درحال بارگذاری

گروه: اجتماعی / حوزه حقوقی و قضایی/ایران شناسه: ۷۴۰۰۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۶ : ۰۹ بازدید: ۲۴۴دیدگاه: ۰

اژه ای در بازدید از شعب کشیک ۴ مرکز قضائی تهران؛

با زورگیرها و مرتکبین جرایم خشن، قاطع برخورد کنید

با زورگیرها و مرتکبین جرایم خشن، قاطع برخورد کنید رئیس قوه قضائیه با حضور در شعب کشیک ۴ واحد قضائی در پایتخت، در جریان کم و کیف پرونده‌های ارجاعی به این واحدها و نحوه رسیدگی به آنها قرار گرفت.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي «نيک رو» به نقل از اداره کل روابط عمومی قوه قضائیه، حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای رئیس قوه قضائیه صبح امروز یکشنبه (۳ مرداد)، از شعب کشیک دادسرای ناحیه ۲۷ تهران (ویژه قتل)، دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه ۳۴ (ویژه سرقت)، دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه ۱۶ (مجتمع قضائی بعثت) و دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه ۳ (مجتمع قضائی شهید محلاتی) بازدید کرد.

این شعب از شعب کشیک ویژه قضائی بودند که در ایام تعطیلات ۶ روزه پایتخت که از سه‌شنبه هفته گذشته آغاز شده بود، به شهروندان خدمات قضائی ارائه می‌کردند.

رئیس قوه قضائیه در جریان این بازدیدها با شنیدن حرف‌ها و درددل های برخی مراجعه‌کنندگان و پیگیری مشکلات آنها، به گفتگو با متهمان و همچنین دادیاران و بازپرسان این واحدهای قضائی پرداخت و در جریان آمار ورودی پرونده‌ها و کم و کیف آنها و نحوه و مدت زمان رسیدگی به هر پرونده قرار گرفت.

محسنی اژه‌ای در گفتگو با دادیاران شعب کشیک، از روند مکاتبات الکترونیکی مراکز قضائی با کلانتری‌ها و همچنین استعلام الکترونیکی سوابق متهمان، کسب اطلاع کرد.

رئیس قوه قضائیه با اشاره به برخی گزارش‌ها در خصوص وقوع جرایم خشن و زورگیری‌ها در ایام اخیر، «حفظ امنیت مردم» را موضوعی بسیار مهم دانست و تأکید کرد: با کسانی که امنیت مردم را به خطر می‌اندازند، با قاطعیت برخورد کنید.

اژه‌ای با اشاره به مسئولیت قاضی در زمینه صدور «قرار»، تصریح کرد: تشخیص نوع قرار تأمین در هریک از عناوین مجرمانه بر عهده قاضی رسیدگی کننده است و اوست که باید در این زمینه نظر نهایی را اعلام کند..

اشتراک گذاری:
  • لینک کوتاه: https://www.nikru.ir/p/7400کپی شد

  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زیان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
    • پربازدیدترین ها
    • شبکه های اجتماعی
    • بازار
    • آخرین اخبار
    سایت تجاریایران تک دکورفروشگاه طبیب