درحال بارگذاری

گروه: اجتماعی/خوزستان/ایران شناسه: ۷۴۰۲۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۵ : ۱۰ بازدید: ۱۶۲۸دیدگاه: ۰

در دفاع از حقوق مردم خونگرم خوزستان یاریگر

مقصر و مسبب این همه فاجعه در استان خوزستان کیست؟

مقصر و مسبب این همه فاجعه در استان خوزستان کیست؟ بازهم بی تدبیری. باز هم بی‌کفایتی. بازهم بحران آفرینی. باز هم بی‌برنامگی. ماجرای بی‌آبی خوزستان سند زنده هشت سال ناکارآمدی دولت اصلاحات تدبیر و امید با مدیریت چالش برانگیز رییس جمهور روحانی است.

پايگاه خبري تحليلي «نيک رو»،  بازهم بی‌تدبیری. باز هم بی‌کفایتی. بازهم بحران آفرینی. باز هم بی‌برنامگی. ماجرای بی‌آبی خوزستان سند زنده هشت سال ناکارآمدی دولت اصلاحات تدبیر و امید با مدیریت چالش برانگیز رییس جمهور روحانی است. گویاتر از این سند که کارد را به استخوان هموطنان عزیز خوزستانی ما رسانده است به طور قطع همگان را مجاب می‌نماید که دولت یازدهم و دوازدهم چه جفایی در حق خوزستان این استان نفت خیز که بار عظیم اقتصاد و استقلال کشور را بر دوش می‌کشد؛ روا گشته است! 

اعتراضات ده روز گذشته مردم خوزستان از هر منظری به آن نگاه شود حق مردم بوده است مردمی که در همه حال قربانی شرایط کشور و بی‌تدبیری دولتمردان بی‌کفایت و استانداران مجیز گوی نالایق این استان مصیبت زده شده‌اند. رهبر معظم انقلاب هم بر این جفایی که بر مردم خوزستان شده است و آنان را به خیابان‌ها کشانده است؛ مهر تأیید زدند و به نحوی مجددا یادآوری نمودند که مردم برای احقاق حق خود و حفظ استقلال کشور در صحنه باشند و برای رفع بحران‌ها و چالش‌ها و قصورها و تقصیرها و پاسخگو کردن مسئولان وقت، مطالبه گری کنند و آتش به اختیار عمل نمایند تا از انحراف و کژی در اداره کشور و انقلاب جلوگیری شود و خاطیان تنبیه و از مسئولیتی که توانایی بر انجام آن ندارند کنار زده و خلع گردند. 

ماجرای تلخ پیش آمده در خوزستان درد کهنه‌ای است که دولت‌ها از جمله دولت اصلاحات به ویژه در 8ساله گذشته به آن توجه نکرده‌اند و در صدد رفع نسبی آن هم اقدام عاجل و کارشناسانه ننموده‌اند و یا اگر هم – که قطعا چنین است- کارشناسی انجام شده است بنا به پیش فرض‌های غیر قابل قبول از سوی دولت به آن نظرهای کارشناسی اعتنایی نشده است که امروز حاصل این بی توجهی‌ها خون به جگر شدن مردمان نجیب استان خوزستان است که همیشه با رویی گشاده و دستی با سخاوت یاریگر انقلاب و کشور بوده‌اند اما خود از داشته‌های و منابع خدادادی سرزمین آبا و اجدادی خویش که انباشته از ثروت بالقوه و بالفعل است نصیبی نداشته‌اند و در همه دوران‌ها در فقر و فلاکت بسر برده‌اند و از سوی حاکمان نیز به آنان ناجوانمردانه ظلم و ستم روا گشته است و متأسفانه باید اذعان و اعتراف نمود این بی‌توجهی امروز نیز خواسته یا ناخواسته و با شیطنت نفوذی‌ها که در بدنه و بخش‌های مدیریتی کلان کشور و حاکمیت رخنه کرده‌اند؛ دامنگیر حکومت اسلامی هم شده است و تا این دست‌های خائن وجود دارند و تا این مجیز گوهای متظاهر مثل کنه به جان حکومت اسلامی چسبیده‌اند؛ آش همان آش است و کاسه همان کاسه، و نباید امید و انتظار داشت ماجرا و مصیبت استان خوزستان سر وسامان یابد و آرامش و رفاه بر مردمان این استان لبخند زند و روزهای خوشی را تجربه کنند و از زیر بار فقر و بدبختی خلاصی یابند و طعم شیرین آسایش را با خانواده خود احساس کنند. 

خنده دار است که می‌گویند بحران به وجود آمده در خوزستان به خشکسالی ارتباط دارد؛ نه خیر، من می‌گویم، نه من، اکثر قریب به اتفاق کارشناسان هم می‌گویند، بحران خوزستان خشکسالی نیست بحران مدیریتی و بی‌کفایتی دولت محترم اصلاحات است. این سرزمین پرآب، ناگهانی و دفعتا که به خشکسالی نرسیده است. بیش از 3 دهه است که دولت‌ها به تذکرات و نظرات کارشناسی توجه نکرده‌اند، رهبر معظم انقلاب هم به این موضوع به درستی اشاره داشتند که اگر به امر کارشناسی رجوع و توجه می‌شد امروز مردم خوزستان محروم از آب شیرین نبودند و اقتصاد این مردم که بر خوردار از نفت این ثروت ملی است، چنان نحیف نمی‌گشت که در امرار معاش خود درمانده شوند و با سیلی صورت خود را در نزد خانواده سرخ نگهدارند و شرمنده آنان نگردند. صادقانه و صریح بگویم این بی کفایتی مدیریتی همه چیز مردم استان خوزستان را به باد داده است نه فقط آب را بلکه اقتصاد کشاورزی و دامداری را از بین برده و بیکاری را به بالای 50 درصد رسانده و همچنین بحران‌ها و چالش‌های محیط زیستی در استان به وجود آورده است؛ حالا جناب روحانی شما بفرمایید مقصر و مسبب این همه فاجعه در استان خوزستان کیست؟ پاسخ دهید؟ چرا در بین مردم این استان حاضر نمی‌شوید و چرا از مردم گریزان هستید؟ چرا چند روزی را از بستر نرم و گرم خود جدا نمی‌شوید تا ببینید این مردم گرفتار آمده در مصیبت چگونه روز خود را با گرمای بالای 50 درجه و بدون امکانات رفاهی شب می‌کنند و در چه مشکلاتی که امثال شما و دولت شما برایشان ایجاد کرده‌اند دست و پنجه نرم می‌نمایند. نترسید چند بد و بیراه هم شما بشنوید بگذارید وزرای شما هم ببینند تحمل انتقاد را دارید و با حاصل کار 8 ساله خود می‌توانید مواجه شوید و پاسخگو باشید به مردمی که به شما رأی داده یا رأی نداده‌اند اما چه بلایی بر سر آنان آورده‌اید! 

نگران نباشید با خانواده محترمتان چند روزی را مهمان مردم خونگرم و مهمان نوازاستان خوزستان باشید تا بهتر شرایط آنان را درک کنید. حیف که حالا بسیار دیر شده است و شما در شرف تغییر و تحول هستید و باید با کارنامه‌ای پر از اشتباه و خطاهای فاحش راهبردی و غلط‌های فراوان استراتژیکی جبران ناپذیر دولت را با میراثی سیاه و ویرانگر و فاجعه بار تحویل رییس جمهور منتخب دهید. بیچاره رییس جمهور منتخب چه میراث نابسامانی را از جناب عالی تحویل می‌گیرد که باید از همان روز اول به اصلاح اموری بپردازد که نقشی در ایجاد آن‌ها نداشته است اما باید جورکش عملکرد دولت جناب عالی و مدیریت بحران ساز شما باشد. آقای رییسی حالا باید با توجه به  سخنان رهبرمعظم انقلاب؛ خوزستان را دریابد و به طور ویژه به امور این استان رسیدگی کند.   

 

 دکتر اسدالله افشار

صاحب این قلم و یادداشت نویس این درد واره علاوه بر آن که شخص رییس جمهور و هیأت دولت و استاندار خوزستان را مسئول اصلی در ماجرای تلخ خوزستان می‌داند؛ نمایندگان مجلس شورای اسلامی و خبرگان آن استان و مجلس شورای اسلامی را بی تأثیر در ماجرای بوجود آمده نمی‌داند که اگر آنان به فراخور مسئولیت خود نسبت به اوضاع خوزستان ورود می‌نمودند امروز شاهد رنج و درد مردم خوزستان نبودیم تا دشمنان و منافقان و بد خواهان و نفوذی‌ها بخواهند برای مردم مظلوم و شریف خوزستان اشک تمساح بریزند و دایه مهربانتر از مادر خود را نشان دهند و آتش بیار معرکه گردند و بخواهند از آب گل آلود ماهی صید نمایند. از ماست که برماست.  

در خصوص ماجرای تلخ پیش آمده خوزستان حرف و سخن فراوان است و منتقدان و دلسوزان کشور هم در این چند روز به آن‌ها بسیار پرداخته‌اند تا درکنار مردم مظلوم خوزستان باشند و به ایشان بگویند تنها نیستید و هموطنان این مرز و بوم شما را در سخت ترین روزهای زندگیتان تنها نخواهند گذاشت و برای احقاق حقوق شما از هیچ کمکی دریغ نخواهند نمود.  

زنده باد مردم خونگرم خوزستان و زنده باد ایران عزیز.  

دکتر اسدالله افشار
اشتراک گذاری:
  • لینک کوتاه: https://www.nikru.ir/p/7402کپی شد

  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زیان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
    • پربازدیدترین ها
    • شبکه های اجتماعی
    • بازار
    • آخرین اخبار
    سایت تجاریایران تک دکورفروشگاه طبیب