درحال بارگذاری

گروه: بین الملل / حوزه آمریکا اروپا/بین الملل/ایران شناسه: ۷۹۳۰۲۱۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۷ : ۱۲ دیدگاه: ۰

کاخ سفید:

ارتش اوکراین متحمل تلفات قابل توجهی شده است

 ارتش اوکراین متحمل تلفات قابل توجهی شده است هماهنگ کننده ارتباطات راهبری شورای امنیت ملی کاخ سفید از تلفات بالای ارتش اوکراین در بخش نیروی نظامی و تجهیزات در ضد حملات اخیر علیه نیروهای روسیه خبر داد.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي «نيک رو» به نقل از فارس، «جان کربی» هماهنگ کننده ارتباطات استراتژیک شورای امنیت ملی کاخ سفید در مصاحبه به شبکه سی ان ان گفت که همزمان با تشدید جنگ در اوکراین احتمال تلفات قابل توجه نیروها در ارتش اوکراین وجود دارد.

براساس گزارش خبرگزاری تاس، وی متذکر شد که قصد ندارد آمار دقیقی از تلفات در رده‌های مختلف ارتش اوکراین ارائه کند. به گفته جان کربی تلفات در میان نیروهای اوکراینی و تسلیحات آمریکایی به خاطر نبرد سنگین اطراف باخموت و دیگر جبهه‌های جنگ بوده است.

هماهنگ کننده امنیتی کاخ سفید در ادامه تاکید کرد، البته تلفات در چنین نبردهای سنگینی قابل انتظار است. وی همچنین گفت که ایالات متحده و متحدانش همچنان به حمایت تسلیحاتی و نظامی به اوکراین متمرکز هستند.

پیش از این سی ان ان به نقل از منابعی در دولت واشنگتن از تلفات برجسته ارتش اوکراین در ضدحملات علیه نیروهای روس طی روزهای اخیر خبر داده بود. با این حال مقامات آمریکایی می‌گویند که تلفات بالا تاثیر چندانی بر طرحهای بزرگتر ضدحملات ارتش اوکراین نخواهد داشت.

وزارت دفاع روسیه اخیر گفته بود که ارتش اوکراین از روز 4 ژوئن ضدحملاتی را علیه نیروهای روسیه آغاز کرده است که ناموفق بوده است و متحمل تلفات انسانی و تجهیزات نظامی شده است.

روزنامه فایننشال‌تایمز روز پنجشنبه به نقل از دو مقام غربی در کی‌یف و دو عضو ارتش اوکراین و تحلیلگران نظامی مدعی شد که اوکراین تانک‌های ساخت آلمان را برای حمله به مواضع روسیه در جنوب شرقی اوکراین به کار گرفته و اولین حملات زرهی سنگین را آغاز کرده است.

تحلیلگران نظامی گفته‌اند که این اقدامات نشانه‌های روشنی است مبنی بر اینکه بعد از چندین ماه آمادگی و آموزش نظامی، اوکراین ضدحمله تابستانی را آغاز کرده است.

کی‌یف هدف از این ضدحمله را «بازپس‌گیری مناطق اشغال‌شده از روسیه» اعلام کرده؛ با وجود این، گزارش‌هایی که حتی در رسانه‌های غربی منتشرشده نشان می‌دهند که انتظار نمی‌رود این ضدحمله محاسبات جنگ را به طور جدی تغییر دهد.

اشتراک گذاری:
  • لینک کوتاه: https://www.nikru.ir/p/79302کپی شد

  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زیان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
    • پربازدیدترین ها
    • شبکه های اجتماعی
    • بازار
    • آخرین اخبار
    سایت تجاریایران تک دکورفروشگاه طبیب