درحال بارگذاری

گروه: جهان/ایران شناسه: ۹۴۰۰۹۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰ : ۰۹ افغانستان چقدر خرج روی دست آمریکا گذاشت؟

به گزارش مشرق، کانال تلگرامی تحلیل و پژوهش جنگ های ترکیبی در مطلبی به گزارش منتشر شده از سوی اسپوتنیک و دیگر رسانه ها درباره اطلاعات هزینه های اصلی ایالات متحده در عملیات در افغانستان منتشر کرد:

طبق گزارش SIGAR (سازمانی برای بازسازی افغانستان) تا اوت 2021، دولت ایالات متحده بیش از 145 میلیارد دلار را طی 20 سال برای بازسازی افغانستان، نیروهای امنیتی، نهادهای دولتی مدنی، اقتصاد و جامعه مدنی هزینه کرده است. تا سال 2004، هزینه ها تقریباً 45 درصد از تولید ناخالص داخلی افغانستان را تشکیل می دادند.

روزنامه انگلیسی دیلی میل این هزینه ها را بی اثر خواند. به طور خاص، به گفته این نشریه، 9 میلیارد دلار برای مبارزه با مواد مخدر هزینه شده است، اما تولید آنها افزایش یافته است.

وزارت دفاع آمریکا از سال 2001 تاکنون بیش از 77.8 میلیارد دلار برای تامین مالی وظایف مختلف در افغانستان اختصاص داده است.

بر اساس گزارش بی بی سی، مجموع هزینه عملیات نظامی آمریکا در افغانستان بین سال های 2001 تا 2019، 822 میلیارد دلار بوده است. بر اساس داده های رسمی، آژانس توسعه بین المللی ایالات متحده بیش از 12 میلیارد دلار، وزارت امور خارجه - بیش از 4.6 میلیارد دلار، و وزارت کشاورزی ایالات متحده - بیش از 103 میلیون دلار هزینه کرده اند.

همچنین بودجه ای برای مبارزه با جرایم و مواد مخدر به این برنامه اختصاص یافت. مجموع بودجه تخصیص یافته برای کنترل قاچاق مواد مخدر حدود 2.8 میلیارد دلار در دوره 2001 تا 2023، 1.1 میلیارد دلار برای مراقبت های بهداشتی و 928.7 میلیون دلار برای آموزش هزینه شده است.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

اشتراک گذاری:
  • لینک کوتاه: https://www.nikru.ir/pi/94009کپی شد

  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زیان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
    • پربازدیدترین ها
    • شبکه های اجتماعی
    • بازار
    • آخرین اخبار
    سایت تجاریایران تک دکورفروشگاه طبیب