درحال بارگذاری

گروه: بین الملل/بین الملل/ایران شناسه: ۷۳۵۳۹۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۷ : ۰۹ دیدگاه: ۰

درخواست از جامعه جهانی برای توقف جنایات رژیم صهیونیستی علیه سوریه

درخواست از جامعه جهانی برای توقف جنایات رژیم صهیونیستی علیه سوریه «امیرسعید ایروانی» نماینده دائم ایران در سازمان ملل، ضمن محکوم کردن حملات اخیر رژیم صهیونیستی به سوریه از جامعه جهانی خواست تا این رژیم را برای توقف جنایت ها علیه سوریه تحت فشار قرار دهد.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي «نيک رو» به نقل از مهر از الجزیره، نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل در نشست شورای امنیت برای بررسی تحولات سوریه ضمن تأکید بر نقش امنیت و ثبات سوریه برای حفظ امنیت و ثبات در منطقه و جهان، از جامعه بین المللی خواست تا رژیم صهیونیستی را از ارتکاب جنایات و تجاوزات بیشتر علیه سوریه منع کند.

بر اساس این گزارش، امیرسعید ایروانی در این نشست گفت: بحران سوریه باید بر اساس راهکار مبتنی بر اصول حقوق بین الملل و با نظارت سازمان ملل و مذاکرات سوری - سوری و با هدایت خود مردم سوریه حل و فصل شده و در این مسیر، حاکمیت و تمامیت ارضی سوریه کاملاً رعایت شود.

وی در ادامه با بیان اینکه تروریسم همچنان تهدیدی جدی برای سوریه و منطقه است، تأکید کرد: حضور نیروهای خارجی در شمال سوریه به بهانه مبارزه با تروریسم نباید به دستاویزی برای نقض و تضعیف حاکمیت ملی و تمامیت ارضی سوریه تبدیل شود. این حضور غیرقانونی، ناقض منشور ملل متحد و قوانین بین المللی است و زمینه را برای فعالیت‌های تروریستی ایجاد می‌کند که باید به آن پایان داده شود.

ایروانی ضمن محکوم کردن شدید حمله اخیر رژیم صهیونیستی به فرودگاه دمشق تصریح کرد: شورای امنیت باید رژیم صهیونیستی را وادار کند که فوراً به تمام اقدامات تجاوزکارانه علیه حاکمیت و تمامیت ارضی سوریه پایان دهد.

نماینده دائم ایران در سازمان ملل همچنین با اشاره به تمدید قطعنامه مربوط به ساز و کار ارسال کمک‌های فرا مرزی به سوریه در شورای امنیت، گفت: ما معتقدیم که در تمدید جدید سازوکار فوق در ماه ژوئیه، نگرانی‌های مشروع دولت سوریه و همچنین مشکلات و چالش‌های شناسایی‌شده باید برطرف شود.

این دیپلمات ارشد ایرانی در پایان سخنانش از جامعه جهانی خواست حمایت مالی از تلاش‌های انسان دوستانه را در سوریه افزایش دهند و اظهار داشت: تلاش‌های دولت سوریه برای مصالحه ملی و منطقه‌ای، از جمله تدابیر اساسی برای برقراری ثبات در سوریه است و زمینه را برای بازگشت داوطلبانه، ایمن و عزتمند پناهندگان و آوارگان داخلی و خارجی در سوریه فراهم می‌کند.

اشتراک گذاری:
  • لینک کوتاه: https://www.nikru.ir/p/73539کپی شد

  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زیان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
    • پربازدیدترین ها
    • شبکه های اجتماعی
    • بازار
    • آخرین اخبار
    سایت تجاریایران تک دکورفروشگاه طبیب