درحال بارگذاری

گروه: بین الملل/بین الملل/ایران شناسه: ۷۵۹۰۸۹ فروردین ۱۴۰۲ - ۲۷ : ۱۳ دیدگاه: ۰

حمله بن‌گویر به بایدن:

اسرائیل ستاره دیگر پرچم آمریکا نیست

 اسرائیل ستاره دیگر پرچم آمریکا نیست وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی ضمن انتقاد شدید از رئیس‌جمهور آمریکا، مدعی شد که تل‌آویو از واشنگتن مستقل است.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي «نيک رو» به نقل از فارس، واکنش‌های کابینه رژیم صهیونیستی به اظهارات «جو بایدن»، رئیس جمهور آمریکا که در آن خواستار کنار گذاشتن اصلاحات قضایی شده بود، تشدید شده و عصبانیت «ایتمار بن‌گویر» وزیر امنیت داخلی تل‌آویو را نیز برانگیخته است.

طبق گزارش پایگاه اینترنتی شبکه «الجزیره»، وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی نیز همانند «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر کابینه از این اظهارات بایدن انتقاد و آن‌ها را مصداق «دخالت در امور داخلی اسرائیل» توصیف کرده است.

ایتمار بن گویر به رئیس جمهور آمریکا و رویکرد کاخ‌سفید درخصوص تحولات سرزمین‌های اشغالی حمله کرده و گفت: «آن‌ها باید درک کنند که اسرائیل یک کشور مستقل است و ستاره دیگری در پرچم ایالات متحده نیست».

رئیس‌جمهور آمریکا شب گذشته (سه‌شنبه، ۲۸مارس) در جمع خبرنگاران و درباره اوضاع در فلسطین اشغالی ابراز نگرانی کرده و گفته بود: «امیدواریم که نتانیاهو از طرح اصلاحات قضایی در اسرائیل عقب نشینی کند».

بایدن حتی اخبار منتشرشده درباره سفر نتانیاهو در اوایل ماه آوریل به واشنگتن را رد و تصریح کرد: «در آینده نزدیک دعوتی از نتانیاهو برای سفر به کاخ سفید وجود ندارد».

این اظهارنظر، واکنش بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی را به دنبال داشت. او طی پیامی توئیتری مجدداً از مواضع کابینه خود برای ایجاد تغییرات ساختاری در نظام قضایی رژیم صهیونیستی دفاع کرده و در جواب به بایدن نوشت: «اسرائیل کشوری مستقل است که تصمیمات خود را بر اساس خواست مردم خود می‌گیرد و نه بر اساس فشارهای خارج از کشور از جمله بهترین دوستان».

تنش ایجاد شده بین مقامات کاخ‌سفید و اعضای کابینه تل‌آویو موجب شد تا یائیر لاپید، رهبر مخالفان در سرزمین‌های اشغالی نیز درخصوص تبعات آن هشدار دهد‌. او در پیامی توئیتری ضمن محکوم کردن مواضع کابینه نتانیاهو، نوشت: «اسرائیل برای چندین دهه نزدیک‌ترین متحد ایالات متحده بود، افراطی‌ترین دولت در تاریخ این کشور طی سه ماه آن را خراب کرد».

اشتراک گذاری:
  • لینک کوتاه: https://www.nikru.ir/p/75908کپی شد

  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زیان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
    • پربازدیدترین ها
    • شبکه های اجتماعی
    • بازار
    • آخرین اخبار
    سایت تجاریایران تک دکورفروشگاه طبیب