درحال بارگذاری

گروه: سیاست / حوزه دولت/ایران شناسه: ۹۵۷۵۱۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۴ : ۰۷ بازدید: ۴۵۰دیدگاه: ۰

آیت‌الله رئیسی در مراسم تنفیذ:

پیام انتخابات ۲۸ خرداد تغییر وضع موجود بود

پیام انتخابات ۲۸ خرداد تغییر وضع موجود بود رئیس‌جمهور در مراسم تنفیذ حکم ریاست جمهوری گفت: انتخابات ۲۸ خرداد جلوه‌ای از مردم سالاری دینی بود.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي «نيک رو»، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور، در مراسم تنفیذ حکم ریاست جمهوری سیزدهم که صبح امروز (سه‌شنبه) با حضور رهبر انقلاب اسلامی و جمعی از مسئولان و کارگزاران نظام در حسینیه امام خمینی (ره) برگزار شد، گفت: شرط ادب و احترام در حکم تنفیذ از سوی رهبر معظم انقلاب این بود که دست مبارک ایشان را می‌بوسیدم، اما به دلیل شرایط موجود این توفیق از من سلب شد.

وی افزود: شاکر نعمت‌های بیکران خداوند هستم و سر بر آستان ربوبی می سایم و شکر نعمت‌های بی‌شمارش به ویژه نعمت اعتماد مردم و اعتماد رهبری معظم انقلاب اسلامی را به جا می آورم. خورشید تابناک مردم سالاری دینی بیش از ۴۰ سال با هدایت امام بزرگوار و عظیم الشأن و با همت بالای مردم بزرگ و وظیفه شناس در این سرزمین طلوع کرد.

 

 

دین می‌تواند تمام شئون زندگی انسان را اداره کند

رئیس‌جمهور با بیان اینکه مدل حکم رانی نوینی به عالم عرضه شد، گفت: در این مدل حکمرانی نو، امر دین در کنار دنیا، امر علم در کنار اخلاق، امر عدالت در کنار پیشرفت و امر عزت در کنار رفاه با این مدل به عالم عرضه شد تا پیوند معنویت با زندگی انسان معاصر را بدانند و بدانند دین می‌تواند در متن زندگی انسان معاصر حکومت و تمام شئون انسان را اداره کند.

رئیسی خاطرنشان کرد: برای جامعه اسلامی ما و برای عالم، مدل نوینی از حکمرانی را عرضه کرد. دولتمردان، مسئولان و مردم عزیز در این چهل سال جهت تحقق مردم سالاری دینی بسیار تلاش کردند. در این چهل سال هر جا به رهنمودهای امام و رهبری و سیاست‌های نظام توجه شد، پیشرفت، اقتدار و ارتقا بود و آنجا که به رهنمودهای امام و رهبری و سیاست‌های مصوب نظام و اقتدار انقلاب شکوهمند اسلامی بی توجهی و کم توجهی شد حوزه مشکلات، کاستی‌ها و گله مندی های مردم بود.

وی تصریح کرد: به جا است نسبت به همه خدماتی که تا کنون ارائه شده و همه کسانی که در پیشرفت کشور نقش داشتند و در این پیشرفت‌ها سهیم بودند، صمیمانه سپاسگزار باشم و نسبت به همه کسانی که خدمت کردند و در این پیشرفت‌ها سهیم بودند ادای احترام کنم.

رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه انتخابات ۲۸ خرداد جلوه‌ای از مردم سالاری دینی بود، عنوان کرد: در ابن انتخابات مردم علی رغم همه مشکلات و دشمنی‌های دشمنان انقلاب و شرایط بهداشتی و کرونایی، حضوری با شکوه داشتند و حماسه بزرگی در کنار حماسه‌هایی که تا کنون به دست توانای مردم و با اراده مردم خلق شده بود، خلق کردند. حماسه‌ای که دوستان را امیدوار و دشمنان را ناامید کرد.

رئیسی افزود: همه مردم در حماسه ۲۸ خرداد نقش داشتند و باید از همه اقشار، پیر و جوان، همه گویش‌ها، اقوام و مذاهب و همه مردم به ویژه آنها که مردم را به مشارکت برای حضور در انتخابات دعوت کردند و عزیزان فرهیخته ای که نقش آفرین بودند به ویژه در رأس همه آنها رهبر معظم انقلاب اسلامی تشکر کرد.

پیام ۲۸ خرداد، تغییر وضع موجود بود

وی به انتخابات ریاست جمهوری پرداخت و اظهار داشت: پیام مردم در ۲۸ خرداد پیام تحول خواهی، عدالت خواهی و پیام مبارزه با فساد، فقر و تبعیض بود. پیام مردم در ۲۸ خرداد، پیام اجرای سیاست‌های اعلامی نظام مقدس جمهوری اسلامی و توجه به ارزش‌های والای انقلاب اسلامی و پاسداری و پاسداشت خون مطهر شهیدان بود.

رئیس‌جمهور گفت: پیام ۲۸ خرداد پیام ضرورت رفع مشکلات اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جامعه بود. اینها پیام‌هایی بود که مردم با رای خود دادند و از دولت برخواسته از رای خود خواستند عدالت را تحقق بخشند و با فساد مبارزه کنند و به روابط ناسالم اداری و رانت خواری‌ها و هر گونه ضد ارزش پایان بدهد که هیچ گونه تناسبی با اساس انقلاب در این کشور ندارد. این پیام و خواست مردم بود.

رئیسی اضافه کرد: در یک کلمه و جمله عرض کنم، پیام مردم پیام تغییر وضع موجود بود. شرایط و وضعیتی که در آن قرار داریم مانند تورم ۴۴ درصد، رشد نقدینگی ۶۸۰ درصدی در این سال‌ها، بدهی‌های دولت که از سال ۹۴ سه برابر شده، مشکلات بسیاری که در زندگی مردم اثر گذاشته و علاج کردن وضعیت کسری بودجه ۴۵۰ هزار میلیاردی، وضعیت مردم را وضعیت نامناسبی کرده است. هم به دلیل دشمنی دشمنان اسلام و هم به دلیل کاستی‌ها و مشکلاتی که در درون داشتیم، وضعیت امروز را وضعیت مناسبی نمی‌دانیم.

وی بیان کرد: اینها باید تغییر کند. مشکلات اقتصادی، فرهنگی، بیکاری و مسأله فرهنگ و دیگر مسائل که مردم، امروز نسبت به آن گله مند هستند باید برطرف شوند. علاوه بر آسیب سفره و کسب و کار مردم، اعتماد مردم نیز آسیب دیده است و دولتی خواستند که این آسیب را جبران کند و اعتماد را به مردم بازگرداند و فاصله میان ملت و دولت را کاهش دهد. این رابطه میان ملت و دولت بسیار می‌تواند گره گشا باشد.

برنامه تحول دولت مبتنی بر گام دوم انقلاب است

رئیس‌جمهور اضافه کرد: تاکنون این رابطه بوده و از این پس نیز باید باشد تا مشکلات حل شود و باید در مقابل دشمنی دشمنان ایستادگی و مقاومت شود. آنچه مردم از دولت جدید خواستند یک تحول است. این تحول برای کشور اجتناب ناپذیر است و باید اتفاق بیافتد. برنامه دولت برنامه تحول است که به سند بسیار ارزشمند بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی مستند است.

رئیسی با بیان اینکه سند ماندگار بیانیه گام دوم، مستند اقدامات دولت خواهد بود، عنوان کرد: در این سند که رهبری فرزانه انقلاب آن را بسیار حکیمانه نوشتند، هم وضع موجود به خوبی تبیین شده است و هم وضع مطلوب. ما باید وضع موجود و مطلوب را دقیق ببینیم و فاصله وضع موجود و مطلوب را کمتر و کمتر کنیم و بتوانیم به وضعیت مورد انتظار مردم یعنی تحقق فرازهای بلند بیانیه گام دوم برسیم.

سفره مردم و اقتصاد را شرطی نمی‌کنیم

وی تاکید کرد: در این تحول ضروری، لازم است همه فرهیختگان، اندیشمندان، مسئولان و دغدغه مندان نقش آفرینی کنند و همه مردم مشارکت کنند و به میدان بیایند، این کار انجام شدنی است. ما حتماً به دنبال رفع تحریم‌های ظالمانه خواهیم بود اما حتماً سفره مردم و اقتصاد را شرطی نخواهیم کرد.

رئیس‌جمهور افزود: گره به اراده بیگانگان نخواهیم زد و حتماً مسائل پیش روی دولت را دنبال می‌کنیم. مسائل ضروری و فوری وجود دارد که دولت، امروز با آنها مواجه است. مسأله کسر بودجه و ثبات در بازار سرمایه و بورس، مسأله مهم کنترل تورم و گرانی‌ها و مسأله کرونا که امروز موجب نگرانی مردم است و موضوع و مسأله آب و برق و بسیاری از نیازمندی‌هایی که امروز وجود دارد باید مورد توجه قرار گیرد.

برنامه تحولی کوتاه مدت تنظیم کرده‌ایم

رئیسی تصریح کرد: به همه دولتمردان دولت دوازدهم خسته نباشید عرض می‌کنم، اما کارهای بسیاری از امروز پیش پای دولت است. ما یک برنامه تحولی آنی و فوری، کوتاه مدت با نگاه به مسائل پیش رو تنظیم کردیم. حدود ۱۰ مسأله، محوری وجود دارد که دولت از امروز با آنها مواجه است.

وی تاکید کرد: این مسائل شناسایی شده است و به مردم امیدواری می‌دهم که هم مسأله خوب شناسایی شده و هم از راهکارهای مسائل از نگاه کارشناسان و خبرگان بهره مند شدیم و ان شاءالله این کار با قوت و به صورت فوری و آنی دنبال می‌شود.

رئیس‌جمهور اضافه کرد: نسبت به برنامه تحولی چهار ساله که زمینه و بستری برای برنامه توسعه هفتم کشور خواهد بود، اجرایش به زودی در اختیار نخبگان، اندیشمندان و صاحبنظران قرار خواهد گرفت. ما امید داریم در این برنامه تحولی همه دغدغه مندان بدون نگاه به خط، جناح و گروه سیاسی و بدون نگاه به اینکه از کدام قوم و قبیله هستند نقش آفرینی کنند.

رئیسی با تاکید بر اینکه ما از اصحاب «ما می‌توانیم هستیم»، گفت: یقین داریم با تمام مشکلات و موانعی که وجود دارد، ملت عزیز و جوانان برومند و نیروی انسانی کارآمد وضعیت را متحول خواهند کرد.

وی افزود: ما امیدواریم با نگاه همه صاحبنظران و فرهیختگان، وضعیت متفاوت شود و وضع به نفع مردم و به نفع ارزش‌های اسلامی و آنچه مورد توقع رهبر معظم انقلاب و خانواده معظم شهیدان و ایثارگران است، تغییر کند و ضمن پاسداشت تمام خدماتی که تاکنون ارائه شده است گام‌های ماندگاری با توجه به تجربیات و اندوخته‌های پیش رو برداشته شود.

رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: در پایان سخن عرضه می‌دارم؛ پروردگارا تو خوب می‌دانی حضور من در این عرصه به عنوان یک طلبه خدمتگزار با چه انگیزه‌ای صورت گرفت. اگر خدمت به مردم و ایجاد گشایش و اجرای عدالت نبود، حضور بنده در این عرصه معنا نداشت اما برای حضور در این عرصه افتخار می‌کنم که خدمتگزار کوچک مردم عزیز باشم.

رئیسی گفت: خدایا تو خوب می‌دانی و از آشکار و نهان آگاهی و نیت و انگیزه ما را می‌دانی، در این عرصه ما را مدد کن. خدایا در این عرصه تمام کسانی که کار مردم را در این میدان بر عهده دارند به برکت این ایام و روز مبارک غدیر موفق کن. خدایا در این ایام آنچه امیرالمومنین و براساس آنچه پیامبر عظیم الشان اسلام در روز غدیر به مردم آموختند و صفات حکمرانان و دولتمردان بیان کردند، همه دولتمردان و همگان را از این صفات برخوردار کن.

وی در پایان تصریح کرد: خدایا، دستان یاری‌گر ائمه هدی به ویژه وجود مقدس حضرت ولیعصر (عج) را به یاری ما بفرست و گره‌ها را به دست مبارک ایشان گره‌گشایی فرما و به ما اخلاص در عمل مرحمت فرما.

اشتراک گذاری:
  • لینک کوتاه: https://www.nikru.ir/p/9575کپی شد

  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زیان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
    • پربازدیدترین ها
    • شبکه های اجتماعی
    • بازار
    • آخرین اخبار
    سایت تجاریایران تک دکورفروشگاه طبیب