درحال بارگذاری

گروه: بین الملل / حوزه آمریکا اروپا/بین الملل/ایران شناسه: ۷۳۸۵۹۱۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۵۶ : ۱۴ بازدید: ۸۲۲دیدگاه: ۰

یک امپراطوری وحشت زده سعی می‌کند به روسیه پیشنهادی بدهد که " نمی‌تواند آن را رد کند"

یک امپراطوری وحشت زده سعی می‌کند به روسیه پیشنهادی بدهد که با درک اینکه جنگ ناتو با روسیه احتمالاً پایان نامطلوبی خواهد داشت، ایالات متحده در حال آزمایش پیشنهاد خروج است. اما چرا مسکو باید پیشنهادات غیرمستقیم را جدی بگیرد، به ویژه آنکه به نظر عمده تحلیلگران نظامی در آستانه پیشروی نظامی جدید قرار دارد.

با درک اینکه جنگ ناتو با روسیه احتمالاً پایان نامطلوبی خواهد داشت، ایالات متحده در حال آزمایش پیشنهاد خروج است. اما چرا مسکو باید پیشنهادات غیرمستقیم را جدی بگیرد، به ویژه آنکه به نظر عمده تحلیلگران نظامی در آستانه پیشروی نظامی جدید قرار دارد.

آیا آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه ایالات متحده، فکر می کند مقاله ای که به درخواست وی توسط دیوید ایگناتیوس در واشنگتن پست مورخ 24 ژانویه 2023 منتشر گردید می تواند والری گراسیموف، رئیس نیروهای مسلح روسیه را وادار می کند تا حمله نظامی برنامه ریزی شده خود به اوکراین را به عقب بیندازد؟

کسانی که پشتشان به دیوار باشند خطرناکتر از دیگرانی هستند که بر تخت سوارند.

 

همانطور که توسط یک منبع بلندپایه تشکیلاتی ایالات متحده تأیید شد، دستورالعمل جدیدی در مورد ناتو در برابر روسیه در اوکراین به آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه ایالات متحده منتقل شد. بلینکن، از نظر قدرت واقعی، چیزی نیست جز یک پسر پیام آور نئومحافظه‌کاران و نئولیبرال‌های استراوسی که در واقع سیاست خارجی ایالات متحده را اداره می‌کنند.

به وزیر امور خارجه دستور داده شد تا- پیامی را از طریق واشنگتن پست از رسانه های جریان اصلی ایالات متحده – به کرملین – منتقل نماید .

در بخش نخبگانی جریان اصلی رسانه ای آمریکا، نیویورک تایمز به وزارت امور خارجه بسیار نزدیک است و واشنگتن پست به سازمان سیا. در این مورد، دستورالعمل بسیار مهم بود، و باید توسط اسناد رسمی در پایتخت امپراتوری منتشر می شد.

 

نکته جدیدی که در اینجا وجود دارد این است که برای اولین بار از زمان آغاز عملیات نظامی ویژه روسیه (SMO) در اسفند 1401 ( فوریه 2022 ) در اوکراین، آمریکایی ها در واقع تنوعی از "پیشنهادهایی که نمی توان آنها را رد کرد" از جمله برخی امتیازاتی که از نظر الزامات امنیتی روسیه ممکن است راضی کننده باشد را به روسیه پیشنهاد کردند.

نکته مهم این است که پیشنهاد ایالات متحده کاملاً کیف را دور می زند و بار دیگر تأیید می کند که این جنگ ناتو علیه روسیه می باشد و نه جنگ روسیه با اوکراین.

پیام واشنگتن ممکن است در نگاه اول این تصور را ایجاد کند که ایالات متحده کنترل روسیه بر کریمه، دونباس، زاپوروژیه و خرسون -" پل زمینی که کریمه و روسیه را به هم متصل می کند" - را به عنوان یک اتفاق انجام شده می پذیرد.

 

در این پیشنهاد اوکراین وضعیت غیرنظامی خواهد داشت و استقرار موشک‌های هیمراس  HIMARS و تانک‌های لئوپارد و آبرامز در اوکراین محدود به غرب اوکراین خواهد بود و به عنوان یک "بازدارنده در برابر حملات بیشتر روسیه" حفظ می‌شود.

احتمال توافق مستقیم واشنگتن و مسکو در مورد "یک موازنه نظامی احتمالی پس از جنگ" از جمله عدم عضویت اوکراین در ناتو نیز مطرح شده است. در مورد خود اوکراین، به نظر می‌رسد آمریکایی‌ها معتقدند که با عضویت در اتحادیه اروپا، این کشور یک اقتصاد قوی و بدون فساد خواهد داشت.

هر آنچه در اوکراین از ارزش باقی مانده است توسط الیگارشی فاسد تاریخی بلعیده شده است. هیولای یهودی بلک راک و دلالان این بزرگترین شرکت اوکراینی از اینکه حمله روسیه ممکن است اودسا، بندر دریایی و مرکز حمل و نقل بزرگ در دریای سیاه را به تصرف و اوکراین را در خشکی محصور نماید، وحشت دارند.

 

هیچ مدرکی وجود ندارد که نشان دهد ولادیمیر پوتین رئیس جمهور و دیگر اعضای هیات حاکمه روسیه این پیشنهاد را که از جانب کشوری آمده است که به زعم آنها به قراردادها و پیمان های  بین المللی پایبند نیست، جدی تلقی کرده باشند. حتی اگر این یک پیشنهاد کتبی باشد.

این پیشنهاد و نشان دادن هویج به مسکو یک قمار ناامیدانه ایالات متحده به امید به تاخیر انداختن یا حتی لغو حمله برنامه ریزی شده روسیه در چند ماه آینده می باشد.

 

آنچه که "حکومت سایه" واقعا می خواهد

جاه طلبی های حکومت سایه در آمریکا  فراتر از جنگ جاری بین ناتو و روسیه میرود چرا که هدف نهائی آن به انقیاد درآوردن رقبا و دشمنان با جلوگیری از کابوس اتحاد بین روسیه، چین، اوراسیا و نهایتا با آلمان می باشد. سابقه رقابت آمریکا با اتحادیه اروپا همین بس که ویکتوریا نولند دستیار وزارت امور خارجه آمریکا زمانی در یک مکالمه تلفنی با پیات سفیر ایالات متحده در اوکراین در سال 1393 ( 2014) با فحاشی علیه اتحادیه اروپا گفته بود "فاک اروپا" (فاک به زبان انگلیسی فحشی است مستهجن)

استراوسی ها اکنون در وحشت عمیقی به سر می برند. حتی مخالف سرسخت روسیه ای مانند ویکتوریا نولند در مجلس سنای ایالات متحده اعتراف کرده است که هیچ تانک آبرامز در میدان نبرد ال قبل از بهار  اعزام نخواهد شد. او همچنین قول داد در صورت بازگشت مسکو به مذاکرات، «تحریم‌ها را کاهش دهد». مذاکرات آغاز گردیده ای که بدستور خود آمریکایی ها در استانبول در بهار 1401 ( 2022 ) قطع گردیده بود.

تحلیلگران بین المللی براین باورند که  پیشنهادهای بلینکن و نولند  از جانب مسکو بدون پاسخ خواهد ماند.

 

پپه اسکوبار

تارنمای دی کریدل

برگردان و کوتاه سازی علی اصغر شهدی

اشتراک گذاری:
  • لینک کوتاه: https://www.nikru.ir/p/73859کپی شد

  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زیان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
    • پربازدیدترین ها
    • شبکه های اجتماعی
    • بازار
    • آخرین اخبار
    سایت تجاریایران تک دکورفروشگاه طبیب