درحال بارگذاری

گروه: سیاست/کرمانشاه/ایران شناسه: ۷۳۸۱۴۱۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۵۲ : ۱۴ بازدید: ۱۸۰دیدگاه: ۰

حاشیه‌ای بر انتصابات اخیر!

حاشیه‌ای بر انتصابات اخیر! آقای استاندار؛ مراقب خط نفوذ و نفاق باشید. سال‌های سال است که می‌بینیم آدم‌های خط نفوذ و نفاق در اشکال مختلف و شمایل‌های متفاوت توسط نهادهای خادم و مظلوم و البته مقتدر امنیتی کشور عزیزمان، این سربازان گمنام امام عصر(عج)، افشا می‌شوند.

پايگاه خبري تحليلي «نيک رو»، آقای استاندار؛ مراقب خط نفوذ و نفاق باشید.
سال‌های سال است که می‌بینیم آدم‌های خط نفوذ و نفاق در اشکال مختلف و شمایل‌های متفاوت توسط نهادهای خادم و مظلوم و البته مقتدر امنیتی کشور عزیزمان، این سربازان گمنام امام عصر(عج)، افشا می‌شوند.
از محمود خاوری که با چفیه و محاسن غارت میلیاردها تومان از بیت‌المال را اجرا و عازم دیار دشمنان این ملت شد تا "درّی اصفهانی" که با شمایل تکنوکرات‌های لیبرال در تیم مذاکره‌کننده دولت قبل حاضر و به جرم جاسوسی به زندان افکنده شد.
همین چند هفته قبل بود که مشاور اسبق وزارت دفاع و از نزدیکان تیم مذاکره‌کننده اتمی به جرم جاسوسی برای انگلیس خبیث اعدام شد و فیلم‌هایی از او منتشر شد که با یقه بسته، جای مهر بر پیشانی، ذکر خاطرات دفاع مقدس و اشک ریختن به یاد روزهای جنگ، ظاهری مقدس را از خود به نمایش می‌گذاشت.
این داستان تلخ، مخصوص امروز و مخصوص انقلاب ما نیست. لانه‌گزینی عناصر قدرت‌طلب، فاقد تقوا و دور از کرامت‌های اخلاقی در پوشش دین و مقدسات سابقه‌ای به درازای تاریخ بشریت دارد.
حاکمیت‌های الهی و دولت‌های تشکیل شده مبتنی بر اعتقادات، همواره در معرض این پدیده‌ شوم، تلخ و جان‌فرسا هستند و دولت کنونی نیز که پای‌بست آن را همان مبانی آسمانی تشکیل می‌دهد نیز، در معرض نفوذ  این خطر بزرگ است. در ابتدای دهه هفتاد، این خطر بزرگ را رهبر انقلاب به مسئولین وقت متذکر شدند و فرمودند: "کسی خیال نکند که مسأله‌ی نفاق مربوط به صدر اسلام یا مربوط به اوج انقلاب بود، نه، همه‌ی ما، من و شما در معرض این امتحان در تمام حالات هستیم، یک حقیقتی مطرح می‌شود که این حقیقت ممکن است با گوشه‌ای از احساسات و دریافت‌های ما ناسازگار باشد: یا با خودپرستی ما، یا با ادعاهای درونی ما، یا با علمی که برای خودمان قائلیم، یا برای سابقه‌ای که برای خودمان می‌شناسیم، مثلاً با سابقه‌ی مبارزه، یا با توقعی که نسبت به شخصیت خودمان داریم، این ناسازگار است، در مقابل این حقیقت چکار خواهیم کرد؟ هم می‌توان پا گذاشت روی این احساس غلط و درک باطل و تسلیم شد و حرکت کرد و در راه این حقیقت رفت، و هم می‌توان تسلیم نشد، بلکه تسلیم آن احساسات غلط درونی شد، که اگر این کار انجام گرفت آنوقت: «فزاد هم الله مرضا» دائم این حالت دومی یعنی نفرت وجدائی، ایجاد میشود و کار را بجاهای بسیار دشوار خواهد رساند، گاهی هم بصورت لاعلاج در خواهد آمد."
این سخنان صریح رهبری، نه برای آن روز بود و نه محدود به آن کارگزاران؛
این روزها که به واسطه‌ی تغییر نماینده‌ی عالی دولت در استان، پست‌های اجرایی در حال تقسیم است، نشو و نمای این تفکر حتما به شکلی پنهان، مرموز و خطرناک اتفاق خواهد افتاد.
استاندار جدید کرمانشاه اگر بخواهد از این دام مهلک رها و این مسیر سخت را به سلامت طی کند، لازم است که علاوه بر استمداد خالصانه از پروردگار عزیز برای کمک در شناختن این عناصرِ ظاهرالصلاحِ فاقدِ نصابهای لازم برای مدیریت در دولت انقلابی آیت‌الله رئیسی، دایره‌ تحقیق را افزایش، حلقه‌های مشاوره را افزون و نظارت دقیق بر رفتار، منش و سیره‌ی مدیرانش را از واجبات کاری خود بداند.
به قول شهید مطهری، سخت‌ترین مبارزه، مبارزه با نفاق است و در این مبارزه‌ی سخت، استاندار جدید کرمانشاه، که تاکنون سلامت نفس او را کسی منکر نشده، به عنوان کارگزار حکومت اسلامی، مستثنی نبوده و به شدت نیازمند بصیرت، تفکر، مشاوره و نظارت بر زیردستان است.
هم اینک در ساختار اجرایی استان، مدیران جوان، انقلابی و نخبه‌ای حضور دارند که بررسی سوابق و عملکرد آن‌ها نشان از پتانسیل بالای خط انقلاب در تولید نیروهای اندیشمند و فرهیخته دارد که کوثر اسلام در رگ‌های انقلاب ما و فرزندان عزیز خمینی و خامنه‌ای جریان دارد.
فلذا به عنوان توصیه‌ای برادرانه و از جهت ادای تکلیف شرعی، اخلاقی و سیاسی، به استاندار جدید کرمانشاه توصیه میکنیم برای موفقیت در این مسیر سخت و به عنوان کارگزاری در دولت فعلی، که با نام شهیدان، انقلاب و تبعیت از ولایت فقیه بر سر کار آمده است، تمام تلاش خود را معطوف به آن بدارد که در دام جریان پلید نفاق که هر روز به رنگی درمی‌آید و هر ساعت به شکلی خویش را می‌آراید، گرفتار نگردد که تکلیف بزرگ و بار سنگینی به عنوان یک مدیر جوان در دولتی انقلابی بر دوش اوست.
این مبارزه‌ی سخت را باید جدی گرفت و در این راه تمام توان ولایت‌باوران استان کرمانشاه در کنار کمک به استاندار جدید، ممانعت و مبارزه با این اختاپوسِ بدهیکل خواهد بود.
امیدواریم نیت خالصانه استاندار جدید در کنار تدبیر عمیق، نظارت دقیق ولو بر نزدیکترین منصوبان و نیز مبارزه‌ی اندیشمندانه، عمیق و قاطع با مفاسد موجب آن شود که در دولت انقلابی، خدوم و پرانگیزه‌ی آیت‌الله رئیسی، زمینه را برای کاهش آلام و افزایش خدمت به مردم عزیز استان کرمانشاه، که امتحان خویش را در دفاع از ولایت و وطن‌پرستی نشان داده‌اند، فراهم سازد.
در راه عشق وسوسه اهرمن بسی است
هش دار و گوش دل به پیام سروش کن
در پایان فرازی از نهج‌البلاغه‌ امیر سخن(ع) را، که در وصف نفاق و منافقین است، به عنوان حسن ختام زینت بخش این نوشته می‌نماییم:
"شما را از منافقان برحذر مى‏دارم؛ زیرا آنان مردمانى گمراهند و گمراه کننده.
خود لغزیده‏اند و دیگران را مى‏لغزانند. به رنگ‏هاى گوناگون و حالت‏هاى مختلف درمى‏آیند . با هر وسیله و از هر طریقى آهنگ [فریب و گمراهى‏] شما مى‏کنند و در هر کمین‏گاهى به کمین شما مى‏نشینند.
دل‏هایشان بیمار است و ظاهرشان آراسته و پاک. مخفیانه عمل مى‏کنند و چون خزنده‏اى زهرناک آهسته مى‏خزند و بى‏خبر زهر خود را مى‏ریزند. شرح و بیانشان دارو است و گفتارشان شفا؛ اما کردارشان درد بى‏درمان. به رفاه و آسایش مردم حسادت مى‏ورزند و به آتش بلا و گرفتارى دامن مى‏زنند و نومید مى‏کنند. در هر راهى، به خاک هلاکت افکنده‏اى و براى نفوذ در هر دلى، وسیله‏اى و براى هر غم و اندوهى، اشک‏هایى [دروغین‏] دارند. به هم مدح و ستایش وام
مى‏دهند و از یک‏دیگر انتظار پاداش [و ستایش متقابل‏] دارند. اگر چیزى بخواهند، پافشارى مى‏کنند و اگر سرزنش کنند پرده‏درى مى‏نمایند و اگر داورى کنند زیاده‏روى مى‏کنند. در مقابل هر حقى باطلى در بغل دارند و در برابر هر راستى، خمیده‏اى و براى هر زنده‏اى، قاتلى و براى هر درى، کلیدى و براى هر شبى، چراغى. چشم نداشتن و بى‏نیازى را دستاویز طمع قرار مى‏دهند، تا از این راه بازار خود را گرم کنند و کالاهایشان را تبلیغ نمایند. مى‏گویند و شبهه مى‏پراکنند. وصف مى‏کنند و حقیقت را وارونه جلوه مى‏دهند. راه [ورود به مسیر باطل‏] را آسان مى‏کنند و تنگه [آن را] کج و دشوار رو مى‏سازند [تا افراد به‏آسانى به باطل در آیند و در پیچ و خم آن سرگردان و بیرون شدنشان دشوار شود.] اینان دار و دسته شیطان و زبانه‏هاى انبوه آتشند. "آنان گروه شیطانند و بدانید که گروه شیطان همان زیانکارانند ."

محمدحسین ترکمن

اشتراک گذاری:
  • لینک کوتاه: https://www.nikru.ir/p/73814کپی شد

  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زیان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
    • پربازدیدترین ها
    • شبکه های اجتماعی
    • بازار
    • آخرین اخبار
    سایت تجاریایران تک دکورفروشگاه طبیب