درحال بارگذاری

گروه: سیاست/ایران شناسه: ۷۸۵۱۹۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۰ : ۱۸ از مجلسی که "آقا" می‌بیند تا مجلسی که "مردم" می‌بینند

به گزارش مشرق، سعید ساداتی، فعال رسانه‌ای در کانال تلگرامی اش نوشت:

رهبر انقلاب در دیدار با نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی در حالی از مجلس تعریف و تمجید کردند که شاید استفاده از برخی تعابیر در نگاه نخست برای مردم کمی اعجاب‌آور بود.

تعابیری نظیر ساده‌زیست، متواضع و رفتارهایی غیر از اشرافی‌مآبانه علی‌الخصوص بعد از حواشی شاسی‌بلندها در کنار تاکید چندباره بر انقلابی بودن این مجلس تنها بخشی از نکات مهمی بود که معظم‌له در این دیدار مورد استفاده قرار دادند.

اما در این بین یک سوال مهم وجود دارد و آن اینکه براستی چرا بین مجلسی که رهبری از آن تمجید می‌کنند با مجلسی که در اذهان مردم نقش بسته اینهمه فاصله وجود دارد؟!

برای پاسخ به این سوال باید یک گزاره قدیمی را بار دیگر متذکر شد و یاد کرد

رسانه، رسانه، رسانه و باز هم همان همیشگی!

سالهاست که اهالی رسانه فریاد می‌زنند که باید اقدامات خوب را در فرم‌ها و قالب‌های مختلف و بروز به سمع و نظر مردم رساند اما در کمال تاسف باید گفت "کو گوش شنوا"!

به عبارتی دیگر رهبر انقلاب قطعا از واقعیت عملکرد مجلس باخبرند که اینگونه آن را مورد تمجید قرار می‌دهند وگرنه همه خوب می‌دانیم که آقا با احدی تعارف ندارند و هرجا کم‌کاری یا اهمالی ببینند صریحا تذکر می‌دهند.

پس آقا از عملکردی باخبرند که احتمالا مردم از آنها بی‌خبرند؛ حالا این بی خبری دو بُعد دارد.

اول آنکه رسانه‌های جریان انقلاب و حتی خود مجلسی‌ها نتوانسته‌اند آنجور که باید و شاید ویترین عملکردی خود را تزئین کنند و با مردم حرف بزنند و دوم آنکه هرچقدر جریان انقلابی در بازنمایی رسانه‌ای ضعیف عمل می‌کنند جریان مقابل و رقیب با محوریت یک اتاق فکر قوی و منسجم در بزنگاه‌های حساس به خوبی بلد است که از خجالت جریان انقلاب درآید؛ اقدامات مثبت را محو و اتفاقات منفی را بولد کند یا مثلا از کاهِ شاسی‌بلندها، کوهِ ناکارآمدی و تبعیض و اشرافی‌گری و ... بسازد.

علی‌ایحال این گزاره تنها یقه مجلس را نگرفته و دولت نیز از این خطر هرگز در امان نیست.

مجلس که سال آخر خود را سپری می‌کند و احتمالا امسال بیشتر درگیر رقابت‌های انتخاباتی است تا بیان عملکرد سال گذشته اما دولت هنوز برای ترمیم و تقویت تیم رسانه‌ای از بدنه دولت گرفته تا وزارتخانه‌ها و سازمان‌ها فرصت دارد؛ کمااینکه در همین مدت نیز شاهد یکسری تغییرات مهم و عمده در ارکان رسانه‌ای دولت بوده‌ایم؛ تغییراتی که لازم بود اما کافی نبود و نیست.

سخن پایانی اینکه هر انسان منصفی اگر کمی به مجلس یا ارکان دولت نزدیک باشد به خوبی در می‌یابد که جریان انقلاب شبانه‌روز مشغول خدمت و خدمت‌رسانی است اما این خدمت تا زمانی که به چشم‌ نیاد و در دل مردم بذر امید نکارد و چشم آنها را روشن نکند بی‌فایده است و برکت نمی‌کند.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

اشتراک گذاری:
  • لینک کوتاه: https://www.nikru.ir/pi/78519کپی شد

  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زیان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
    • پربازدیدترین ها
    • شبکه های اجتماعی
    • بازار
    • آخرین اخبار
    سایت تجاریایران تک دکورفروشگاه طبیب