درحال بارگذاری

گروه: بین الملل / حوزه آمریکا اروپا/بین الملل/ایران شناسه: ۷۳۷۳۱۱۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۵۳ : ۱۹ دیدگاه: ۰

2 دارنده سلاح اتمی:

اجازه نمی‌دهیم ایران به سلاح هسته‌ای برسد

اجازه نمی‌دهیم ایران به سلاح هسته‌ای برسد وزیر خارجه آمریکا و نخست وزیر رژیم صهیونیستی عصر دوشنبه در کنفرانس خبری گفتند در دیدار خود توافق کردند ایران نباید به سلاح هسته‌ای دست یابد.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي «نيک رو» به نقل از فارس، «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا روز دوشنبه در کنفرانس خبری مشترک با «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفت که واشنگتن به امنیت اسرائیل و اسرائیلی‌ها پایبند بوده و این پایبندی هرگز تغییر نخواهد کرد.

وی در ادامه سخنانش گفت: «توافق کردیم که ایران نباید به سلاح هسته‌ای دست پیدا کند».

بلینکن اضافه کرد: «در تلاش برای توسعه دائره امنیت و صلح بین اسرائیل و کشورهای منطقه هستیم».

وزیر خارجه آمریکا گفت: «اسرائیلی‌ها و فلسطینیان باید گام‌های فوری برای کاهش تنش‌ها اتخاذ کنند».

وی همچنین هشدار داد که هر چیزی که ما را از راه حل دو دولت دور کند، امنیت اسرائیل را در دراز مدت تضعیف می‌کند.

بنیامین نتانیاهو نیز در این کنفرانس خبری گفت: «سیاست ما این است که مانع از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای شویم و برای رسیدن به آن، تمام تلاش خود را انجام خواهیم داد».

وی اضافه کرد که همه اسرائیلی‌ها حجم کمک‌های آمریکا به سازوکار دفاعی اسرائیل را می‌دانند.

وزیر خارجه آمریکا روز گذشته نیز در مصاحبه با شبکه خبری العربیه گفت: «همچنان معتقد هستیم که دیپلماسی موثرترین راه برای مقابله با برنامه هسته‌ای ایران است».

تهران تاکید کرده که پس از خروج واشنگتن از برجام در اردیبهشت 97، بازگشت این کشور به توافق مزبور مستلزم ارائه تضمین‌هایی است که رفتار قبلی دوباره تکرار نشود. ایران همچنین خواستار راستی‌آزمایی رفع تحریم‌ها و از سوی دیگر پایان ادعاهای سیاسی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی است که مدیر کل آن از احتمال سفر خود به تهران در ماه فوریه سال جاری میلادی خبر داده است.

بلینکن در ادامه این مصاحبه گفت که «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا بر تصمیم خود در خصوص عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای تاکید دارد.

وی اضافه کرد که تمامی گزینه‌ها برای جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای بر روی میز قرار دارد.


کشورهای غربی به رهبری آمریکا و رژیم صهیونیستی در سال‌های گذشته ایران را به پیگیری اهداف نظامی در برنامه هسته ای این کشور متهم کرده‌اند. ایران قویاً این ادعاها را رد کرده است.
ایران تأکید می‌کند به عنوان یکی از امضاکنندگان پیمان منع گسترش سلاح‌های اتمی (ان‌پی‌تی) و عضوی از آژانس بین المللی انرژی اتمی، حق دستیابی به فناوری هسته‌ای را برای مقاصد صلح آمیز دارد.
علاوه بر این، بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تاکنون بارها از تاسیسات هسته‌ای ایران بازدید کرده‌اند اما هرگز مدرکی که نشان دهد برنامه صلح آمیز انرژی هسته‌ای این کشور به سمت مقاصد نظامی انحراف داشته باشد، پیدا نکرده‌اند.

از سوی دیگر، رژیم صهیونیستی تنها دارنده سلاح‌های هسته‌ای در منطقه غرب آسیا است و با حمایت‌های آمریکا برنامه تسلیحات هسته‌ای خودش را از نظارت‌های بین‌المللی دور نگاه داشته است.

اشتراک گذاری:
  • لینک کوتاه: https://www.nikru.ir/p/73731کپی شد

  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زیان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
    • پربازدیدترین ها
    • شبکه های اجتماعی
    • بازار
    • آخرین اخبار
    سایت تجاریایران تک دکورفروشگاه طبیب