درحال بارگذاری

گروه: اجتماعی / حوزه محیط زیست و گردشگری/ایران شناسه: ۷۹۰۶۸۱۵ خرداد ۱۴۰۲ - ۴۴ : ۱۰ دیدگاه: ۰

سازمان هواشناسی خبر داد؛

تداوم ناپایداری‌های جوی در ۱۵ استان/ هشدار طغیان رودخانه‌ها در ۸ استان

تداوم ناپایداری‌های جوی در ۱۵ استان/ هشدار طغیان رودخانه‌ها در ۸ استان سازمان هواشناسی با صدور هشدار رشد ابرهای همرفتی و ناپایداری جوی از احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها،‌ طغیان رودخانه‌ها و آب‌گرفتگی معابر در برخی استان‌ها خبر داد.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي «نيک رو» به نقل از تسنیم،‌ بر اساس تحلیل نقشه‌های همدیدی و‌ آینده‌نگری سازمان هواشناسی امروز در ساعات بعدازظهر و اوایل شب در مناطقی از کرمان، نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان، شمال و شرق هرمزگان، برخی مناطق سمنان،‌ یزد، اصفهان، مرکزی، قم، تهران،‌ البرز، قزوین،‌ زنجان، اردبیل، شمال استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و ارتفاعات البرز مرکزی رگبار، رعدوبرق، وزش باد شدید موقتی و در مناطق مستعد وقوع گردوخاک پیش‌بینی شده است.

سه‌شنبه در اردبیل،‌ آذربایجان شرقی، شمال آذربایجان غربی، استان‌های ساحلی دریای خزر، دامنه‌ها و ارتفاعات جنوبی البرز غربی و مرکزی، بخش‌هایی از استان‌های قم، مرکزی، اصفهان، یزد، کرمان، و سیستان و بلوچستان به‌ویژه در ساعات بعدازظهر و اوایل شب رگبار پراکنده همراه با رعد برق و وزش باد شدید موقتی پیش بینی می‌شود.

روزهای چهارشنبه و پنجشنبه در مناطقی از شمال غرب، استا‌ن‌های ساحلی دریای خزر، استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز، برخی مناطق کرمان،‌ سیستان و بلوچستان و بخش‌هایی از مرکزی کشور و روز جمعه در شمال شرق،‌ ارتفاعات و دامنه‌های البرز شرقی و ارتفاعات جنوب شرق کشور رگبار،‌ رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی گاهی همراه با گردوخاک پیش بینی شده است.

امروز در قم، نیمه جنوبی تهران،‌ جنوب البرز، شمال مرکزی،‌ جنوب و شرق کرمان، جنوب سمنان، شمال و شرق اصفهان،‌غرب استان‌های کرمانشاه، ایلام، خوزستان، سه‌شنبه در بخش‌هایی از مرکز، شرق و شمال شرق، چهارشنبه و پنجشنبه در شمال شرق،‌ شرق و برخی مناطق سمنان در برخی ساعات وزش باد شدید ،‌وقوع پدیده گردوخاک و کاهش کیفیت هوا روی می‌دهد.

امروز شمال خلیج‌فارس و از سه‌شنبه تا آخر هفته دریای خزر مواج است.

 

توصیف سامانه: افزایش سرعت وزش باد و افزایش ارتفاع امواج

زمان شروع: بعدازظهر دوشنبه 1402/03/15

زمان پایان: عصر جمعه 1402/03/19

نوع مخاطره: افزایش وزش باد شمال غربی تا 24 نات و افزایش ارتفاع موج در سواحل تا حداکثر 1.2 متر و در نواحی دوراز ساحل تا حداکثر 2 متر

منطقه اثر:

سه‌شنبه 1402/03/16: نواحی شرقی و مرکزی دریای خزر، مناطق ساحلی و دور از ساحل استان‌های گلستان و مازندران.

چهارشنبه 1402/03/17:نواحی شرقی و مرکزی دریای خزر، مناطق ساحلی و دور از ساحل استان‌های گلستان و مازندران.

پنجشنبه 1402/03/18:نواحی شرقی و مرکزی دریای خزر، مناطق ساحلی و دور از ساحل استان‌های گلستان و مازندران.

جمعه 1402/03/19: دریای خزر، مناطق ساحلی و دور از ساحل استان‌های گلستان، مازندران و گیلان.

اثر مخاطره: احتمال غرق شدن شناگران، آسیب به قفس‌ها و تورهای صیادی و قفس‌های پرورش ماهی، خسارت به قایق‌ها و شناورهای کوچک و اختلال در تردد های دریایی شناورهای سبک، صیادی و مسافربری.

توصیه: منع شنا و تفریحات دریایی، اتخاذ تمهیدات لازم در ترددهای دریایی به ویژه تردد با شناورهای سبک و قایق‌های صیادی و تفریحی، تمهیدات لازم جهت تردد ایمن شناورهای مسافربری و کشتی‌های تجاری فعالیت‌های دریایی فراساحل و در صورت لزوم خودداری از تردد شناورهای سبک.

 

توصیف سامانه: رشد ابرهای همرفتی و ناپایداری محلی به‌ویژه در ساعات بعدازظهر تا شب

زمان پایان: سه‌شنبه 1402/03/16

نوع مخاطره: رگبار، رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی و برخی نقاط ریزش تگرگ و در نقاط مستعد گردوخاک، وزش باد شدید و خیزش گردوخاک و کاهش کیفیت هوا.

منطقه اثر:

دوشنبه 1402/03/15: تهران، البرز، قزوین، قم، مرکزی، شمال غرب اصفهان، مناطق و ارتفاعات مرکزی و جنوبی و جنوب غربی کرمان، ارتفاعات و دامنه جنوب سیستان و بلوچستان.

سه‌شنبه 1402/03/16: قزوین، البرز، نیمه غربی مازندران، مناطق و ارتفاعات مرکزی و جنوبی کرمان.

اثر مخاطره: آب‌گرفتگی معابر و جاری شدن روان‌آب، بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها و مسیل‌ها، طغیان رودخانه‌‌ها، صاعقه، خسارت به سازه‌های موقت از جمله بنرها، داربست‌ها و تابلوهای تبلیغاتی و اختلال در پروازها و در نواحی کوهستانی احتمال سقوط سنگ.

توصیه: اجتناب از هرگونه تردد و توقف در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در سفرهای بین‌شهری، پرهیز از فعالیت‌های کوهنوردی، خودداری از چرای دام و تردد عشایر در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، لایروبی کانال‌ها و آبروها، با توجه به احتمال رخداد تگرگ اتخاذ تمهیدات لازم جهت جلوگیری از خسارت به بخش کشاورزی.

اشتراک گذاری:
  • لینک کوتاه: https://www.nikru.ir/p/79068کپی شد

  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زیان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
    • پربازدیدترین ها
    • شبکه های اجتماعی
    • بازار
    • آخرین اخبار
    سایت تجاریایران تک دکورفروشگاه طبیب