درحال بارگذاری

گروه: بین الملل / حوزه آمریکا اروپا/بین الملل/ایران شناسه: ۷۸۵۱۳۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۵ : ۱۳ دیدگاه: ۰

شویگو:

آمریکا با استفاده از گروههای تروریستی در افغانستان قصد بی ثبات کردن منطقه را دارد

آمریکا با استفاده از گروههای تروریستی در افغانستان قصد بی ثبات کردن منطقه را دارد "سرگئی شویگو" وزیر دفاع روسیه در اظهاراتی در میسنک گفت که آمریکا بجای جبران پیامدهای خروج عجولانه از افغانستان، با استفاده از گروه‌های تروریستی در این کشور قصد بی‌ثبات کردن کل منطقه را دارد.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي «نيک رو» به نقل از ایرنا از تاس، وزیر دفاع روسیه که به میسنک (پایتخت بلاروس) سفر کرده است، در نشست وزاری دفاع سازمان پیمان امنیت جمعی گفت: اعضای ائتلاف نظامی ناتو به‌جای تلاش برای بازسازی افغانستان پس از خروج عجولانه از آن، به شیوه های گوناگون تلاش می‌کنند تا باردیگر در منطقه آسیای مرکزی حضور پیدا کنند.

شویگو افزود: واشنگتن قصد دارد از ظرفیت گروه های مسلح و غیرقانونی حاضر در افغانستان برای بی ثبات کردن منطقه استفاده کند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: افغانستان همچنان کانون بی ثباتی است و تهدید اصلی از سوی گروه های مسلح غیرقانونی پس از به قدرت رسیدن طالبان افزایش یافته است. شویگو تاکید کرد: ما معتقدیم که آمریکا می خواهد از همین وضعیت برای بی ثبات کردن اوضاع منطقه استفاده کند و به همین دلیل هم در حال استقرار مجدد جنگجویان از گروه هایی در خاورمیانه به افغانستان است.

وزیر دفاع روسیه سپس اضافه کرد: گسترش اقدامات تروریستی در آینده ای نزدیک به کشورهای همسایه امکانپذیر است.

وی تاکید کرد که ما معتقدیم در چنین شرایطی هماهنگی تلاش ها با تمرکز بر افغانستان و توجه لازم به تمرین های مشترک چه دوجانبه و چه چندجانبه اهمیت بسیاری دارد.

شویگو همچنین گفت: اتحاد آتلانتیک شمالی از بحران اوکراین به عنوان بهانه ای برای ترویج گروه های خود در اروپای شرقی و مرکزی استفاده می کند.

او افزود: غرب تا کنون بیش از ۶۵ میلیارد دلار تسلیحات به اوکراین پمپاژ کرده است و در ازای آن خواستار "نشان دادن موفقیت های تاکتیکی بدون توجه به تلفات" است.

این مقام روس افزود: غرب به هر طریق ممکن در تلاش است تا در اوضاع قره باغ مداخله کند و سیاست حفظ صلح روسیه را بی اعتبار کند.

اشتراک گذاری:
  • لینک کوتاه: https://www.nikru.ir/p/78513کپی شد

  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زیان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
    • پربازدیدترین ها
    • شبکه های اجتماعی
    • بازار
    • آخرین اخبار
    سایت تجاریایران تک دکورفروشگاه طبیب