درحال بارگذاری

گروه: سیاست / حوزه مجلس/ایران شناسه: ۹۷۵۸ تیر ۱۴۰۰ - ۱۴ : ۱۹ بازدید: ۳۰۶دیدگاه: ۰

دیوان محاسبات مامور تهیه گزارش هزینه‌کرد یک میلیارد یورو مقابله با کرونا شد

دیوان محاسبات مامور تهیه گزارش هزینه‌کرد یک میلیارد یورو مقابله با کرونا شد سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: درخواست تفحص از نحوه هزینه کرد یک میلیارد یورو برای مبارزه با بیماری کرونا با حضور مسئولان وزارت بهداشت بررسی و در دیوان محاسبات مامور تدوین گزارشی در این باره شد.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي «نيک رو» به نقل از فارس ، محمدمهدی مفتح سخنگوی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در تشریج جزئیات نشست عصر امروز (سه‌شنبه 8 تیر) این کمیسیون اظهار داشت: در خواست تحقیق و تفحص از نحوه اختصاص و هزینه کرد مبلغ یک میلیارد یورو از محل صندوق توسعه ملی برای مبارزه با بیماری کرونا در نشست امروز این کمیسیون در دستور کار بود.

وی افزود: در این جلسه و به منظور بررسی تحقیق و تفحص مذکور تقوی‌نژاد معاون وزارت بهداشت، کارشناسان سازمان برنامه و بودجه و دیوان محاسبات و امیرآبادی‌فراهانی نماینده قم و نوروزی نماینده علی‌آباد کتول نمایندگان درخواست کننده، بررسی شد.

سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه با اشاره به اجازه مقام معظم رهبری برای مقابله با شیوع کرونا برای برداشت یک میلیارد یورو از صندوق توسعه ملی تصریح کرد: طی این مدت تعدادی از نمایندگان نسبت به نحوه هزینه‌کرد این مبلغ انتقاداتی داشته‌اند که امروز مسئولان حاضر در جلسه توضیحاتی را در این مورد ارائه کردند.

مفتح خاطرنشان کرد: کمیسیون برنامه و بودجه در پایان جلسه بعد از استماع اظهارات نمایندگان درخواست کننده تحقیق و تفحص و دفاعیات مسئولان وزارت بهداشت و سازمان برنامه و بودجه، دیوان محاسبات را مأمور به بررسی و تدوین گزارش جامعی از  نحوه اختصاص و هزینه کرد مبلغ یک میلیارد یورو از محل صندوق توسعه ملی کرد.

وی تاکید کرد: بعد از ارائه گزارش دیوان محاسبات به کمیسیون برنامه و بودجه، در صورت عدم اقناع نمایندگان درخواست کننده با درخواست تحقیق و تفحص موافقت کرده و گزارش آن را به صحن علنی مجلس ارائه خواهد کرد.

اشتراک گذاری:
  • لینک کوتاه: https://www.nikru.ir/p/975کپی شد

  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زیان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
    • پربازدیدترین ها
    • شبکه های اجتماعی
    • بازار
    • آخرین اخبار
    سایت تجاریایران تک دکورفروشگاه طبیب