درحال بارگذاری

گروه: بین الملل / حوزه سیاست خارجی/ایران شناسه: ۷۸۶۴۴۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۱ : ۱۱ دیدگاه: ۰

سفیر اسبق ایران در عمان:

سفر سلطان عمان به ایران مهم و تعیین‌کننده است/ احتمال نهایی‌شدن صادرات گاز به عمان

 سفر سلطان عمان به ایران مهم و تعیین‌کننده است/ احتمال نهایی‌شدن صادرات گاز به عمان نوش‌آبادی با اشاره به سفر سلطان عمان به تهران گفت: سفر مهم و تعیین‌کننده هیثم بن طارق به تهران نشان می‌دهد رابطه در سطح سران دو کشور همواره مورد توجه و برای توسعه و گسترش مناسبات اثربخش بوده است.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي «نيک رو» به نقل از تسنیم، حسین نوش‌آبادی سفیر اسبق ایران در عمان درباره اهمیت سفر هیثم بن طارق سلطان عمان به کشورمان و تأثیر آن در تحکیم روابط دوجانبه، بیان کرد: جمهوری اسلامی ایران با عمان به‌دلیل قرابت فرهنگی، تاریخی و دینی همواره روابط خوب و متوازنی داشته است. با اینکه بعضاً این روابط با سرعتِ مطلوب رشد و توسعه نداشته اما همکاری‌ها و مشورت‌ها در شرایط مورد نیاز در مسائل مختلف انجام گرفته است و در حد نسبتاً خوبی روابط تجاری و اقتصادی داشته‌ایم که نیازمند افزایش است.

 

رئیسی یکشنبه از سلطان عمان استقبال می‌کند

وی با ابراز اینکه "عمان به‌عنوان همسایه جنوبی ما موقعیت تأثیرگذاری بر امنیت منطقه، همکاری‌های منطقه‌ای و بین‌المللی دارد"، افزود: روابط دوجانبه ما طی یکی ـ دو دهه اخیر در بخش‌های مختلف اقتصادی، تجاری، فرهنگی، قضایی، علمی و غیره رشد خوبی داشت. ما همواره با عمان در حوزه‌های منطقه‌ای همکاری و تبادل نظر می‌کردیم و دو طرف از مشورت‌های یکدیگر برای کاهش تنش‌های منطقه‌ای استفاده می‌برند.

سفیر اسبق ایران در عمان با اشاره به ارتباطات نزدیک دو کشور در موضوعات بین‌المللی، خاطرنشان کرد: روابط ما همواره برقرار و باثبات بوده است و در حل برخی مسائل به نتایج مثبتی رسیدیم، از جمله بعضی مسائل و تنش‌ها با کشورهای اروپایی؛ نمونه بارز آن همکاری برای آزادی یکی از دیپلمات‌های‌مان در کشور بلژیک و البته نمونه‌های همکاری‌ها زیاد است، اینها و موارد دیگر نشان‌دهنده روابط نزدیک ماست.
نوش‌آبادی عنوان کرد: سفر مقامات عالی‌رتبه دو کشور همواره انجام می‌شده است و سفر امروز هیثم بن طارق مهم، حساس و تعیین‌کننده خواهد بود و نشان می‌دهد رابطه در سطح سران دو کشور همواره مورد توجه و برای توسعه و گسترش مناسبات اثربخش بوده است.

وی با اشاره به امکان صادرات گاز به عمان، یادآور شد: بحث صادرات گاز به عمان از اوایل دهه 90 وجود داشته است و تبادل نظرها برای هموار کردن توافق مطرح بوده و این یکی از مطالبات عمانی‌هاست. امیدواریم در این سفر زمینه توافق خوبی در زمینه‌های انرژی، مبادلات اقتصادی و صادرات گاز را شاهد باشیم؛ چراکه این می‌تواند پیوندهای دو کشور را تعمیق کند.

سفیر اسبق ایران در مسقط، اظهار داشت: پیوند بین دو کشور از گذشته تا امروز عمیق بوده و ناگسستنی است. اداره تنگه هرمز در اختیار این دو کشور است و مدیریت کشتیرانی و امنیت تنگه به‌عهده ما و عمانی‌هاست و این به حل‌وفصل مسائل منطقه و رفع تنش‌ها کمک می‌کند. عمان از جمله کشورهای معدودی است که علاقه‌مند ثبات و آرامش در منطقه است و همکاری‌های ما ادامه دارد تا آرامش در منطقه شکل بگیرد و ملت‌ها و دولت‌ها منتفع شوند.

اشتراک گذاری:
  • لینک کوتاه: https://www.nikru.ir/p/78644کپی شد

  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زیان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
    • پربازدیدترین ها
    • شبکه های اجتماعی
    • بازار
    • آخرین اخبار
    سایت تجاریایران تک دکورفروشگاه طبیب