درحال بارگذاری

گروه: بین الملل / حوزه آمریکا اروپا/بین الملل/ایران شناسه: ۷۵۸۷۲۸ فروردین ۱۴۰۲ - ۵۶ : ۱۰ دیدگاه: ۰

آمریکا:

قرار نیست هیچ کشوری طالبان را به رسمیت بشناسد

قرار نیست هیچ کشوری طالبان را به رسمیت بشناسد کاردار سفارت آمریکا در کابل می‌گوید با وجود آنکه برخی مراکز دیپلماتیک افغانستان در اختیار حکومت طالبان قرار گرفته است، اما هیچ کشوری برنامه‌ای برای به رسمیت شناختن آنان ندارد.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي «نيک رو» به نقل از تسنیم، «کرن دیکر»، کاردار سفارت آمریکا در کابل می‌گوید با وجود آنکه تعدادی از کشورهای نمایندگانی از حکومت طالبان را در سفارتخانه‌های افغانستان جای داده‌اند، اما هیچ کشوری برنامه‌ای برای به رسمیت شناختن آنان ندارد!

«کرن دیکر» که روز گذشته در یک نشست آنلاین با شماری از خبرنگاران زن افغان صحبت می‌کرد، در پاسخ به این سؤال که آیا آمریکا همانند برخی دیگر از کشورها که نمایندگی‌های دیپلماتیک افغانستان را به حکومت طالبان سپرده‌اند، در همان مسیرگام برمی‌دارد یا خیر؟ گفت که آمریکا چنین برنامه‌ای ندارد. وی سپس مدعی شد که: «ما از همه این کشورها شنیده‌ایم که به رسمیت شناختن حکومت طالبان را به مثابه حکومت مشروع افغانستان در پلان ندارند. درک من این است که هیچ کشوری به شمول کشور خودم وجود ندارد که حکومت طالبان را به رسمیت بشناسد. بنابراین اگر طالبان خواهان روابط خوب با سایر کشورهای جهان هستند، باید با زنان و مردان کشور خود روابط خوبی داشته باشند».

گفتنی است پس از آنکه بسیاری از کشورهای همسایه افغانستان و برخی کشورهای غیرهمسایه نمایندگی‌های این کشور را به روی دیپلمات‌های جدید گشوده‌اند، این هفته هیئتی از وزارت امور خارجه حکومت سرپرست طالبان برای بازدید از کنسولگری افغانستان در شهر «خاروغ» به ولایت بدخشان کشور تاجیکستان رفت. تاجیکستان تنها کشور همسایه افغانستان است که تا کنون نمایندگان طالبان در آن مستقر نشده‌اند و از جریان مخالف حکومت کابل، حمایت و میزبانی می‌کند.

اشتراک گذاری:
  • لینک کوتاه: https://www.nikru.ir/p/75872کپی شد

  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زیان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
    • پربازدیدترین ها
    • شبکه های اجتماعی
    • بازار
    • آخرین اخبار
    سایت تجاریایران تک دکورفروشگاه طبیب