درحال بارگذاری

گروه: اجتماعی / حوزه رفاه و آسیب های اجتماعی/اصفهان/ایران شناسه: ۷۵۳۳۸۲۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۳۰ : ۱۹ بازدید: ۱۰۱دیدگاه: ۰

نقش‌آفرینی جهادگران اصفهانی در عرصه‌های مختلف خدمت‌رسانی/ ۸۲ هزار بسته معیشتی به‌ محرومان اهدا می‌شود

نقش‌آفرینی جهادگران اصفهانی در عرصه‌های مختلف خدمت‌رسانی/ ۸۲ هزار بسته معیشتی به‌ محرومان اهدا می‌شود رئیس سازمان بسیج سازندگی استان اصفهان گفت: ۱۸ هزار بسته معیشتی در نوروز ۱۴۰۲ و ۶۴ هزار بسته معیشتی در ماه مبارک رمضان به محرومان اهدا می‌شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحليلی «نيک رو» از اصفهان، حسن عجمی، رئیس سازمان بسیج سازندگی استان اصفهان در جمع خبرنگاران با تاکید بر اینکه هدف بسیج سازندگی استفاده از ظرفیت جوانان در جهت خدمت‌رسانی به مردم است، اظهار داشت: بسیج سازندگی با شعار خدمت بی‌منت وارد میدان شده و برنامه‌های جهادی عید نوروز را پیش‌بینی کرده است.
وی با بیان اینکه در زمان دفاع مقدس جبهه‌های حق علیه باطل دانشگاه انسان‌‌سازی بود، افزود: امروز حرکت‌‌های جهادی مصداق علنی انسان‌سازی است و شهدای والا مقام ما بارها از انسان‌سازی در اردوهای جهادی صحبت کرده‌اند.
عجمی ادامه داد: به عنوان مثال شهید حججی در صحبت‌های خود عنوان کرده است که من در اردوهای جهادی خدا را دیدم؛ در حالت کلی می‌توان گفت خیلی از شهدا از جمله شهید حججی، شهید جواد محمدی، شهید سجاد مرادی برکت شهادت خود را از این مسیر گرفتند.
رئیس سازمان بسیج سازندگی استان اصفهان ترویج گفتمان جهادی را از مهمترین اهداف اردوهای جهادی دانست و گفت: رهبر معظم انقلاب در بیانات خود فرموده‌اند "جهادگران مجسم آیات قرآن هستند" و ما نیز از طریق برگزاری اردوهای جهادی به دنبال ترویج این گفتمان هستیم.
وی ادامه داد: هدف دیگر اردوهای جهادی گسترش خدمات اجتماعی و محرومیت‌زدایی و تحقق منویات رهبر معظم انقلاب در این زمینه است.
عجمی در تشریح فعالیت‌های بسیج سازندگی استان اصفهان گفت: در سال ۱۴۰۱ رزمایش جهادگران فاطمی یک و ۲ اجرایی و طی آن تجمع ۴ هزار نفری جهادگران را در نجف‌آباد داشتیم.
رئیس سازمان بسیج سازندگی استان اصفهان با اشاره به در پیش بودن سال جدید بیان داشت: عمده فعالیت‌های ما از  ابتدای اسفند‌ آغاز و تا ۱۳ فروردین ادامه دارد، برنامه‌ریزی کرده‌‌ایم تا قبل از شروع ماه مبارک رمضان برنامه‌های خدمت‌رسانی و محرومیت‌زدایی انجام شود و با شروع ماه رمضان برنامه‌های تبیینی، عقیدتی و مربوط به اعتقادات را دنبال کنیم.
وی اضافه کرد: تاکنون ۱۸۵ گروه جهادی را در قالب ۳۲ قرارگاه عملیات جهادی منطقه‌ای به ‌خط و وارد عمل کردیم و در این مسیر از ظرفیت بسیج محلات، دانشجویی، جامعه بانوان، جامعه پزشکی، اقشار و طلاب نیز استفاده خواهیم کرد.
عجمی گفت: برنامه‌های جهادی در دو محور خارج و داخل استان پیش‌بینی شده است که در درون استان اصفهان در پنج شهرستان از جمله سمیرم، فریدن، فریدونشهر، چادگان و بویین‌ میاندشت که برودت هوا و بارش برف و سیلاب را داشتیم جهادگران خدمت‌رسانی کردند. رئیس سازمان بسیج سازندگی استان اصفهان ادامه داد: در خارج از استان نیز جهادگران در استان‌های خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، کرمان، سیستان و بلوچستان و فارس به مردم خدمت رسانی می‌کنند.
وی اجرای برنامه‌های فرهنگی، برگزاری نمایشگاه‌های فرهنگی و دستاوردهای بسیج سازندگی، کارگاه‌های آموزشی، ایستگاه‌های سلامت و مشاوره‌های آموزشی را از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده برای سال آینده عنوان کرد.
عجمی خاطرنشان کرد: ۱۸ هزار بسته معیشتی در نوروز ۱۴۰۲ و ۶۴ هزار بسته معیشتی در ماه مبارک رمضان به محرومان اهدا خواهد شد.
رئیس سازمان بسیج سازندگی استان اصفهان با اشاره به اینکه خدماتی نیز به شهرستان‌ها ارائه خواهد شد، اظهار داشت: ۱۳۰ کارگاه اشتغال در ایام نوروز ۱۴۰۲ تاسیس می‌شود که برای  هر کدام ۲۵ میلیون تومان کمک بلاعوض پیش‌بینی کرده‌ایم.
وی اضافه کرد: مرمت و احداث ۳۵ خانه و پنج استخر ذخیره آب، سیمانی کردن ۸ نهر و لایروبی ۲۰ قنات در سطح استان از دیگر مواردی است که در سال آینده پیگیری خواهد شد.
عجمی در پایان با اشاره به حضور نیروهای جهادگر در زلزله اخیر خوی، گفت: با تاسیس قرارگاه منطقه‌ای کارهای بزرگی انجام و علاوه بر احداث آشپزخانه سیار حداقل ۲۰ کامیون لوازم موردنیاز نیز به این شهر منتقل کردیم.

اشتراک گذاری:
  • لینک کوتاه: https://www.nikru.ir/p/75338کپی شد

  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زیان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
    • پربازدیدترین ها
    • شبکه های اجتماعی
    • بازار
    • آخرین اخبار
    سایت تجاریایران تک دکورفروشگاه طبیب