درحال بارگذاری

گروه: اجتماعی / حوزه محیط زیست و گردشگری/ایران شناسه: ۷۵۵۵۲۲۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۳ : ۲۰ دیدگاه: ۰

مشاور رییس جمهور اعلام کرد:

پیش‌بینی رشد محسوس حضور گردشگران در مناطق آزاد کشور

پیش‌بینی رشد محسوس حضور گردشگران در مناطق آزاد کشور مشاور رییس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور گفت: پیش‌بینی می‌شود حجم سفرهای نوروزی ۱۴۰۲ و حضور گردشگران در مناطق آزاد کشور رشد محسوسی داشته باشد.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي «نيک رو» به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد قشم، حجت‌الله‌ عبدالملکی در جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر قشم، افزود: براساس پیش بینی ها بین ۶ تا هفت میلیون نفر در تعطیلات نوروز به مناطق آزاد کشور سفر می‌کنند و برنامه‌ریزی‌های لازم برای میزبانی از مسافران و گردشگران در این مناطق انجام شده است.

مشاور رییس جمهور تصریح کرد: حضور گسترده اقشار مختلف مردم در مناطق آزاد کشور فرصتی کم نظیر را برای خدمات‌رسانی هدفمند و معرفی ظرفیت‌های تجاری، فرهنگی و گردشگری این مناطق فراهم آورده است.

عبدالملکی گفت: توسعه عوامل رفاهی از جمله نظافت و زیباسازی محیط های شهری و گردشگری در میزبانی شایسته از گردشگران دارای اهمیت بالایی است و خوشبختانه از این نظر کارهای خوبی را در قشم نیز شاهد هستیم.

وی اظهار کرد: تیم های خدماتی نیز باید با برنامه‌ریزی برای ارائه خدمات در فصول پرتردد به‌ویژه روزهای تعطیلات نوروزی تلاش کنند و شرایط رفاه گردشگران فراهم باشد.

عبدالملکی گفت: هم اینک براساس گزارش ها ترافیک سنگینی در مبادی ورودی قشم وجود ندارد و خدمات‌رسانی به گردشگران در این جزیره نیز مطلوب است.

 

عملکرد امیدآفرین منطقه آزاد قشم

دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور در ادامه تصریح کرد: اقدامات و پیشرفت‌های انجام شده در مناطق آزاد به ویژه منطقه آزاد قشم امیدبخش است و این فعالیت‌ها باید با توجه نیاز امروز و شرایط موجود به منظور امیدآفرینی برای مردم و گردشگران تبیین شود.

عبدالملکی افزود: حضور گردشگران فرصت مطلوبی برای معرفی تمامی پیشرفت های اقتصادی مناطق آزاد کشور در نظام مقدس جمهوری اسلامی است که باید از آن بهره گرفت.

وی اضافه کرد: خوشبختانه با برنامه‌ریزی انجام شده شاهد ترافیک سنگین در مبادی ورودی جزیره قشم نیستیم و روند ورود گردشگران به خوبی در حال اجراست.

دبیرشورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور، فراهم شدن امکان پهلوگیری همزمان هشت لندینگ کرافت برای جلوگیری از معطل ماندن گردشگران در زمان ورود به جزیره و همچنین نظارت بر توزیع اقلام مورد نیاز مسافران را از اقدامات بسیار مطلوبی برشمرد و بر تداوم آنها تاکید کرد.

عبدالملکی خاطرنشان کرد: پیش بینی می شود پس از پایان ماه مبارک رمضان نیز شاهد حضور پرتعداد گردشگران در جزیره قشم باشیم و انتظار است ستاد خدمات اجرایی خدمات سفر قشم تا دهه نخست اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ به فعالیت منسجم خود ادامه دهد.

جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر قشم با حضور افشار فتح اللهی رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم، عادل پیغامی عضو هیات مدیره سازمان منطقه آزاد قشم و روسای کمیته‌های تخصصی ۱۷ گانه ستاد اجرایی خدمات سفر قشم برگزار شد.

اشتراک گذاری:
  • لینک کوتاه: https://www.nikru.ir/p/75552کپی شد

  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زیان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
    • پربازدیدترین ها
    • شبکه های اجتماعی
    • بازار
    • آخرین اخبار
    سایت تجاریایران تک دکورفروشگاه طبیب