درحال بارگذاری

گروه: سیاست/ایران شناسه: ۷۳۴۶۵۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۵۱ : ۱۳ بازدید: ۱۶۳دیدگاه: ۰

بی‌ارزش و تکراری!

بی‌ارزش و تکراری! هنگامی که رسانه‌های خارجی از تصمیم اتحاديه اروپا برای گنجاندن نام "سپاه پاسداران انقلاب اسلامی" در فهرست گروه‌ها و نهادهای تروریستی خبر دادند، موجی از شادی در سطح رسانه ها و شبه رسانه های معاند بوجود آمد.

پايگاه خبري تحليلي «نيک رو»،  هنگامی که رسانه‌های خارجی از  تصمیم اتحاديه اروپا برای گنجاندن نام "سپاه پاسداران انقلاب اسلامی" در فهرست گروه‌ها و نهادهای تروریستی خبر دادند، موجی از شادی در سطح رسانه ها و شبه رسانه های معاند بوجود آمد. بطور مثال شبکه بهایی-صهیونیستی "من و تو " که از لندن برنامه های خود را پخش می کند، در یکی از برنامه های زنده خود، خبر یاد شده را با آب و تاب نقل کرد و ضمن تبریک به معاندان و اغتشاشگران داخلی، آن را پیروزی بزرگ و نتیجه آشوب‌های اخیر در ایران توصیف کرد. رسانه ها و شبه رسانه های معاند، در حالی از پیروزی و دستاورد عظیم دم می زدند که درباره چیستی و چرایی پیروزی هدف  ادعا، توضیح روشنی نمی دادند و نمی دهند.
بواقع، تصمیم اروپا یک دستاورد و پیروزی واقعی برای معاندان و شکستی سهمگین برای جمهوری اسلامی و به معنای خلع قدرت و زمینگیری سپاه است؟
بطور خلاصه، پنداشت این است: اگر اتحادیه اروپا تصمیم خود را در نظر نگه دارد یا عملی کند و به شکل حقوقی و نهایی و رسمی، نام سپاه در فهرست گروه‌ها و نهادهای تروریستی قرار گیرد، در این حالت تحریم جهانی سپاه و زمینه پذیرش و الزام برخورد نظامی با این نیروی انقلابی در هر  کجای دنیا فراهم می شود.از طرف دیگر تروریستی دانستن سپاه، کلیت جمهوری اسلامی را با  تروریست معرفی و معنا می کند و این یعنی انزوا و بن بست نظام دینی ایران در افکار جهانی و عرصه ببن‌المللی.   
در برابر پنداشت یاد شده یک پرسش وجود دارد. این پرسش، تمام پنداشت‌ها و تحلیل هایی که تصمیم و عملی شدن آن تصمیم اتحادیه اروپا را شکست برای جمهوری اسلامی و سپاه،توصیف می نماید با چالش روبرو می کند:
بواقع جمهوری اسلامی ایران و اجزا و نهادهای آن و از جمله سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از سال ۱۳۵۷ تا امروز فارغ از تهمت تروریست بودن و دور از تهدید و برخورد سخت و  ابزار تحریم بوده اند؟
جمهوری اسلامی ظرف ۴۳ سال گذشته، به دلیل اصرار و عمل به اسلام استکبار ستیز و صیانت از استقلال ایران و حمایت از مظلومان جهان، همواره هدف دشمنی و کینه ورزی استکباریون بوده است. سالهاست،دشمن در راه تقابل با نظام، از هیچ طرح و نقشه و توطئه ای پرهیز نکرده است. نبرد نرم و جنگ سخت و تحریم، همه سلاحهای های برخورد با جمهوری اسلامی و اجزا و نهادهای آن از جمله سپاه پر افتخار بوده‌است. بنابراین چگونه می توان تصمیم اتحاديه اروپا را سرآغاز برخورد با نظام و سپاه دانست وقتی؛ این برخورد و رویارویی و دشمنی و تهدید به صورت گسترده و بیش از چهار دهه در جریان بوده است؟ پس تصمیم اتحاديه اروپا حکایت عجیب و زمینه جدید تقابل و به معنای محدودیت و بروز فاجعه نیست. نظام دینی و سپاه ۴۳ سال است در تقابل با نظام سلطه است و راههای این تقابل را هم بخوبی فراگرفته و آبدیده شده است. قدرت نظام و سپاه امروز تا جایی است که به همراه متحدین فرامرزی، جنگهای نیابتی آمریکا در سطح منطقه نظیر فتنه انگیزی داعش را خنثی می کند و آتش جنگ احزاب علیه نظام، مانند اغتشاشات ۱۴۰۱را به یاری دیگر ارکان امنیتی کشور فرومی نشاند.
تردیدی نیست که تصمیم اتحاديه اروپا به بهانه حمایت از اراذل و اوباش آشوبگر ، با یک هدف اساسی صورت گرفته است:
یک:روحیه دادن به آشوبگران و ترغیب به غائله افکنی مجدد
دو:انتقام از نظام اسلامی و سپاه خاصه بدلیل حمایت از محور مقاومت و پیروزی های آن در منطقه (مانند فتوحات انصارالله یمن) و متلاشی کردن ماشین اغتشاشات د کشورمان
روشن است که تصویب گنجاندن نام سپاه در فهرست گروه‌ها و نهادهای تروریستی، عواقب خطرناکی برای اروپائیان دارد. زیرا ایران اقدام اروپا را برگ دیگری از اعمال دشمنی علیه خود می داند و  طبعا واکنش‌ مناسب و متناسب، حضور اروپائیان در سطح منطقه و عبور انرژی از تنگه هرمز را پر هزینه خواهد ساخت. جنگ اکراین و بحران انرژی در غرب به روشنی ثابت کرد که اروپا شکننده تر و ضعیفتر از آن است که  واکنش‌های انقلابی و جهادی ایران را تاب آورد. این در حالی که ایران هزینه های واکنشهای خود را دهه ها پیش پرداخت کرده است و از چنان قدرتی برخوردار است که او را قادر می سازد استمرار هرگونه هزینه ای را مدیریت سازد.

پژمان کریمی

اشتراک گذاری:
  • لینک کوتاه: https://www.nikru.ir/p/73465کپی شد

  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زیان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
    • پربازدیدترین ها
    • شبکه های اجتماعی
    • بازار
    • آخرین اخبار
    سایت تجاریایران تک دکورفروشگاه طبیب