درحال بارگذاری

گروه: سیاست / حوزه دولت/ایران شناسه: ۹۴۸۹۰۷ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۰ : ۱۲ دیدگاه: ۰

مخبر:

آیت الله رییسی هیچ‌گاه به دنبال حل مسایل کشور در بیرون مرزها نبود

آیت الله رییسی هیچ‌گاه به دنبال حل مسایل کشور در بیرون مرزها نبود آیت الله رییسی هیچ‌گاه به دنبال حل مسایل کشور در بیرون از مرزها نبود و حل مشکلات را منوط به مسایل بیرونی نمی‌کرد.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي «نيک رو» به نقل از مهر، «محمد مخبر» سرپرست ریاست‌جمهوری امروز (دوشنبه) با حضور در مراسم افتتاحیه دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، با گرامیداشت یاد سید شهیدان خدمت و همراهان ایشان اظهار کرد: برای من بسیار سخت است که از طرف شهید عزیزمان آیت الله رئیسی، در این مجلس به عنوان سخنران صحبت کنم. در عین حال که نمی‌خواهم وقت جلسه گرفته شود در دو فصل به طور مختصر صحبت می‌کنم.

وی افزود: ضمن تبریک موفقیت تک تک نمایندگان عزیز در افتتاح دوره مجلس دوازدهمین دوره شورای اسلامی، این شکرگزاری را به درگاه احدیت کنیم که نعمت ولایت فقیه بر سر ما وجود دارد؛ به درستی حضرت امام خمینی (ره) فرمودند که پشتیبان ولایت فقیه باشید تا آسیبی به کشور وارد نشود.

مخبر اظهار کرد: امروز از نعمت ولایت متنعم هستیم؛ بالاخره شهید رئیسی فرد عادی نبوده است اما به رغم اینکه تمام کشور در جنب و جوش تشییع این پیکرهای مطهر بودند، مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی در وقت خود شروع رو به کار کردند و آن مطلبی که مقام معظم رهبری در لحظه اول حادثه فرمودند که کارهای اداری کشور نباید با هیچ خللی مواجه شود و هیچ برنامه‌ای نباید به تأخیر بیفتد، انجام شد.

سرپرست ریاست جمهوری اظهار کرد: اینجا جا دارد از نعمت رهبری و نعمت مردم وفاداری که گوش به فرمان رهبری هستند، یاد کنیم. به راستی مردم سرمایه اصلی کشور هستند.

مخبر با اشاره به رویکرد شهید رئیسی در سیاست خارجی گفت: آیت الله رئیسی هیچ‌گاه به دنبال حل مسائل کشور در بیرون از مرزها نبود و حل مشکلات را منوط به مسائل بیرونی نمی‌کرد.

سرپرست ریاست جمهوری تاکید کرد: بنده با گوشت و پوست و استخوان خود می‌گویم، آنچه در این مدت احساس کردم این بود که هیچ عمل صالحی بالاتر از خدمت به مردم و تبعیت از رهبری نیست؛ به گونه‌ای که بعضی وقت‌ها حاج آقای رییسی از یک سری مسایل ناراحت می‌شدند و به ذهن‌شان می‌آمد که فلان عکس‌العمل را انجام دهند و حرفی زده و کاری بکنند؛ اما بعد به بنده می‌گفتند که احساس می‌کنم که اگر این کار را انجام بدهم، دل رهبر انقلاب از دست ما ناراحت می‌شود و با این جمله خودش نیز آرامش پیدا می‌کرد.

مخبر در ادامه ویژگی‌های شخصیتی شهید آیت الله رئیسی افزود: خارج کردن خودش از قید و بندهای تشریفاتی و ساده زیستی از ویژگی‌های او بود؛ در عین حال شهید آیت الله رئیسی ساده زیستی را با تمام قدرت ادامه می‌داد و از آن مراقبت می‌کرد.

وی ادامه داد: یکی دیگر از مسایلی که در وضعیت ایشان موثر بود، اعتقاد به تمام چارچوب‌های جدی نظام اسلامی بود که با تمام وجود به آن چارچوب‌ها، ارزش‌ها و حفظ خطوط قرمز انقلاب ایمان داشت و مراقبت می‌کرد؛ این‌ها در توفیق او بسیار موثر بود.

سرپرست ریاست جمهوری با اشاره به مشکلات دولت سیزدهم در ابتدای فعالیت خود اظهار کرد: در ابتدای شروع به کار دولت سیزدهم، با مشکلات فوق‌العاده زیادی روبه‌رو بودیم؛ وضعیت درآمدهامان در حداقل خود بود؛ فروش نفت در حداقل حالت بود روزی ۷۰۰ نفر از کرونا فوت می‌کردند؛ همه یادشان هست که چه قدر فوتی کرونا داشتیم؛ بیمار در آی‌سی‌یو بود و خانواده‌اش جرأت نمی‌کرد از پشت شیشه، بیمارش را ملاقات کند و وقتی هم که فوت می‌کرد، ۱۰۰ متری پیکر متوفی می‌ماندند و با طنابی او را دفن می‌کردند؛ نعمت وجود طلبه‌های جهادی به داد مردم رسید و این موضوع را شکستند؛ بازار تعطیل و مردم مضطرب بودند.

مخبر با اشاره به وضعیت تورم و عدم دسترسی به پول‌های فروش نفت تاکید کرد: همان ۳۰۰ - ۴۰۰ هزار بشکه نفتی هم که می‌فروختیم، پولش برنمی‌گشت و ریالش را اینجا خرج می‌کردیم که مسأله تورم هم جای خود دارد. این وضعیت در ۱۴۰۰ را پشت سر گذاشتیم؛ وقتی به ۱۴۰۱ رسیدیم فکر می‌کردیم وضعیت مناسبی خواهیم داشت چون وضعیت درآمدهامان سامان گرفته بود و فروش نفت ساماندهی شده بود؛ ذخایرمان که فوق‌العاده نگران‌کننده بود، وضعیت مناسبی پیدا کرده بود؛ اما در آن سال، هم در بین‌الملل و هم در داخل با حوادث گسترده‌ای مواجه شدیم و واقعاً شرایط سختی برای ما ایجاد کردند.

وی تصریح کرد: در آذر ۱۴۰۱ متمرکز شدن دشمن روی دو مطلب بود؛ یکی ارز و دیگری اینکه به پول‌هامان دسترسی پیدا نکنیم. برخی اوقات رییس بانک مرکزی به کشوری می‌رفت و مسأله را حل می‌کرد و صورت جلسه امضا می‌شد و قرارداد می‌بست اما ۲۴ ساعت بعد، طرف‌هامان به آنجا می‌رفتند و همه را لغو می‌کردند؛ در برخی از این کشورها قرار و مدار گذاشتیم، ۲۴ ساعته رفتند و رییس بانک مرکزی آن کشور را برکنار کردند.

مخبر با اشاره به اقدامات دولت سیزدهم در ساخت مسکن اظهار کرد: تا الان ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار واحد را یا زمین داده‌ایم یا کار ساخت شروع شده است؛ مسکن مهر هم رو به اتمام است. حتماً تا پایان ۴ سال دولت سیزدهم اگر آیت الله رییسی می‌بود، ساخت ۴ میلیون مسکن عملیاتی می‌شد.

سرپرست ریاست جمهوری گفت: ۶۰ میلیون نفر با قیمت‌های دو سال پیش و اضافه شدن یارانه‌هاشان از کالابرگ استفاده کردند. اهدای زمین رایگان به سه دهک اول را داشتیم؛ طرح تأمین امنیت غذایی کودکان زیر ۵ سال اجرا شد. بیمه رایگان کودکان زیر ۷ سال و بیمه سلامت تقریباً اکثر مردم اجرا شد و هر کسی بیمه نبود، ثبت‌نام کردند و این کار انجام شد؛ توسعه بیمارستان‌ها هم اجرا شد. موضوع دیگر احیای کارخانه‌های تعطیل و نیمه تعطیل بود که شاهد رکوردی در این زمینه بودیم.

اشتراک گذاری:
  • لینک کوتاه: https://www.nikru.ir/p/94890کپی شد

  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زیان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
    • پربازدیدترین ها
    • شبکه های اجتماعی
    • بازار
    • آخرین اخبار
    سایت تجاریایران تک دکورفروشگاه طبیب