زاده بیان کرد: این پروژه‌ها شامل سایت داروپخش ۱۵۰ واحد با پیشرفت ۷۵ درصد است که تا آخر امسال تکمیل و آماده بهره‌برداری خواهد شد.

وی در ادامه سخنان خود اظهار کرد: ۷۰ واحد در سایت کارگر با پیشرفت ۹۰ درصد تا شهریورماه تکمیل و آماده بهره‌برداری خواهد شد.

حسین‌زاده در مورد پروژه‌های اجرایی در سایت اندیشه یک و ۲ نیز تصریح کرد: در شهرک اندیشه یک اردبیل ۱۱۰ واحد با پیشرفت ۸۰ درصد تا پایان شهریور و سایت ۲۱۰ واحدی اندیشه ۲ با پیشرفت ۹۰ درصد تا آخر امسال تکمیل و آماده بهره‌برداری خواهد شد.

وی گفت: در قالب نهضت ملی مسکن برای ۲ هزار واحد زمین تأمین شده و در شهر اردبیل نیز به دلیل وجود معارض هنوز موفق به تأمین زمین نشدیم.

حسین‌زاده افزود: عملیات اجرایی یک‌هزار واحد در شهرک اندیشه فاز چهار در حال اجراست و برای مابقی ثبت‌نام‌کنندگان نهضت ملی مسکن تأمین زمین در آینده نزدیک انجام خواهد شد.

وی به بررسی سه گزینه برای احداث مسکن در قالب طرح نهضت ملی مسکن اشاره کرد و ادامه داد: در جلسات شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان، شورای عالی معماری و شهرسازی و شورای مسکن استان اردبیل از بین این سه گزینه، گزینه نهایی انتخاب و معرفی خواهد شد تا طرح نهضت ملی مسکن در اردبیل در قالب واحدهای جدید اجرایی و عملیاتی شود.

حسین‌زاده به ثبت‌نام افراد مجرد نیز اشاره کرد و گفت: با دستور وزیر راه و شهرسازی زنان مجرد بالای ۳۵ سال به صورت خودسرپرست و مردان مجرد بالای ۲۳ سال تا ۴۵ سال با اخذ تعهد مبنی بر تأهل در زمان واگذاری واحدهای مسکونی در این طرح ثبت‌نام کردند.

معاون مسکن و ساختمان راه و شهرسازی استان اردبیل افزود: از ۱۵ تیرماه ثبت‌نام مجدد متقاضیان در قالب نهضت ملی مسکن در سطح کشور آغاز خواهد شد که در استان اردبیل نیز متقاضیان می‌توانند ثبت‌نام خود را انجام دهند.

اشتراک گذاری:
  • لینک کوتاه: https://www.nikru.ir/p/63950کپی شد

  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زیان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
    • پربازدیدترین ها
    • شبکه های اجتماعی
    • بازار
    • آخرین اخبار
    سایت تجاریایران تک دکورفروشگاه طبیب