درحال بارگذاری

گروه: اقتصادی / حوزه نفت و انرژی/خراسان رضوی/ایران شناسه: ۷۵۶۹۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۴۷ : ۰۵ بازدید: ۲۱۸دیدگاه: ۰

وقتی آفتاب تابستان خانه مردم را روشن نگاه می‌دارد

زمینه‌سازی برای تولید برق خورشیدی در گناباد

زمینه‌سازی برای تولید برق خورشیدی در گناباد تعداد روزهای آفتابی در شهرستان گناباد بسیار زیاد است و همین مسئله زمینه خوبی برای تولید برق خورشیدی مهیا کرده است.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي «نيک رو» به نقل از تسنیم، اواخر فرودین ماه سال جاری بود که خبرگزاری تسنیم دفتر خراسان رضوی در سلسله گزارش‌هایی شامل " انتقاد نماینده مردم گناباد از شرکت برق منطقه‌ای خراسان/ هیچ انشعابی به واحدهای تولیدی نمی‌دهند" و " سریال معضلات تأمین برق واحدهای صنعتی "گناباد" ادامه دارد" و" گلایه سرمایه‌گذاران شهرک صنعتی گناباد/ انشعابات جدید نیاز به احداث پست برق دارد" به مشکلات برق در شهرک صنعتی گناباد پرداخت.

هم اکنون تعدادی واحد جدید در این شهرک صعنتی گناباد در حال احداث هستند و با مشکلات برق روبه رو هستند؛ از سویی پروژه فروسیلیس گناباد نیز یکی از پروژه‌های بزرگ است که نیازمند برق زیادی است که باید در مورد آن چاره‌اندیشی کرد.

براساس نظر برخی کارشناسان اگر برای برق گناباد چاره اندیشی نشود در سالیان آینده درگیر مشکلات فراوانی در این حوزه خواهیم بود از سویی شهرک صنعتی گناباد ظرفیت آن تکمیل شده و به زودی شهرک جدید احداث خواهد شد که آن نیز هم برق مورد نیاز خود را لازم دارد.

احداث پست فوق توزیع گناباد نهایی شد

محمد صفایی نماینده مردم گناباد و بجستان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم اظهار داشت:130 میلیارد تومان تامین اعتبار برای احداث پست جدید برق در گناباد با مشارکت شرکت شهرک‌های صنعتی، توانیر و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تامین شده است.

وی افزود: مقرر شده مبلغ 130 میلیارد تومان، به میزان 45 درصد سهم شرکت شهرک‌های صنعتی، 40 درصد توانیر و 15 درصد سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان، برای احداث پست فوق توزیع جدید در شهرستان گناباد تامین اعتبار صورت گیرد‌.

نماینده مردم گناباد و بجستان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: چندی قبل نیز در نطقی در مجلس شورای اسلامی نیز به وزیر نیرو تذکر دادم که این پست برای گناباد حیاتی است و وزارت نیرو باید سریع‌تر کار خود را شروع کند.

صفایی عنوان کرد: البته در حال مذاکره با سرمایه گذار برای تولید برق خورشیدی در شهرستان نیز هستیم زیرا تعداد روزهای آفتابی گناباد برای این کار بسیار خوب است.

وی در خصوص برق پروژه فروسیلیس گناباد نیز اظهار کرد: برق مصرفی این پروژه برابر برق مصرفی خانگی و صنعتی گناباد است که با رایزنی‌های صورت گرفته شرکت توانیر موافقت خود را با تامین برق آن اعلام نموده است.

اشتراک گذاری:
  • لینک کوتاه: https://www.nikru.ir/p/7569کپی شد

  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زیان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
    • پربازدیدترین ها
    • شبکه های اجتماعی
    • بازار
    • آخرین اخبار
    سایت تجاریایران تک دکورفروشگاه طبیب