درحال بارگذاری

گروه: اقتصادی / حوزه راه و مسکن/ایران شناسه: ۸۳۵۸ تیر ۱۴۰۰ - ۱۲ : ۰۶ بازدید: ۳۶۶دیدگاه: ۰

مشارکت ایران برای راه‌اندازی آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک در افغانستان /برنامه‌ صدور خدمات فنی و مهندسی به ۶ کشور

مشارکت ایران برای راه‌اندازی آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک در افغانستان /برنامه‌ صدور خدمات فنی و مهندسی به ۶ کشور مدیرعامل آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک از برنامه‌ریزی برای صدور خدمات فنی و مهندسی به ۶ کشور و مشارکت با افغانستان برای راه‌اندازی انستیتو فنی و مکانیک خاک در این کشور خبر داد.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي «نيک رو» به نقل از تسنیم، مجید کیانپور اظهار کرد: مهم‌ترین رسالتی که آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک دارد این است که به توسعه و نوآوری استانداردها و دستورالعمل‌هایی که می‌تواند منجر به ارتقای کیفیت پروژه‌های عمرانی شود، کمک کند.

وی ادامه داد: خوشبختانه آزمایشگاه سهم حدود 23 درصدی از بازار ژئوتکنیک دارد و بنا داریم این سهم را با توجه به ظرفیت‌های موجود افزایش دهیم. از سوی دیگر به دلیل این‌که شبکه بزرگ آزمایشگاهی در کشور داریم، در واقع 1040 شعبه و واحد محلی در سراسر کشور داریم و تقریبا با اکثر دستگاه‌های اجرایی به صورت مستقیم در کنترل کیفی پروژه‌ها حضور داریم.

وی با اشاره به همکاری با وزارتخانه‌های کشور، راه و شهرسازی، نفت (پروژه‌های زیرساختی پتروشیمی‌ها)، بنیاد مسکن و ... گفت: به‌عنوان نمونه در عسلویه آزمایشگاه در 18 فاز به صورت مستقیم حضور داشته است.

مدیرعامل شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک، افزود:‌در استان‌های نفت‌خیز در پروژه‌های نفتی فعالیت گسترده‌تری داریم، در استان‌های در حال توسعه مانند سیستان و بلوچستان اعتبارات عمرانی نسبت به سال قبل جهش خوبی داشته و به‌همان تناسب به دنبال توسعه فعالیت‌ها بوده‌ایم. در این استان‌ طی 5 ماه اخیر 12 واحد آزمایشگاهی راه‌اندازی شده است.

کیانپور تاکید کرد:‌با توجه به موقعیت ویژه‌ بندر چابهار و منطقه آزاد به دنبال راه‌اندازی آزمایشگاه مرجع در این منطقه هستیم تا بتوانیم در تمام زمینه‌های منطقه آزاد چابهار نیازمند توسعه است، امورات را انجام دهیم.

وی با اشاره به این‌که هیچ آزمایشی در دنیا وجود ندارد که ایران نتواند آنرا انجام دهد، حدود 500 آزمایش در بخش کنترل کیفی و ژئوتکنیک پروژه‌های عمرانی انجام می‌دهیم و ظرفیت فوق‌العاده‌ای در این رابطه ایجاد شده است.

وی همچنین از برنامه‌ریزی برای صدور خدمات فنی مهندسی به 6 کشور منطقه از 15 کشور خبر داد و اضافه کرد: موضوع مهم این است که بتوانیم از دانش فنی نخبگان ایرانی در جهت خدمات‌رسانی به دستگاه‌های اجرایی استفاده کنیم. در این راستا بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته خدمات فنی مهندسی را به‌صورت منحصربفرد را صادر کنیم.

وی با اشاره به برنامه توسعه همکاری‌ها در کشورهای عراق، سوریه، آذربایجان، ارمنستان، افغانستان و قطر هستیم، اظهار کرد:‌ در حال پیگیری توسعه فعالیت‌ها در کشور عمان هستیم و در این راستا نیز جلسه‌ای را معاون اقتصادی وزارت امور خارجه داشته‌ایم.

مدیرعامل آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک بیان کرد:‌ اکنون در حال مشارکت با افغانستان برای راه‌اندازی یک انستیتو مانند آزمایشگاه فنی مکانیک خاک وزارت راه و شهرسازی  در این کشور هستیم. در زمان حاضر خیلی از آزمایش‌های فنی پروژه‌های سدسازی در افغانستان در آزمایشگاه فنی و مکانیک انجام می‌شود مانند سد شاه‌ و عروس. توان بالایی در آزمایشگاه برای صدور خدمات فنی و مهندسی داریم.

اشتراک گذاری:
  • لینک کوتاه: https://www.nikru.ir/p/835کپی شد

  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زیان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
    • پربازدیدترین ها
    • شبکه های اجتماعی
    • بازار
    • آخرین اخبار
    سایت تجاریایران تک دکورفروشگاه طبیب